Apple Car hırsızlığı, eski Apple mühendisini hapse gönderdi

Apple’ın sürücüsüz aracı Apple Car hakkındaki planları çalan eski bir mühendis, kendisini parmaklıklar ardında bulmaktan kurtulamadı.

Apple Car hırsızlığı, eski Apple mühendisini hapse gönderdi

Eski Apple mühendisi Xiaolang Zhang, Apple'ın Titan Projesi (ya da Apple Car) olarak bilinen son derece gizli otonom otomobil projesiyle ilgili ticari sırların çalınması suçundan hapis cezasına çarptırıldı.

Zhang, Apple'da çalıştığı dönemlerde şirketin otonom sürüş teknolojisinin geliştirilmesinde görev alıyordu. Mühendis, 2018 yılında Çinli bir otonom araç şirketinden gelen bir iş teklifini kabul etti ve Çin'e gitmek üzereyken ABD'den ayrılamadan tutuklandı. Apple'ın Yeni Ürün Güvenliği (New Product Security) ekibi tarafından yürütülen soruşturmada Zhang'ın, otonom araçlar için bir devre kartı hakkında 25 sayfalık bir mühendislik şeması belgesi de dahil olmak üzere Titan Projesi ile ilgili büyük miktarda hassas bilgiye eriştiği ortaya çıktı. Daha sonrasında FBI'da işin içine dahil oldu ve olaylar detaylıca araştırılmaya başlandı.

Zhang, 2022 yılında suçlamayı kabul etti. O zamandan beri devam eden davada, Kaliforniya Kuzey Bölgesi Mahkemesi Zhang'ı 120 gün hapis cezasına ve 3 yıl denetimli serbestlik cezasına çarptırdı. Ayrıca 146 bin 984 dolar da tazminat ödemesine karar verdi.

Geçtiğimiz yıl ABD Adalet Bakanlığı bir başka eski Apple mühendisi Weibao Wang'ı da otonom sistemlerinde kullanılan yazılımlara ilişkin hassas ve gizli bilgileri içeren veri tabanlarını çalmakla suçlamıştı. Bu olaya benzer şekilde Wang da Apple'a ait özel bilgileri sürücüsüz araç geliştirme çalışmalarında yer alan kimliği belirsiz Çinli bir şirkete aktarmakla suçlanmıştı.

Apple'ın Titan Projesi başlangıcından bu yana gizemini koruyor. Son zamanlarda şirketin, otomobilin otonom özelliklerini azaltmaya ve bunun yerine günümüz Tesla araçları gibi temel sürücü destek özelliklerine odaklanmaya karar verdiği söyleniyor. Bununla birlikte aracın 2026 ile 2028 yılları arasında bir tarihte ve daha önce planlanan tam otonom bir araç (Seviye 5) yerine Seviye 2+ otomasyon sistemiyle piyasaya sürülmesi bekleniyor.