Elektrikli araç dünyasında rekabet her geçen gün kızışırken, Porsche geleceğe yönelik iddialı bir adım atmaya hazırlanıyor. Marka, 2026 yılında piyasaya sürmeyi planladığı yeni Cayenne Electric modeliyle, araç sahiplerinin otomobillerini fiziksel bir kabloya ihtiyaç duymadan, kablosuz olarak şarj etmelerini sağlayacak bir sistemi hayata geçireceğini duyurdu.
Cayenne Electric’in ilk kez önümüzdeki hafta Münih’te düzenlenecek IAA Mobility Fuarı'nda kamuflajlı haliyle tanıtılması bekleniyor. Porsche’nin verdiği bilgilere göre, bu yeni modelde yer alacak 11 kW kablosuz şarj sistemi, büyük bir üretici tarafından sunulan ilk örnek olma özelliği taşıyor. Üstelik bu teknoloji, aynı güçteki Seviye 2 kablolu sistemle eş değer bir şarj hızı sunacak.
Porsche, elektrikli araç kullanıcılarının şarj işlemlerinin yaklaşık %75’ini evde gerçekleştirdiğine dikkat çekiyor. Bu nedenle, özellikle kendi garajı olan kullanıcılar için kablosuz şarjın oldukça pratik bir çözüm sunabileceği vurgulanıyor. Kablolarla uğraşmadan, aracı yalnızca doğru noktaya park ederek şarj etmeye başlamak, günlük kullanımda önemli bir kolaylık sağlayabilir.
Yeni Cayenne Electric’in altına bakıldığında, ön tekerleklerin arasında yer alan, kablosuz enerji aktarımı sağlayan özel bir donanım parçası dikkat çekiyor. Bu sistem, ultra geniş bant teknolojisini kullanarak, aracın alıcısıyla yerdeki şarj plakasını hizalıyor ve en verimli şarj konumunu otomatik olarak belirliyor.

Park işlemi sırasında, araçtaki Surround View sistemi, sürücülere doğru konumu bulmaları için yardımcı oluyor. Araba doğru pozisyona getirildiğinde, şarj işlemi herhangi bir müdahale olmaksızın otomatik olarak başlıyor.
Porsche, şarj hızını da yükseltiyor
Yeni nesil Cayenne Electric, kablosuz şarj teknolojisinin yanı sıra daha büyük bir batarya kapasitesiyle de geliyor. İddialara göre modelde 108 kWh'lik bir batarya paketi bulunacak. Bu da uzun menzil ve güçlü performans beklentisi olan kullanıcılar için önemli bir gelişme.
Öte yandan Porsche, şarj altyapısı konusunda da çıtayı yukarı taşımayı planlıyor. Taycan modelinde kullanılan 320 kW hızlı şarj gücünü 400 kW seviyesine çıkaracak yeni teknolojiler üzerinde çalışıldığı belirtiliyor. Bu da elektrikli araçların sadece konfor değil, şarj süresi açısından da içten yanmalı rakiplerine yaklaşmasını sağlayabilir.
Kablosuz, ya da teknik adıyla endüktif şarj teknolojisi otomobil sektörüne yabancı değil. Daha önce Volvo gibi markalar, belirli taksi filolarında benzer sistemleri test etmişti. BMW ise 2018 yılında benzer bir teknolojiyi sınırlı sayıda kullanıcıya sunmuştu. Ancak o dönem kullanılan sistemler oldukça düşük güçteydi; örneğin BMW’nin çözümü yalnızca 3,2 kW şarj kapasitesine ulaşabiliyordu.
Porsche’nin sunduğu 11 kW gücündeki sistem ise bugüne kadarki en güçlü kablosuz şarj çözümlerinden biri olacak. Bu sistemin ticari olarak sunulacak ilk örneklerden biri olması da, teknolojinin yaygınlaşma potansiyelini artırıyor.