FIFA 14 Demo: İNCELEME

Son yılların kralı yine sahnede; bakalım demosu ile beğeni toplayabilecek mi?

FIFA 14 Demo: İNCELEME

Oyun sektörü her geçen gün büyümeye devam ediyor, bunu her defasında dile getiriyoruz ve öyle gözüküyor ki bir on yıl daha söylemeye devam edeceğiz. Fakat büyümenin direk olarak sektöre yansıması, düşünülenden çok daha fazla zaman alıyor keza birçok oyun sever, sadece belirli türlerdeki oyunlara vakit harcıyorlar. Bu sebepten, aslında kendilerinin beğenmedikleri oyunları da milyonların oynadığını gözden kaçırıyorlar. O yüzden sektörün ne kadar büyüdüğünü herkesin kabullenmesi için uzun yıllar var. Fakat iş futbola geldiği zaman, türün hayranlarının emin oldukları tek bir şey var: Sektör çok büyüdü. İşte futbol, tıpkı gündelik hayatlarımızdaki illüzyonunu, burada da gösteriyor ve FIFA gibi, PES gibi oyunların hayranlarına, sonsuz bir dünya vaat ediyor. Üretildiği günden bu yana EA'in en büyük rantı olan FIFA serisi ise, günümüzde bambaşka bir hayran kitlesine sahip. 2011'deki yükselişiyle başlayan bu furya, günümüzde PES'i tahtından devirmeye kadar gitti. İşin daha da ilginç yanı, her nasıl FIFA 2002'den 2010'a kadar çıkan her oyunuyla PES'in gerisinde kaldıysa, günümüzde de aynı durum PES için geçerli. 2014 yılı da yeni bir rekabet ortamına ev sahipliği yapmak üzere. Sadece birkaç gün önce piyasaya çıkan FIFA ve PES 14 demo'ları, artık çok daha fazla detayı gözler önüne seriyor. Bizim şimdilik ilk hedefimiz FIFA 14, PES ise akabinde gelecek.

Hedef PS4 ve Xbox One

Hedef PS4 ve Xbox One
Oyun sanki kırpılmış bir versiyon

EA Sport, FIFA 14 için uzun bir süredir hazırladığı yeni IGNITE grafik motorunu duyurusunu yapıyordu. Neredeyse her yerde adını duyduğumuz bu yeni jenerasyon motor, tüm oynanışı kökünden değiştirecek ama ne yazık ki kendisini ancak PlayStation 4 ve Xbox One versiyonlarında tam anlamıyla görebileceğiz. An itibariyle elimizde olan PS3, Xbox 360 ve PC versiyonlarıysa, daha çok FIFA 13 grafik motorunun geliştirilmiş bir versiyonu üzerinde karşımıza çıkacaklar ki oyunun PC demosu üzerinden bu detayı anlamak gayet kolay. Demo anlatımımıza geçmeden önce, ilk başta piyasaya çıkacak olan oyunda, IGNITE bulunmayacağı için neleri kaçıracağımıza değinmekte fayda var... Bu yeni jenerasyon oyun mekaniğinin en önemli farklılığı Pro Instinct ile geliyor. Sahadaki tüm oyunculara, tıpkı insana benzer içgüdüler ekleyecek olan sistem sayesinde, oyuncular anlık olarak ani tepkiler verebilecek ve o bildiğimiz "odun" oyuncu yapısı böylece yüzde yüz oranında ortadan kalkmış olacak. İkinci önemli özellik Living World adı altında karşımıza çıkıyor. Çok uzun zamandır üzerinde çalışılan stadyum ve genel görsellik kalitesi, tamamen değiştiriliyor. Özellikle stadyum içerisindeki sesler, oynanan maça harika şekilde uyum sağlayacak ve daha da önemlisi tüm seyirciler baştan aşağıya üç boyutlu şekilde modellenecek. Precision Movement sayesindeyse her bir oyuncu, daha önce görülmemiş detayda fiziksel hareketi gözler önüne serecek. El göz koordinasyonlarınınsa nasıl değiştiğini, on kat daha detaylı animasyon derinliği sayesinde cam gibi görebileceğiz. Son olarak Elite Technique sayesinde, tıpkı gerçek maçlarda olduğu gibi oyuncularımızın farklı tepkilerine şahit olacağız. Bunlar arasında özel vuruşlardan olan yarım vole, farklı davranış şekilleri, dengesiz şut çekme ve sadece dokunarak pas verme gibi birçok ilginç detay bulunacak.

Fiziksel yenilemeler kendisini belli ediyor

Fiziksel yenilemeler kendisini belli ediyor
Mücadele ruhu en üst seviyede

Şimdi birazcık FIFA 14'ün demosunun içerisine dalalım. Oyuna girdiğimiz anda karşımıza Kick Off, Ultimate Team, Creer Mode, Practice Arena ve Skill Game gibi seçenekler çıkıyor. Burada yapabileceklerimiz tabii ki sınırlı. Eğer dilersek, tıpkı önceki oyunlarda olduğu gibi, Skill Game kısmına girerek, Messi'yi kontrol ettiğimiz boş bir sahada, kaleci arkadaşımızla oyunun değişen oyuncu dinamiklerini yakından gözlemleyebiliyoruz. Bizim burada yakaladığımız en önemli farklılık, karakterin fiziksel özelliklerini kullanımı olurken, kalecide, en azından bu antrenman esnasında hiçbir değişiklik olmadığını gözlemledik. Halen dibinden gelecek olan aşırtma vuruşlara karşı çaresiz. Diğer taraftan o da tıpkı oyuncular gibi çok daha çevik. Eskinde benzeri bir mesafeden yaptığımız vuruşları düşünmeden gelen bazı şutları içeri alan kaleci insan, artık ani bir şekilde ayak ve kol uzuvlarını, son bir çaba hareketi olarak uzatabiliyor. Top dinamiğindeki değişimse, yine çok fazla değil. Tıpkı FIFA 13'dekine benzer bir sistem mevcut ve toptan çok, ona vuranın önemi ön planda gibi duruyor. Topa yön vermekse yine eski oyunlardakine benzer miktarda mevcut. Öyle sola basık tutarak topa kavis vermek diye bir şey yok.

