Apple'da "tersine" değişim!

Yıllar boyu genç kullanıcıların markası olan Apple için işler değişiyor mu?

Apple'da "tersine" değişim!

Apple yıllardır bilgisayar dünyasının trendlerini belirleyen, genç ve modayı takip eden kullanıcıların seçimi olan bir teknoloji üreticisi olarak bilinir. Ancak YouGov BrandIndex tarafından gerçekleştirilen yeni bir araştırma 2008 yılından bu yana Apple ürünlerinin 35 yaşın üstündeki kullanıcılar için çok daha ilgi çekici olarak nitelendirildiğini, 18-34 yaş grubunda ise hız kesmekte olduğunu ortaya koydu.

Amerika tabanlı olarak gerçekleştirilen ve sonuçlarını yukarıda görebileceğiniz araştırma her firmaya bir "trend puanı" olarak adlandırabileceğimiz "BuzzScore" veriyor. Tabloda ilgi çeken veri Apple'ın BuzzScore'unun 18-34 yaş grubu için 24, 35+ yaş grubu için ise 32 olması.

Araştırma sonuçlarının böyle çıkması büyük ihtimalle Apple'ın geçtiğimiz yıllarda değiştirdiği reklam stratejisine bağlanıyor. Firma yeni stratejisinde reklamlarında hedef olarak gençlerden çok ebeveynleri ve profesyonelleri seçiyordu. Partiler ve eğlence ilanların merkezini terk ederken ofis ortamında performans ve hafta sonu aile içi eğlence merkeze oturuyordu.

Okuyucu Yorumları