E-Ticaret Sitenizden Nasıl Daha Fazla Para Kazanabilirsiniz?

Gelişimi önemseyen e-ticaret girişimcileri için listelediğimiz son zamanların en önemli e-ticaret ipuçlarını bir araya getirdik.

E-Ticaret Sitenizden Nasıl Daha Fazla Para Kazanabilirsiniz?

E-ticarette hızlı büyüme elde etmek; görünürlük kazanmaya yardımcı olacak dijital pazarlama taktiklerini kullanmakla, aktif müşteri portföyünü büyütüp korumakla ve bulut tabanlı vds gibi güçlü hosting altyapılarından güç almakla doğrudan ilişkilidir. Gelişimi önemseyen e-ticaret girişimcileri için listelediğimiz son zamanların en önemli e-ticaret tüyolarını, bu üç önemli kriteri göz önünde bulundurarak okumanızı tavsiye ederiz:

E-ticarette aslında tüketiciler, ürünleri değil, sorunlarına çözümler satın alırlar, bu nedenle yalnızca ürününüz tarafından çözülen bir sorunla karşılaşan tüketiciler işletmeniz için potansiyel müşterilerdir. Sektör dışı tüketicilere ulaşmak gerçekte işletmeniz için hiçbir değer taşımaz ve maliyetinizi artırır. TV reklamcılığı gibi geleneksel yöntemlerin, daha iyi hedefleme sunan dijital medyaya kıyasla popülerliğini yitirmesinin nedenlerinden biri budur. Yeni stratejiler, markayla halihazırda etkileşimde bulunanlara çerezleri kullanarak PPC reklamları göstermek gibi taktiklere sahiptir. Çeşitli platformlarda, web sitenizi önceden ziyaret etmiş olanları ve onlara benzer kitleleri hedeflediğinizde, tüketicilere seçici olarak ulaşmanın kârınız üzerindeki etkisini görebilirsiniz.

E-posta pazarlaması yüksek getiri sağlama potansiyeliyle harika bir hızlı büyüme aracıdır. Özellikle e-ticarete yeni başlayanlar sınırlı kaynaklara sahip oldukları için daha az masrafla daha yüksek getiri elde etmenin yollarını aradığından bu etkili pazarlama stratejisini hızla hayata geçirmelidirler. Rutin bir programa göre kişiselleştirilmiş e-posta mesajlarında; abonelere ürünlerinizi hatırlatmalı, yeni ürünleri tanıtmalı, kupon – indirim gibi teşvikler sağlamalı, ürünlerinizden en iyi şekilde nasıl yararlanabileceklerini göstermeli, memnun müşterilerden gelen geri bildirimleri paylaşmalısınız. E-posta pazarlamasında da kitle segmentasyonunun, daha etkili hedeflemeye ulaşmanın kanıtlanmış bir yolu olduğu unutulmamalıdır. Demografik segmentasyon, iletişiminizin minimum düzeyde kişiselleştirilmesini içerir. Örneğin, bir giyim mağazası erkek giyim ürünlerini yalnızca erkek adaylara tanıtırsa daha fazla ziyaret alacaktır.

Dönüşüm elde etmek için yapılan her şeyin amacı, web sitelerini ziyaret ederek veya sosyal medyada etkileşim kurarak ürünlerinize ilgi duyduğunu ifade eden ziyaretçileri, ürünlerinizi satın almaları gerektiğine ikna etmeye çalışmaktır. Bu nedenle sosyal medyanı hesaplarınızda ya da web sitenizdeki canlı sohbet ekranında tüketici sorularına hızlı, kapsamlı ve doğru yanıtlar vermeniz önemlidir.

Marka imajınız için sosyal açıdan aldığınız sorumlulukların altını çizmek, değerlere önem verenlerin aidiyet duygusu geliştirmesine neden olabilir. Değerlerini paylaştığınızı göstermek için hedef pazarınız tarafından benimsenen projelere bağlı kalmanız bu nedenle önerilmektedir.

