İstanbulkart mobil neler getiriyor?

Teknolojinin hayatımızı kolaylaştırdığı noktalara bir yenisi eklendi. İstanbullular artık İstanbulkart'larını ceplerinde taşıyacak. İstanbulkart mobil ile hayatımıza ne tür kolaylıklar geliyor?

Yenilenen ve mobil uygulaması ile cep telefonlarında herkesin kullanabileceği, sadece ulaşım için değil, daha pek çok uygulama için bir alışveriş, ödeme ve bilgi aracı olarak kullanılabilecek olan İstanbulkart, modern şehircilik anlayışının teknoloji ile hayatımızı ne kadar kolaylaştıracağını göstermesi açısından büyük önem taşıyor.

İstanbulkart mobil'in neler getirdiğini ve neler getireceğini, İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştirak şirketlerinden Belbim AŞ Genel Müdürü Nihat Narin'e sorduk.

CHIP Online: İstanbulkart ulaşım dışında birçok alanda ödeme aracı olarak kullanılabilir hale geldi. İstanbulkart'ın bu serüveni hakkında biraz bilgi alabilir miyiz?

İstanbul başlı başına bir marka. Binlerce yıllık bir geçmişe sahip, dünyanın en önemli belki de ilk üç metropolünden biri. 16 milyonu kayıtlı 20 milyon yaşayan bir kitlemiz var. Ulaşım da bu şehrin en acil ve en elzem alanlarından biri. Artık akıllı şehirler, dijitalleşme ve teknoloji dünyası vizyonuyla ulaşımı kolaylaştırmamız lazım.

Nihat Narin: İstanbulkart bu kapsamda çok anlamlı bir enstrüman haline geldi. İstanbulkart'ı ulaşım kartından 'Şehir Yaşam Kartına' dönüştürdük. Vatandaşlarımızın da görüşlerini alarak çok büyük bir markalaştırma çalışması gerçekleştirdik ve İstanbul'a yakışan bir kart haline getirdik. Geldiğimiz noktada dolaşımda olan 20 milyon kartımız var.

CHIP Online: Yeni İstanbulkart Mobil'den de bahsedebilir misiniz?

Nihat Narin: İstanbulkart Mobil çok önemli bir kazanım. Hemen hemen herkesin İstanbulkart'ı var. Geleneksel kartlar unutulabilir, kaybedilir ama telefon hiçbir zaman unutulmaz. Tüm dünyada bu böyle. Dolayısıyla bizim teknolojiyi yakalamamız ve vatandaşlarımızın da yakalamasına yardımcı olmamız gerekiyor.

İstanbulkart Mobil'in sunduğu dijital kart, kişiselleştirilmiş şahsınıza özel bir kart haline geliyor. Sunduğu kolaylığın yanında bir de ekonomik boyutu var.

Kartınızı unuttuğunuzda yeni kart almak yerine hemen dijital kartınıza bakiye yükleyerek metrolarda, metrobüslerde, şehir hatlarında vb. kullanabilirsiniz. Böylece bir çipin daha az ithal edilmesine katkıda bulunmuş olursunuz.

Dijital kartın yalnızca ulaşımda kullanılması bizi tatmin etmiyor. Biz bu kartı daha akıllı bir hale getirerek ulaşım dışında da kullanmak istiyoruz.

CHIP Online: İstanbulkart Mobil İstanbullular tarafından da çok benimsendi ve yükselen uygulamalar arasındaki yerini aldı. Kullanım oranlarıyla ilgili de bilgi almak isteriz.

Nihat Narin: İstanbulkart Mobil'i 2021 yılının Kasım ayında yeniledik. Şu an 6 milyon vatandaşımızın cep telefonunda İstanbulkart Mobil yer alıyor. 16 milyon kayıtlı vatandaşın 6 milyonunun cebinde olmak çok kıymetlidir. 2 milyon kişi İstanbulkart Mobili aktif olarak kullanıyor. Günlük 70 bin ile 100 bin arası QR kod ile geçiş gerçekleşiyor.

Ayrıca 2022 yılının Ocak ayında en çok en çok indirilen ilk 5 finans uygulaması arasındaki yerimizi aldık.

Bu veriler, İstanbulkart Mobil'in ne kadar gerekli olduğunu da gösteren bir veridir. Vatandaşlarımız, özellikle de genç nesil çok memnun.

CHIP Online: BELBİM gibi başka teknoloji iştirak şirketleriyle ortak bir çalışmanız ya da projeniz var mı?

Nihat Narin: İBB çatısı altında üç tane teknoloji iştirakimiz var: İSTTELKOM, İSBAK, BELBİM.

İSTTELKOM tüm ağ altyapısından sorumlu, İSBAK akıllı şehirlerden sorumlu, ve BELBİM akıllı ödemelerden sorumlu.

Özellikle akıllı şehirler, teknoloji, inovasyon ve dijitalleşme vizyonuyla hareket eden iştiraklerimizle bir araya gelerek ortak projeler üretmek için kolları sıvadık. Bu noktada, İstanbulluların hızlı ve faydalı hizmet alabilmesi adına yenilikçi çözümleri tek çatı altında güçlerimizi birleştirerek üretmek istiyoruz.

Bu birliktelikteki amacımız İstanbul halkını başarıya taşıyacak akıllı şehir planının mimarları olmak.

CHIP Online: Dünya genelinde metropol ve şehirler ile iş birliği veya konsorsiyum düşünüyor musunuz? Rehberliğinize başvuranlar oluyor mu?

Nihat Narin: Öncelikli hedefimiz İstanbul halkının dijital deneyim dünyasını üst seviyelere çıkarmak. Ayrıca İstanbul dışındaki şehirlere de rehberlik hizmeti vermeye başladık.

Ödeme altyapılarını oluşturarak kendi şehir kartlarını yaratmalarına yardımcı oluyoruz. Çok yakın zamanda hayata geçecek belediye iş birliklerimiz var.

Dünya genelinde de İstanbulkart'ın sunduğu altyapı ilgiyle karşılanıyor.

Biz elektronik ücret toplama sistemlerindeki gücümüze güveniyoruz.

Geleceği bugünden yakalamak adına inovasyon ve dijital dönüşümü yaygınlaştırmaya devam edeceğiz.