Aslında hikâye 1970’lere dayanıyor! 1976’da Gremlin Interactive, arcade salonları için Blockade adlı bir oyun geliştirdi. Oyuncular, hareket ettikçe uzayan bir iz bırakıyordu ve bu ize ya da rakibine çarpmadan hayatta kalmaya çalışıyordu.
Ancak Yılan’ın gerçek patlaması, 1997’de Nokia 6110 ile geldi! Telefon, önceden yüklenmiş bir Snake oyunu ile piyasaya sürüldü ve kısa sürede herkesin cebine girdi. Oyunun arkasındaki isim Taneli Armanto, Nokia’nın pazarlama ekibinin isteği üzerine oyunu geliştirdi. Hatta kızılötesi bağlantı desteği sayesinde iki oyuncunun birbirine karşı oynamasına bile izin verdi!
Peki, Snake neden bu kadar bağımlılık yaptı?
Basitti ama inanılmaz eğlenceliydi! Oyunu herkes oynayabiliyordu. Rakibiniz yoktu, tek mücadele kendinizleydi. Kendi rekorunuzu ya da arkadaşınızın puanını geçmek, inanılmaz tatmin ediciydi.
Uzmanlara göre, oyunu kaybederken hissedilen hayal kırıklığı bağımlılığa yol açıyordu. Bu nedenle her seferinde yeniden başlamaya istek duyuyordunuz. Belki de oyuncunun kendi becerisine karşı yarıştığı ilk mobil oyundu. Kaybettikçe daha iyisini yapmaya çalışmak, Snake’in vazgeçilmez olmasını sağladı.
Üstelik Taneli Armanto, oyunu daha da eğlenceli hale getirmek için bir hile ekledi. Yılanın duvara çarpmasından önce hafif bir gecikme koydu. Böylece oyuncular, son anda refleksleriyle onu kurtarabiliyor ve daha uzun süre oyunda kalabiliyordu.