Sadık müşterilerin, yeni müşterilere göre daha istikrarlı bir gelir akışı oluşturduğu unutulmamalıdır. Üstelik yeni müşteri edinmek, mevcut müşteriyi elde tutmaktan 5 kat daha fazla maliyet içerir. Bu nedenle, müşterileri elde tutmak için çabalamanız gereklidir. Özellikle müşteri desteği, tekrar satın alımlarda ve müşteri memnuniyetini artırmada kritik öneme sahiptir. Geç veya hasarlı teslimat gibi durumlarda gecikmeden çözümler sunmak, hoşnutsuz bir müşteriyi sadık bir müşteriye dönüştürmenizi sağlar. Ayrıca kitlenizi korumak kadar büyütmek için de onları tanımanın, ek hedef grupları belirlemenize yardımcı olacağı aşikârdır. Sık kullandıkları belirli ürünler ve web siteleri hakkında veri toplamaya çalışmanız işe yarayacaktır.

Memnun müşterileri markanızın savunucularına dönüştürmek için çalışmazsanız, büyümenize katkıda bulunan kilit unsuru gözden kaçırmış olursunuz. Mutlu müşteriler yorumlarda ve öneriler yoluyla markanız hakkında paylaşımda bulunduğunda, satışlar üzerinde büyük bir etki görebilirsiniz. Bunun nedeni, bu tür önerilerin, marka tarafından paylaşılan mesajlardan daha güvenilir görülmesidir. Müşteriler arasındaki bu iletişim biçimi Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçerik anlamına gelen UGC olarak bilinir. Fotoğraflı ya da Amazon.com gibi videolu müşteri yorumlarının yapılabilmesi için tasarımı düzenlemeniz önerilir.

Bilindiği üzere Influencer’lar, sosyal platformlarda geniş, ilgili bir takipçi kitlesine sahip olan, markanız hakkında paylaşım karşılığında ödeme ya da ücretsiz bir ürün sunabileceğiniz kullanıcılardır. Influencer’ların ünlülerle çekilen bir ürün reklamından daha etkili olabilecekleri unutulmamalıdır. Nişinize uymaları ve topluluklarıyla sürekli etkileşimde olmaları nedeniyle sizin için önemli bir rol üstlenebilirler. Bu noktada bilmeniz gereken iki şey, ham takipçi sayılarının, sayfalarındaki katılım oranından çok daha az önemli olduğu ve. hedef pazarınıza hakim olmayan bir influencer ile anlaşmamanız gerektiğidir.

Dijital dünyada büyümenin anahtarı, periyodik olarak, etkili içerik oluşturmak ve paylaşmaktır. Ancak içerik oluşturmak, e-ticaretin en büyük zorluklarından biridir. Basın bülteni türünde içerikler oluşturmak yerine özgünlüğünüzü ortaya çıkaran, markanıza kişilik kattığınız içeriklerle daha hızlı yol kat edebilirsiniz.

Zaman içinde performansınızı iyileştirmeye yardımcı olması için analitik verileri kullanarak, zayıf noktaları ve büyüme fırsatlarını belirlemeli, hızlı, odaklanmış çözümler bulmalısınız. Sitenizde ve sosyal platform hesaplarınızda satın alma yolculuğunu oluşturan adımları tüketici gözüyle anlamaya çalışmalı ve optimize etmelisiniz. Müşteriler nerede takılıp kalıyor, kafalarını karıştıran bir aşama var mı gibi sorularla düzenli olarak web sitenizi gözden geçirmelisiniz.

Nişinize hizmet eden, yan ürünler satan ancak rakip olmayan markalarla ortaklıklar kurmanız da e-ticaretle büyürken işinizi kolaylaştıracaktır.

Rakiplerinizin pazarlama stratejilerini araştırmalı ve onlar açısından nelerin işe yaradığını öğrenmelisiniz. Hangi trafik kanallarından sitelerine değerli trafik çektiklerini bulmaya çalışın. Rekabetin gerisinde kaldığınız alanlarda gelişmek ve liderlik ettiğiniz alanları güçlendirmek için sektörünüzün en iyileriyle ve sizinkine benzer şirketlerle tüm bileşenlerinizi karşılaştırın. Rekabeti analizi, tüketici davranışındaki eğilimleri belirlemenize de yardımcı olacaktır.

