Dev anlaşmada işlem tamam: Her şey, yapay zeka "saçmalamasın" diye...

Meta, yapay zekası Meta AI'ye gerçek zamanlı ve güncel veri sağlamak amacıyla dünya çapında yayın organlarıyla dev bir anlaşma imzaladı. Şirketin, botlarının tartışmalı kültür savaşları konularında çılgın cevaplar vermesini engellemek için, her cevaba kaynak linki eklemesi zorunlu tutuluyor.

Dev anlaşmada işlem tamam: Her şey, yapay zeka "saçmalamasın" diye...

Sosyal medya devi Meta, yapay zeka sohbet robotu hizmetlerini güçlendirmek amacıyla önemli haber yayıncılarıyla bir dizi ticari anlaşma yaptığını duyurdu. Bu hamle, Meta'nın yapay zekası Meta AI'nin kullanıcıların güncel olaylar ve haberler hakkındaki sorularına daha doğru ve gerçek zamanlı yanıtlar vermesini sağlayacak kritik bir adım olarak görülüyor.

Axios'un haberine göre, bu anlaşmalar çok yıllı bir süreci kapsıyor ve yayıncılar, içeriklerinin kullanılması karşılığında belli bir ücret alacak. Anlaşmaların parasal detayları henüz açıklanmadı. Ancak sözleşmelerde yer alan önemli bir maddeye göre, Meta’nın sohbet robotları haber sorgularını yanıtlarken ilgili makalelere bağlantı verecek. Bu durum, uzun süredir trafik kaybından şikayet eden yayıncılar için potansiyel bir ziyaretçi artışı anlamına geliyor.

Anlaşma yapılan haber ortakları listesinde USA Today, People, Le Monde ve CNN gibi ana akım medya kuruluşları bulunuyor. Ancak listede Fox News, The Daily Caller ve Washington Examiner gibi birçok muhafazakar yayın organının da yer alması dikkat çekiyor. Meta’nın yapay zekasının verdiği yanıtlara ek olarak makale bağlantısı sağlaması, özellikle o günkü popüler kültür savaşları veya tartışmalı konularda bir botun yanlış bir şey söylemesi ihtimaline karşı bir önlem olarak da görülebilir.

Meta, uzun süreli politikasını değiştiriyor

Meta, bu anlaşmanın sadece bir ilk adım olduğunu ve gelecekte daha fazla konuyu kapsamak adına haber ortakları listesini genişleteceğini açıkladı. Bu gelişme, özellikle şirketin uzun zamandır içerik erişimi için haber kuruluşlarına ödeme yapmaktan kaçınan tutumu göz önüne alındığında, ilginç bir politika değişikliği olarak yorumlanabilir.

Meta, 2022 yılında ABD'deki yayıncılara haber içeriği için ödeme yapmayı durdurmuştu ve hatta Facebook'taki haber sekmesi geçen yıl tamamen kaldırılmıştı. Şirketin yapay zeka stratejisi uğruna bu uzun soluklu direncini kırması ve yayıncılarla ticari ortaklık kurması, yapay zeka yarışında güncel ve güvenilir veri akışının ne kadar kritik olduğunun da altını çiziyor.