Ultimate Team yine çok tutacak

Ultimate Team yine çok tutacak
Eskiye göre daha da detaylı

Oynanabilir modlardan bir diğeri ise, dört yıldır FIFA ekibinin en büyük başarısı sayılabilecek olan Ultimate Team. Her gün bir milyondan fazla maç yapılan sistem, yine o bilindik ara yüz ile karşımızda. FIFA 14 ile karşımıza çıkan yenilikse, oyuncular arasındaki kimya ve bağlantı. Her takımın 100 üzerinden hesaplanan kimyası var. Kimya oranı ne kadar yüksekse, takımınız da o kadar iyi bir performans sergiliyor. Aradaki kimyayı tutturmak içinse gerekli olan link'ler, yani bağlantılar mevcut. Birbirine bağlantısı olan tüm oyuncular, geldikleri kulüplere, oynadıkları lige ve mensup oldukları ülkeye göre birbirleri ile daha güçlü ya da daha zayıf bir bağlantı kurabiliyorlar. Durumun ehemmiyetiyse okların renkleri ile ifade ediliyor. Malum, renk yeşilse her şey yolunda ama kırmızıysa durum ciddi. Aynı zamanda oyuncuların alakalı pozisyonda bulunup bulunmadıkları da kendilerini derinden etkiliyor. Oynanan her maçın ardındansa farklı milletlerin, farklı takımlarının, farklı oyuncularından bir grup daha seçilmek üzere menümüze ekleniyor. Bizim deneyim ettiğimiz kadarı ile kazanılan maçlar ardından genelde bir iki tana daha fiyakalı oyuncu listemize eklendiğini gördük. Daha da ilginci zamanla bazı oyunculara, Sniper, Anchor ya da Finisher gibi özellikler verebilmek. Oyunu bir anda RPG havasına döndüren bu sistem sayesinde, bazı oyuncuların çok daha belirgin ve maçlara direk olarak etki eden yetenekleri, FIFA dinamiklerini derinden etkiliyor.

Muhteşem görsellik

Muhteşem görsellik
İbrahimoviç'e dikkat etmek lazım!

Son olarak gelin oyunun detaylarına birazcık daha bakalım fakat çok heveslenmemek lazım zira yazımızın başında da belirttiğimiz üzere, FIFA 14 daha çok yeni jenerasyon konsollar için hazırlanmış... Demo esnasında deneyim edilebilecek takımlar arasında FC Barcelona, NY Red Bulls, Boca Juniors, Manchester City, Spurs, Bor. Dormund, Milan ve PSG bulunuyor. Kontroller ve maça girinceye kadarki ara birimse FIFA 13'den pek de farklı değil. Bizler oyunu PC üzerinde test ettik ve tüm detayları en üst seviyeye çektik. Karşımıza çıkan grafik kalitesi, gerçekten üst seviyedeydi, bu bir gerçek ama yayınlanan PS4 ve Xbox One videolarına göre bir şeyler eksik gibi gözüküyordu. Özellikle çim hissiyatı tamamen kaybolmuştu. Diğer taraftan oyuncuların tasarımlarındaki detaylar hemen gözümüze çarptı. Stadyumsa ziyadesiyle düzgün modellendiği gibi, seyirciler üzerinde kullanılacağı söylenen üç boyut tekniği tüm ihtişamıyla gözler önüne serilmişti. İkili mücadelelerde, her yıl olduğu gibi bir gelişme var. Artık topu taşıyan taraf, vücut farkını kullanmak suretiyle topu çok daha iyi saklayabiliyor. Hatta Ibrahimoviç gibi oyunculardan top çalmak her yiğidin harcı değil. Yine de karambol pozisyonlarda bu faktör hiçbir şekilde göze batmıyor ki zaten kimin ne yaptığının belli olmadığı bir ortamda da böyle bir şey olması gerekiyordu. Şut sisteminde bulunan Pure Shot ile hayat her zamanki gibi güzel. Animasyonların derinliğine derinlik katan bu güzide özellik sayesinde şutlar muazzam gözüküyor. Kalecilerin bazı yer tutma problemlerinin halen aşılamadığını görmekse bizleri üzdüğü gibi, bazı oyuncuların ayağa kayan oyuncuya beş saniye sonra takılıp düşmesi de canlarımızı sıkmaya yetti.

Anlayacağınız FIFA 14 öyle görünüyor ki direk olarak PS4 ve Xbox One için hazırlanıyor. Zaten birçok firma şu anda yeni konsolların satışlarını arttırmak için ellerinden geleni yapıyorlar fakat bir sonraki jenerasyonla, büyük oranda farklılık içerecek bir oyunu şimdiden piyasaya sürmek ve sonrasında daha gelişmiş halini, yeni konsollar için üretmek ne kadar mantıklı, işte onu bekleyip hep beraber göreceğiz.

Okuyucu Yorumları