Godzilla Minus One filminin Oppenheimer'la ilişkisi ne? Yönetmen Takashi Yamazaki yanıtladı
Godzilla Minus One ile Oppenheimer ilişkisi Japon yönetmen Takashi Yamazaki'ye soruldu. Takashi Yamazaki "Japon kökenli biri olarak 'Oppenheimer'a cevabım şu: O gün ona farklı bir film ithaf etmek isterim" dedi.
Christopher Nolan'ın karmaşık ve bomba yapımı biyografik filmi "Oppenheimer" ile Japon yönetmen Takashi Yamazaki'nin gişe rekorları kıran canavar filmi "Godzilla Minus One" arasında belirgin farklar bulunmasına rağmen, bu iki film, ödül sezonunda ilerlerken benzerlikleriyle hayranlarının dikkatini çekti. Nükleer savaşın ve onun yıkıcı sonuçlarının üzerine suçluluk duygusu... Bazıları bu filmlerin şaşırtıcı tematik benzerliklerini vurgulamaya başladı.
Nolan, pazar gecesi En İyi Yönetmen ve En İyi Film Oscar'larını almadan önce Yamazaki, 70 yıl önce Japonya'da başlayan Godzilla serisine ilk Akademi Ödülü'nü kazandırarak tarihe geçti ve En İyi Görsel Efekt kategorisinde 4 Hollywood filmini geride bıraktı.
"Kasıtlı Değildi"
Akademi Ödülleri basın odasının kulislerinde, Yamazaki'ye kabul konuşmasının ardından, filminin "Oppenheimer" ile olan benzerlikleri ve bu iki hikayenin aynı yıl böyle bir başarıya ulaşmasının önemi hakkındaki düşünceleri soruldu.
Yamazaki, "Bu ilişki veya yan yana gelme kesinlikle kasıtlı değildi" dedi. "Filmi çekerken dünyanın durumu ve jeopolitik sahne oldukça değişti. Her iki filmin de aynı yıl gösterime girmesi neredeyse kader gibi geliyor."
Yamazaki daha önce Oppenheimer'a olan hayranlığından bahsetmişti ve Japonya'da gösterime girmesi "Barbenheimer" pazarlama fenomenine karşı yerel tepkiler nedeniyle ertelendikten sonra filmi izlemek için Tokyo'dan Tayvan'a uçtuğunu ifade etmişti.
Warner Bros., Barbie filminin Twitter hesabının, Barbie'nin Oppenheimer'dan gelen atomik patlama görüntüleriyle çevrelenmiş halde tasvir edildiği neşeli memeleri retweetleyerek tartışmalara yol açmasının ardından geçen yaz resmi bir özür yayınladı. Yaz aylarında gişe rekorları kıran iki film için eğlenceli bir pazarlama kampanyasında İkinci Dünya Savaşı'ndaki nükleer yıkımın tasvirinin bir unsur olarak kullanılması, Japonya'da birçok kişiyi rahatsız etti; zira 1945'te Hiroşima ve Nagazaki'ye düzenlenen bombalamalarda, çoğu sivil olmak üzere 129.000 ila 226.000 kişi hayatını kaybetmişti.