Hayat pahalılığı ve enflasyon bile Netflix'in büyümesini engelleyemedi

Netflix, 2023'ün 4. çeyreğinde büyümeye devam ederek abone sayısını önemli oranda artırdı. Tabi bununla birlikte gelirlerde de önemli bir artış dikkat çekiyor.

Hayat pahalılığı ve enflasyon bile Netflix'in büyümesini engelleyemedi

Netflix, yayınladığı rapor ile 2023'ün dördüncü çeyreğinde dünya çapında 13,12 milyon abone kazanarak toplam izleyici sayısını 260,8 milyona çıkardığını duyurdu.

Akış devinin çeyrek geliri ise bir yıl önceki dönemde açıklanan 7,852 milyar dolara kıyasla 8,833 milyar dolar ile beklentilerin üzerine çıktı. Net gelirin de bu çeyrekte 938 milyon dolar ile bir yıl önceki 55,3 milyon dolarlık net gelire oranla oldukça yüksek bir artış gösterdiği görülüyor.

Netflix yaptığı açıklamada, 2023'ün dördüncü çeyreğinde bir önceki çeyreğe kıyasla reklamlı abonelik planlarında yüzde 70'lik bir büyüme gördüğünü belirtti. Bununla birlikte şirket, 2. çeyrekte Kanada ve İngiltere'den başlayarak 2024'te birçok ülkede reklamsız temel planlarını kaldırmaya başlayacağını söyledi.

Tüm bunların ötesinde şirketin en dikkat çeken açıklaması, 2024'te fiyatların daha da artabileceğine dair sinyaller vermesi oldu. Yapılan açıklama şöyle: "Netflix'e yaptığımız yatırımlar ve sunduğumuz hizmetler geliştikçe, bu gelişmeleri karşılamak için zaman zaman üyelerimizden biraz daha fazla ödeme yapmalarını isteyeceğiz."

Şirkete göre, Netflix'in oyun işi, toplam gelirlerinin hala küçük bir yüzdesini oluştursa da ilgi çekmeye devam ediyor. Aralık ayında Grand Theft Auto'nun mobil üçlemesini abonelerine sunan şirket, bunun şimdiye kadarki en büyük oyun adımı olduğunu ve bazı tüketicilerin sadece bu oyunları oynamak için Netflix'e abone olduğunu belirtti.