Epson, çevre başarılarıyla CDP A Listesi’ne girdi

Epson, iklim değişikliği ile mücadele ve su güvenliği konusundaki başarılarıyla, uluslararası çevre örgütü ‘Karbon Saydamlık Projesi (CDP)’ A Listesi’ne girdi.

Epson, çevre başarılarıyla CDP A Listesi’ne girdi

Epson Corporation, uluslararası çevre örgütü Karbon Saydamlık Projesi (CDP) tarafından iklim değişikliği ile mücadele ve su güvenliği konularında elde ettiği başarılar nedeniyle A Listesi’ne alındı.

CDP, küresel çevresel bilgilendirme sistemini yürüten bağımsız kâr amacı gütmeyen bir dernek olarak her yıl, şirketleri iklim değişikliği, su güvenliği ve orman tahribatı ile ilgili risklerini ve fırsatlarını ölçmeye ve yönetmeye teşvik ediyor. CDP bunu yatırımcılar, satın alıcılar ve şehir paydaşlarının talebi üzerine yapıyor. Bu kişiler, yatırım yapacakları şirketler hakkında kararlar vermek için bilgileri kullanıyor.

Epson, iklimle ilgili finansal bir görev gücünün kurulmasının ardından karbon azaltma önlemlerine yönelik bir dizi çalışma gerçekleştirdiği için bu hakkın tanındığını düşünüyor. Şirketin son girişimleri arasında, Epson Grubu tesislerinin dünya çapında %100 yenilenebilir elektriğe geçişini tamamlamak yer alıyor.

Epson Avrupa Başkanı Nagafusa konuyla ilgili şu ifadeleri kullandı; “CDP’den iki kategoride ‘A’ almak (iklim değişikliği ve su güvenliği) müşterilerimize, iş ortaklarımıza ve yatırımcılarımıza güçlü bir mesaj niteliğinde. Epson'un tüm küresel operasyonlarında karbon negatif hedefine ulaşma konusundaki kararlılığının bir kanıtıdır. En son CDP A derecesi, iklim değişikliği ile mücadele etme konusunda ciddiyetimizi ve işimizi geleceğe hazırlama konusundaki kararlılığımızı daha da pekiştiriyor.”

CDP, dünya genelinde 740'tan fazla kurumsal yatırımcı tarafından kullanılan toplam 136 trilyon dolar varlığı kapsayan bir örgüt. Anket sonuçları, ESG yatırımcıları tarafından kullanılan sosyal sorumluluk yatırım (SRI) endekslerinde şirketleri çevresel performans açısından değerlendirmek için kullanılıyor. Ayrıca CDP aracılığıyla bilgi veren 23.000'den fazla şirketten, A listesine girenlerin sayısının %2'nin altında olduğu belirtiliyor.