PC-Oyunlarının kilometre taşları

Hafta sonu özel: PC oyunlarında renk, çözünürlük ve oynanabilirlik nasıl gelişti, neler değişti?

Oyun dünyasından özel

HD çözünürlükler, gölge efektleri ve yansıtmalı yüzeyler – modern grafik motorları için bunlar standart. Yirmi sene önce durum tamamen farklıydı: O zamanlar 16 renk bile oyun fanlarını şaşırtmaya yeter de artardı. Siz de bizimle beraber şaşırın.

CGA terimini hiç duydunuz mu? O zaman toy PC-Oyuncuları arasındasınız: CGA (Color Graphics Adapter) 80'li yıllarda IBM tarafından başlatılan ekran kartı standardını simgeliyor.

O zamanlar renkler ve çözünürlük kavramı sınırlara sahipti. En yüksek çözünürlükte (640 x 200) CGA kartı en fazla iki renk gösterebiliyordu. 320 x 200 modunda ise iki sabit paletten dört renk seçmek mümkündü: İlk palette Magenta, Türkuaz, Siyah ve Beyaz, ikinci palette ise Sarı, Açık Kırmızı ve Siyah sizleri bekliyordu. Oyunların çoğu ilk paleti kullanıyordu ki bu yüzden CGA tabanlı oyunlar hep Tükuaz-Magenta görünümündeydi – kutu iteleme klasiği olan Sokoban'daki gibi.

O zamanlardan beri bilgisayar oyunu grafikleri fevkalade biçimde gelişti. Birkaç çizgi ile başlayan bu süreç artık fotoğraf gerçekliğine yakın dereceye geldi. Sizlere bu uzun yolda grafik konusunda kilometre taşı sayılabilecek oyunları göstereceğiz.

Okuyucu Yorumları