Need for Speed (2015) İNCELEME

Need for Speed serisinin en yeni oyununu, gelen son güncellemeden sonra A'dan Z'ye inceledik!

Need for Speed İNCELEME

Günümüzde birbirinden farklı araba yarışı ile haşır neşiriz. Artık öyle ince detaylarına takılıyoruz ki ortalamada bir araba yarışını gerçekten beğenmemiz için çok farklı yönlerden bizleri tatmin etmesi gerekiyor. Grafikler başlı başına bir noktaya geldi, çevre detayları zaten harika, sürüş keyfi bambaşka, arabalarsa zaten zirvede. Fakat gelinen noktada olmamızın sebebi olan isimleri de unutmamak lazım.

Need for Speed kesinlikle bu özel isimlerden bir tanesi. İlk oyunuyla 1994 yılında bizlere merhaba diyen efsane seri, bu güne kadar 20'den fazla oyuna imza attı. Özellikle 1997 yılında ürettiği Need for Speed II isimli oyunuyla efsaneleşen seri, 2003 yılında tarzını bambaşka bir yöne çekerek Underground yapımıyla tüm yarış severlerin beğenisini kazanmayı başarmıştı. O günden bugüne geçen süredeyse bir türlü aradığını bulamadı dersek çok da abartmış olmayız. Rakip olarak çıkan oyunlar öylesine farklar yaratmayı başardı ki Need for Speed sadece bir isimden ibaret olarak anıldı.

Yine de EA yılmadı ve elindeki en büyük isimlerden birisi olan Need for Speed'i sürekli güncellemeyi sürdürdü. Uzun bir aranın ardından Ekim ayında yeniden sadece Need for Speed ismi ile piyasaya çıkan oyun, beraberinde birçok hatayı da getirdi. Zaten oyunculardan yeterince tepki gören dev isim, bir kez daha aradığını bulamadı ama CHIP Online ekibi olarak yapılan son düzeltmelerden sonra ismine yakışır bir konuma geldiğini düşünüyoruz.

Evet, hala mükemmel olmaktan çok uzakta ama Ekim ayındaki çıkışına nazaran da birkaç adım ileride olduğu kesin. 1.03 yaması ile bir anlamda çehresini değiştiren Need for Speed'de en yüksek REP seviyesi 50'den 60'a çıktı. Wrap Editor'e yeni renkler ve yeni pre-set wrap'lar eklendi. Style Thread görevini tamamlayan oyuncular artık Ken Block'un arabasına, Outlaw Thread'i tamamlayanlarsa Morohoshi-San'ın arabasına ulaşabilir hale geldi. Günlük görevlere bambaşka tatlar eklendi ve yapay zekanın yarışma prensiplerinde büyük oynamalar yapıldı. Araçların modifiye menüleri değişti, multiplayer ara birimi güncellendi, tüm seslendirmeler elden geçirildi ve orijinal oyunda fazlasıyla göze batan birçok bug ortadan kaldırıldı.

Need for Speed (2015) İNCELEME

Anlayacağınız Need for Speed son yayınlanan yaması ile büyük oranda "tamamlandı." Peki, yeni Need for Speed nasıl bir oyun? Öncelikle EA'in ve yapımcı koltuğunda oturan Ghost Games'in Frostbite grafik motorundan vazgeçmediğini belirtmekte fayda var. Birçok EA oyununu hem vezir, hem de rezil edebilen bu fantastik grafik motoru, temelde yaptığı işleri yine harika şekilde uygulamayı başarmış. Araçların grafikleri ve aldıkları hasarlar gerçekten kaliteli. Çevre detayları her daim olduğu gibi gayet güzel şekilde işlenmiş ve değişen frame rate esnasında hiçbir şekilde sırıtmadan etrafımızı çevreleyebiliyorlar. Işıklandırmalarsa cabası! Ne çok fazla, ne çok az. Yüzeylere düşüş açıları ve oyuncuya yaşattıkları keyif de bir ayrı. Gece gündüz arasındaki fark da her daim olduğu gibi yine cezbedici şekilde tasarlanmayı başarmış. Arabaların hızı ve yolda akışları konusunda da grafik açısından hiçbir sorun olmadığını gönül rahatlığı ile söyleyebiliriz. Tüm bu güzellikleri sağlayanın sadece Frostbite grafik motoru olmadığını, geliştiricinin de konu hakkında fazlasıyla ter döktüğünü unutmamak gerekiyor.

Neler sunuyor; ne kadar iyi?

Neler sunuyor; ne kadar iyi?

