Honda, yakıt hücresiyle çalışan yeni SUV modeli CR-V e:FCEV'i tanıttı

Honda, ABD pazarı için hidrojen yakıt hücresiyle çalışan yeni bir SUV modelini tanıttı. Honda CR-V e:FCEV hakkında bilmeniz gereken her şey haberimizde...

Honda, yakıt hücresiyle çalışan yeni SUV modeli CR-V e:FCEV'i tanıttı

Honda, ABD pazarı için hidrojen yakıt hücresiyle çalışan yeni SUV modelini tanıttı. 2025 Honda CR-V e:FCEV adını kullanmak kolay olmayabilir, ancak Honda, özellikle hibrit güç aktarma organlarının ABD'li otomobil tüketicileri arasında bir hayran kitlesi bulabileceğini iddia ediyor. Yakıt hücreli elektrikli araç, EPA ölçümlerine göre 435 kilometrelik menzile sahip olacak.

CR-V e:FCEV, General Motors ile birlikte geliştirilen ve şirketlerin Michigan'daki Fuel Cell System Manufacturing (FCSM) ortak girişimi tarafından üretilen yakıt hücresi modüllerini kullanan kompakt bir crossover SUV. Araç, bu yılın sonlarına doğru Kaliforniya'da satışa sunulacak, ancak fiyatlandırma detayları hakkında henüz net bir bilgi bulunmuyor.

Yakıt hücresi modülleri 174 beygir gücü ve 310 mN tork ile yaklaşık 92.2kW güç üretiyor. Batarya 17.7kWh enerji kapasitesine sahip ve normal bir duvar prizi veya Seviye 2 şarj cihazı aracılığıyla şarj edilebiliyor. FCEV, küçük ev aletleri veya kamp ekipmanları için modüler 1.5kW güç sağlayan çift yönlü şarj özelliklerine sahip olacak.

FCEV, şirketin hidrojen yakıt istasyonu bilgilerini içeren HondaLink uygulaması ile standart olarak gelecek. Honda'nın yeni SUV'una sahip olmak isteyen herkesin karşılaşacağı en büyük zorluklardan biri yakıt ikmal istasyonu bulmak olacak. Hydrogen Fuel Cell Partnership'e göre Kaliforniya'da sadece 55 hidrojen istasyonu bulunuyor.

Hidrojen yakıt hücreleri yakıt olarak sıkıştırılmış hidrojen kullanıyor ve tek emisyon olarak su buharı açığa çıkarıyor. Son zamanlarda bir dizi otomobil üreticisi, ağır hizmet araçlarının ve mobil güç jeneratörlerinin geliştirilmesindeki avantajları ve kirletici gazla çalışan araçlardan vazgeçmeni bir yolu olarak bu teknolojiyi benimsemiş durumda.

Hidrojen, binek otomobil pazarında çok az başarı elde etti. Honda, 2017 yılında üretimden kaldırılmadan önce hidrojenle çalışan bir araba (Clarity) satan tek şirketti. Sorun, yakıt ikmali altyapısının neredeyse hiç olmamasından kaynaklanıyor. Otomobil üreticileri şimdi, sınırlı alanlarda çalışan araçlar için hidrojen yakıt istasyonları inşa etmenin daha kolay olacağı teorisiyle iş kamyonları ve inşaat ekipmanlarına yöneliyor.

Honda CR-V e:FCEV, 10,2 inçlik gösterge paneli, dokuz inçlik merkezi dokunmatik ekran, kablosuz Apple CarPlay ve Android Auto, kablosuz telefon şarjı, 12 hoparlörlü Bose ses sistemi ve daha pek çok standarda sahip tek bir donanımla; Touring modeliyle gelecek. Ayrıca aracın, Normal, Eko, Spor ve Kar olmak üzere 4 sürüş modu bulunuyor.