İnsanların web sitenizi ziyaret ettiği sırada sıklıkla görüntülediği ve satın aldığı ürünleri analiz etmeli ve mevcut müşterilere öneri ürünler şeklinde bunları listelemelisiniz.

Daha fazla satış için, terk edilmiş sepet bildirimleri ve e-postaları göndermeniz, yenilenmesi veya yükseltilmesi gereken bir ürün satın alan müşterilere dostça hatırlatıcı e-postalar göndermeniz önerilir.

Düşük stok bildirimleri kullanmak, ürünü aynı anda kaç ziyaretçinin görüntülediğini göstermek, indirim teklifi için geri sayım göstermek gibi taktikler aciliyet hissi yaratarak satışları etkilemektedir.

Sayfa hızı, sorunsuz gezinme, kullanım kolaylığı ve ilgi çekici içerik, kullanıcı deneyimi açısından kritiktir. Sitenizin çeşitli bölümlerinde etkileşimi izlemeli ve hangi sayfaların en az ziyaret aldığını, insanların nerelerde vakit geçirmediğini hangi sayfadan çıktıklarını belirlemelisiniz. Hemen çıkma oranını ve olağan dışı verileri yakından takip etmeniz önemlidir. Sadelik ve netlik için de sayfaları ve satın alma aşamalarını kontrol etmelisiniz. Ziyaretçiler mümkün olduğunca az tıklama yapmak ve az alan doldurmak isterler. Siteniz beklemelerini gerektiriyor veya dolambaçlı yollardan hedefe gitmelerine neden oluyorsa, bu aşamaları kolaylaştıran bir rakibi tercih edeceklerdir.

Uzman Görüşü

Melih Yılmaz
Sistem Mühendisi / Turhost.com

E-ticaret sitenizden daha fazla para kazanmak istiyorsanız eski moda pazarlama yöntemleriyle ağır ağır ilerlemektense daha iyi sonuçlar elde etmenizi sağlayacak daha verimli yollar bulmanız gerekir. Ancak en etkili trendlerden yararlanma çabalarınız, yeterli altyapı donanımız yoksa yol almanıza katkıda bulunamaz.

Web sitenizin yer aldığı sunucunun gücü site performansını doğrudan etkilediğinden ve kullanıcı deneyimi ziyaretçileri dönüşüme yönlendirmede önemli bir unsur olduğundan e-ticaret sitenizi güçlendirmeye hosting altyapısından başlamanız tavsiye edilir. Web barındırma e-ticaret sitelerini bel kemiğidir ve sağlam bir temele dayanmalıdır. Güçlü, güvenilir hosting hizmeti, sayfalarınızın hızlı yüklenmesi, web sitenizin arama motorlarında üst sıralarda yer alması için son derece önemlidir.

Turhost olarak 2004 yılından bu yana domain, hosting ve sunucu çözümlerimizle haber sitelerinden kurumsal bilişim altyapılarına kadar her tür BT gereksinimi için girişimcileri ve işini büyütmek isteyenleri en modern teknolojilerle, orijinal yazılımlarla ve güçlü yapılandırmalarla desteklemeye devam ediyoruz. Düzenli olarak devreye aldığımız yüksek uptime, hız ve güvenlik odaklı yeniliklerimiz, uzmanlık derecesinde sunucu kurulumlarımız; her ölçekteki e-ticaret sitesinin en yüksek potansiyelle ve sorunsuz erişimle yayınlanması için titizlikle tasarlanmıştır.

Çevrimiçi mağazanızda kullanıcı deneyiminin zarar görmemesi ve potansiyel kâr kaybı yaşamamanız için, bulut tabanlı sanal sunucu (vds, vps) ve dedicated server gibi sunucu kiralama seçeneklerimizden yararlanmanızı dileriz.