Need for Speed dünyasına girdiğimiz zaman ilk dikkat çeken yenilik, gerçek oyuncuların oynadığı videolar oluyor. Bu videolar bize bir dönem Command & Conquer serisinin kullandığı oyun arası cut scene'leri hatırlattı. Fakat olan bir kültürü yansıtması açısından yapılan bu girişim, ne yazık ki bizim hiç hoşumuza gitmedi. Kültüre ait kullanılan "slang" diye tabir edilen argo konuşma tarzı, hem bu kültüre ait olmayan insanların olayları anlamasını zorlaştırmış, hem de karakterleri olduklarından daha da yapay bir hale getirmiş. Olduklarından diyoruz zira oyunculuklar o kadar kötü ki anlatılmaz, açılıp izlenir. Ne yazık ki ana senaryoda kendilerine fazlasıyla maruz kaldığımız için biz de bir yere kadar dayanabildik. Bu arada ana senaryo düşündüğümüzden kısa sürdü. Özellikle önceki Need for Speed oyunlarına nazaran çok hızlı tükenen ana senaryo, oyuna büyük bir eksi yazdırmayı başardı. Toplamda 70'den fazla ana etkinlik bulunuyor. Tamam, bu rakam kulağa fazla gibi geliyor ama oyunu günde iki saat oynayarak tüm etkinlikleri bir haftada tamamlamanız mümkün. En azından biz üç günde hepsini kolayca bitirmeyi başardık.

Yeni Need for Speed tamamen "reputation" puanı üzerine kurulu. Oyunda bu puanı kazanmamızı sağlayan beş farklı başlık bulunuyor ki kendileri aynı zamanda farklı Need for Speed modları olarak karşımıza çıkıyor. Bunlardan ilki Speed. Bu başlık altından üç farklı şekilde puan kazanabiliyoruz. En kolay puan kazanma yolu yarışlarda en hızlı olmak. İkinci seçenekse yeterince hızlı şekilde seyrediyorken hiçbir şekilde arabamızı çarpmamak. Üçüncü seçenekse rakip aracı belirli bir hız seviyesine ulaşmış halde takip etmek.

Need for Speed (2015) İNCELEME

Drift kısmındaysa pek tabi arabamızı ne kadar uzun süre kaydırabiliyorsak o kadar çok puan kazanıyoruz. Bu noktada dikkat etmemiz gereken husus aracımızın modifikasyonları. Need for Speed ile birbirinden farklı şekilde araba tasarlamamız mümkün. Topladığımız puanlar sayesinde eriştiğimiz parçalarla çok daha hızlı ve kaliteli bir araca sahip olabiliyoruz. Haricinde aracın genel olarak Drift'e mi yoksa hızlı yarışa mı daha uygun olacağını belirten bir ayarlama da yapabiliyoruz. Bu noktada Front Tire ve Read Tire Pressure'un yanı sıra Steer Response ve Steer Range'de tamamen değişmiş oluyor. Böylece tüm Need for Speed mod'larını rahatlıkla deneyebiliyoruz.

Mod kısmına geri dönecek olursak, bizi Build'in selamladığını görüyoruz. Kısa sürede belirli bir hıza çıkmak ve saatte 250 km gibi üst seviye hızlarda belirli bir süre seyredebilmek bolca Build puanı kazanmamıza yol açıyor. Crew modundan puan kazanmaksa açık ara en zoru zira sadece rakiple yan yana kalabildiğimiz ya da drift edebildiğimiz süre boyunca bu puanı kazanabiliyoruz. Outlaw kısmıysa şüphesiz Need for Speed'in en keyifli mod'larından. Etraftaki objeleri yok ederek puan kazandığımız mod'da, ters yönde giderek de puan almamız mümkün. En yüksek puanıysa peşimize polis takıldığı zaman kazanıyoruz. Ne kadar uzun takip, o kadar çok puan anlamına geliyor. Fakat bir defa yakalandığımız zaman elde avuçta ne varsa gidiyor.

Need for Speed birçok güzelliği ile yine iyi bir oyun ama CHIP Online ekibi olarak yeni yamadan sonra bile yeterince etkilenmeyi başaramadık. Hikaye çok kısa ve fazlasıyla yapay. Multiplayer kısmında yine birçok eksiklik bulunuyor. Yapay zeka bazen gereksiz seviyede zorluklara çıkabiliyor. Sürekli internete bağlı kalma zorunda olmak bizi fazlasıyla yordu. En büyük sorunsa oyunu "pause" edememek!

Özetle; yeni Need for Speed'i bir yarış oyunu olarak sevdik. Ama piyasadaki diğer oyunların yanında mutlaka bunu alın dedirtecek kadar etkileyici olmadığı da bir gerçek...

Okuyucu Yorumları