Google, telefonla iletişim kurmak istemeyen kullanıcılar için devrim niteliğinde bir yenilik sunuyor. Artık ABD'deki tüm kullanıcılar, yerel işletmelerle yapay zeka aracılığıyla iletişime geçebiliyor. Yeni özellik sayesinde telefonla konuşmadan fiyat bilgisi veya hizmet durumu öğrenmek mümkün.
Google Arama’ya entegre edilen bu yeni özellik, belirli işletmeleri ararken "AI ile fiyat kontrolü yap" gibi bir seçenek sunuyor. Özellikle evcil hayvan bakıcıları, kuru temizlemeciler ve otomobil servisleri gibi hizmet sağlayıcılarda bu özellik aktif olarak kullanılabiliyor.
Kullanıcıdan önce, evcil hayvanın türü, cinsi ve hangi hizmete ihtiyaç duyulduğu gibi bilgiler isteniyor. Ardından, hizmet zamanı ve bilgilendirme şekli (e-posta veya SMS) gibi tercihler soruluyor. Yapay zeka bunun üzerine gerekli aramayı kendi yapıyor ve cevapları size sunuyor.
Telefonla konuşmakta zorlananlar için ideal

Özellik özellikle genç kullanıcılar arasında ilgi görebilir; zira araştırmalar, bu yaş grubunun telefonla konuşmaktan kaçındığını ortaya koyuyor. Google’ın yapay zekası, sizin adınıza işletmeyi arıyor, kendini tanıtıyor ve gerekli bilgileri alıyor. Sonrasında, fiyat ya da uygunluk gibi detayları size yazılı olarak iletiyor.
Teknolojinin kalbinde Gemini ve Duplex var
Google Arama Başkan Yardımcısı Robby Stein’e göre bu sistem, şirketin Duplex teknolojisiyle Gemini yapay zeka modelini birleştiriyor. Gemini, kullanıcı adına görüşme yaparken, Google'dan geldiğini açıkça belirtiyor ve doğru bilgileri almak için gerekli iletişimi sağlıyor.

İşletmeler Google profil ayarlarından yapay zeka çağrılarını kabul etmeme seçeneğine sahip. AI Pro ve AI Ultra aboneleri ise bu özelliği daha sık kullanabilecekleri daha yüksek arama limitlerine erişebiliyor.
Daha gelişmiş yapay zeka: Gemini 2.5 Pro testte
Google, bununla yetinmeyip Gemini 2.5 Pro modelini de AI Modu’nda test etmeye başladı. AI Pro ve AI Ultra kullanıcıları, daha güçlü akıl yürütme, matematiksel işlemler ve kodlama gibi alanlarda bu modeli deneyebiliyor. Varsayılan olarak Gemini 2.0 serisi kullanılsa da, yeni model çok adımlı düşünme ve detaylı sorgu üretiminde öne çıkıyor.
Deep Search (Derin arama) özelliği de AI Modu’na dahil oluyor

Stein’ın açıklamalarına göre, Google, “Derin Arama” özelliğini de AI Modu’na entegre etmeyi planlıyor. Bu sistem, bir sorguya yalnızca yüzeysel cevaplar değil, adım adım akıl yürütmeye dayalı detaylı raporlar sunabiliyor. Özellikle hangi soruların sorulması gerektiğini düşünen ve bunları sorgulayan bir yapıyla çalışıyor.