Avea'nın teknoloji üssü 3 yaşında!

Avea'nın teknoloji üssü "Avea Ar-Ge Merkezi", geçtiğimiz 3 yılda bu önemli yeniliklere imza attı...

Avea üssü 3 yaşında!

Kurulduğu günden bu güne Ar-Ge yatırımlarına 80 milyon TL'den fazla kaynak ayıran Avea, geleceğin yaşam dinamiklerini belirleyen teknolojilerin üretildiği "Avea Ar-Ge Merkezi"nin 3. yılını kutluyor

Alanında Türkiye'nin ilk ve tek lisanslı Ar-Ge merkezi ünvanını taşıyan Avea Ar-Ge Merkezi, bu 3 yılda, aralarında dünyanın ilk ticari NFC uygulamasının da bulunduğu, Mobil Tahlil Uygulaması, Mobil Mektep, Mobil Anahtar, Hadoop tabanlı büyük veri işleme platformu, Mobil Kaza Tespit Tutanağı Uygulaması, IVR Bas-Konuş Uygulamaları ve deprem felaketi sonrası kişilerin lokasyonunu otomatik olarak belirledikleri "Orada Kimse Var mı?" gibi birçok projeye imza attı...

2011 yılında açılan AveaLabs çatısı altında yer alan AveaLabs İnovasyon Merkezi, AveaLabs Müşteri Deneyim Merkezi ve AveaLabs Kuluçka Merkezi birimleri ile faaliyet gösteren Avea Ar-Ge Merkezi'nde, yurtiçi ve yurtdışı Ar-Ge işbirliklerinin yanı sıra kurumsal ve bireysel müşteriler için ilk niteliği taşıyan pek çok özel ürün ve proje geliştiriliyor.

Avea Ar-Ge Merkezi'nin ilkleri...

Avea Ar-Ge Merkezi'nde bu 3 yılda imza atılan çalışmalar arasında; dünyanın ilk ticari NFC uygulaması olan BonusluAvea, uzaktan kan sayımı ve tahlil yapma imkânı tanıyan Mobil Tahlil Uygulaması, mobil eğitim platformu olan Mobil Mektep, Mobil Anahtar, Hadoop tabanlı büyük veri işleme platformu, Mobil Kaza Tespit Tutanağı Uygulaması, IVR Bas-Konuş uygulamaları ve Ar-Ge Merkezi sertifika sürecinde geliştirilmiş yenilikçi sistemler ve servisler yer alıyor.

Avea Ar-Ge Merkezi'nde geliştirilen projeler kapsamında WAP Ağ Geçidi ürünü ile normal şartlarda yurtdışına ödenecek önemli miktarda kaynağın firma içerisinde kalması sağlanırken; "Orada Kimse Var Mı?" uygulaması ile deprem felaketi sonrası, kişilerin lokasyonunu, belirledikleri bağlantılara otomatik olarak ileten ve bu özelliği ile de dünyada bir ilk niteliği taşıyan sistem hayata geçirildi.

Yapılan çalışmaların yanı sıra, büyük veri işleme alanında faaliyet gösterilerek "BigA" veri anlamlandırma platformu oluşturuldu, "Park Hatırlatıcı" uygulaması, görme engelliler için ödeme sistemi ve Femtocell uygulamaları hayata geçirildi.

"Sektöre yön vermeye devam edeceğiz"

"Teknolojik inovasyonla sektöre yön vermeye önümüzdeki dönemde de devam edeceğiz"

Avea Ar-Ge Merkezi'ni bir teknoloji üssü olarak nitelendirdiklerini belirten Avea Teknolojiden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Coşkun Şahin: "Son yıllarda dijital dünyadaki gelişime paralel olarak, iş yapış yöntemlerinden toplumsal ilişki ve iletişim biçimlerine kadar ciddi bir sosyal dönüşüm sürecinden geçiyoruz. Bu değişimde geri kalmamak ve hızlı aksiyon almak adına Ar-Ge ve inovasyonun rolü çok önemli. Bu noktadan hareketle, kuruluşumuzdan bu yana herkesin hayatında fark yaratacak yeni teknolojilerin öncüsü olmak için çalışmalarımızı aralıksız sürdürüyoruz. 3 yıl içerisindeki çalışmalarımızla, gerek kurumsal gerekse bireysel müşteriler için gerçekleştirdiğimiz ilklerle ve teknolojik inovasyonla sektöre yön vermeye önümüzdeki dönemde de devam edeceğiz" dedi.

AveaLabs Kuluçka Merkezi yeni girişimcileri seçiyor

Avea'nın, işi teknoloji olan girişimcileri destekleme misyonuyla da hareket ettiğini belirten Şahin; AveaLabs'in çatısı altında bulunan AveaLabs Kuluçka Merkezi'yle, ürün geliştirmek ve olgunlaştırmak isteyen girişimci şirketlere Avea'nın modern ofis olanaklarını, iletişim desteğini ve test laboratuvarlarına erişim imkânlarıyla donatılmış altyapısını sundukları noktasının altını çizdi. Şahin, "Bugüne kadar 5 farklı şirkete 9 proje üzerinde çalışma ve bunları geliştirerek hayata geçirme fırsatını sunduk. 'Mezun' olarak adlandırdığımız bu firmaların, yerini yeni girişimcilere bırakmasıyla birlikte farklı fikirlerle yepyeni çalışmalara imza atıyoruz" diye konuştu.

Şahin, internetin; pazara sunulan yeni ürün veya teknolojiye dair anında geri dönüş sağlanması noktasında yardımcı olduğunu ve bu nedenle kullanıcı-müşteri deneyimleri ve görüşlerinin artık hayati bir önem kazandığını da belirtti. Bu öngörüyle geleceğin teknolojilerini sergilemek üzere hayata geçirilen Avea Müşteri Deneyim Merkezi'nde şimdiye kadar 600 ziyaretçiyi ağırladıklarını ifade eden Şahin; merkezin bu yıl içinde artık yeni yüzüyle konuklarını karşılayacağını da sözlerine ekledi.

Okuyucu Yorumları