Aynı evde yaşamayanlar için YouTube Premium Aile Planlarında kısıtlama

YouTube, Premium Aile Planlarını yalnızca aynı evde yaşayan kullanıcılarla sınırlıyor. Adres kuralına uymayan hesaplar duraklatılabiliyor. İşte detaylar.

Aynı evde yaşamayanlar için YouTube Premium Aile Planlarında kısıtlama

YouTube Premium veya YouTube Music üyeliğini aile planı kapsamında kullanabilmek için kullanıcıların aynı evde yaşaması gerekiyor. Evin dışında bulunan arkadaşlar veya aile bireyleriyle hesabın paylaşılması durumunda, Premium ayrıcalıkları kaybedilebiliyor. Bu durumda kullanıcılar, reklamsız deneyim yerine reklamlı içerik izlemek zorunda kalıyor.

Politika ihlallerine karşı yaptırımlar

Birçok kullanıcı, 2023’ten bu yana yürürlükte olan bu politikaya uymadıkları için uyarı aldıklarını bildirdi. İhlal durumunda hesaplar 15 gün süreyle duraklatılabiliyor.

Bu yazımız da ilginizi çekebilir: YouTube Premium nedir, fiyatları ne kadar, neden tercih etmelisiniz?

YouTube’dan açıklama

youtube

YouTube sözcüsü CNET’e yaptığı açıklamada, “Aile planı politikamızda herhangi bir değişiklik yok, mevcut uygulamayı sürdürüyoruz” dedi.

Destek sayfasında yer alan bilgilere göre, bir hesap yöneticisi aynı hanede yaşayan en fazla beş kişiyi Premium üyeliğe dahil edebiliyor. Ayrıca aile grupları yalnızca 12 ayda bir değiştirilebiliyor.

Çift haneli plan testi

YouTube, iki farklı evde yaşayan kişilerin paylaşabileceği indirimli bir plan üzerinde test yapıyor. Ancak bu seçenek henüz yalnızca belirli bölgelerde deneme aşamasında ve ABD’de mevcut değil.

Abonelik paylaşımına karşı önlemler

YouTube, hesap paylaşımını kısıtlamaya yönelik adımlar atan diğer yayın platformlarına katılıyor. Netflix ve Disney Plus, şifre paylaşımını engellemek için kısıtlamalar getirmişti. Max ise yılın başında, ek hesap paylaşımı için 8 dolarlık ücret uygulamasına geçti.

Amazon da Prime üyeliğinin farklı adreslerde paylaşılmasına izin veren “Prime Invitee” programını sonlandırarak, kullanıcıların kendi ücretli hesaplarını açmasını şart koştu.

Gelir kaybını önleme hedefi

Bu uygulamaların temel amacı, kullanıcıların tek hesap üzerinden birçok kişiyle hizmeti paylaşarak şirketlerin gelir kaybına yol açmasını engellemek. Uzmanlar, abonelik paylaşımına yönelik kısıtlamaların kısa vadede yeni abone kazandırdığını ancak uzun vadede kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyebileceğini belirtiyor.

Uzman yorumu

JD Power Teknoloji, Medya ve Telekom Direktörü Carl Lepper, yayın platformlarının şifre paylaşımını sınırlayarak gelir artırmayı hedeflediğini vurguluyor:

“Yeni içerik ve geliştirilmiş kullanıcı deneyimi için bütçe bir yerden gelmek zorunda. Şirketler, paylaşımı sınırlandırmanın abone sayısını artıracağına inanıyor. Ancak bunu yaparken mevcut kullanıcıları kaybetmemek de önemli.”