Street Fighter 6 incelemesi: 1987’den beri Hadouken!

Capcom'un efsanevi serisinin son oyunu, güçlü rakiplere sahip bir dövüş arenasında kendine bir yer edinmenin zorluğuyla piyasaya çıkıyor.

Arkadaşlarımızla bilgisayar ve konsol başında eğlenceli zamanlar geçirmemizi sağlayan oyun türleri arasında futbolun yanı sıra dövüş oyunları da büyük bir paya sahip. Street Fighter serisi ise bu türün en önemlilerinden biri. Her ne kadar 5. oyun böyle dev bir seriye yakışmayacak bir seviyede kalsa da Capcom bundan ders çıkarmış olacak ki yeni oyun Street Fighter 6 ile tüm eksiklikleri gidermek için elinden geleni yapmış. Japon yapımcı, yeni oyunun, türdeki oyunlar açısından yenilikçi bir değişiklikle Street Fighter ile hiç tanışmamış yeni oyuncuların bile kolayca dâhil olmasına imkân tanıyacağını açıklamıştı. Peki gerçekten tüm hedeflerine ulaşabiliyor mu? İlk oyundan beri yıllardır takip ettiğim serinin en son oyunu nasıl olmuş, gelin birlikte bakalım.

Bir ustanın ruhu, bir çaylağın yumrukları
Dövüş oyunları deneyim ister. Çoğu oyunda her zaman yeni gelenler yaygın bir sorunla karşı karşıya kalırlar: yüksek öğrenme eğrisi! Zaten karmaşık olan kontrollerle başa çıkmanın zorluğu yeni dâhil olanları kolaylıkla hayal kırıklığına uğratır ve türü daha fazla keşfetme şanslarını azaltır. Az önce bahsettiğim gibi Capcom bunu yeni oynanış yaklaşımıyla düzeltmeye çalışmış. Bunun için Street Fighter 6'da her türden oyuncu için tasarlanmış üç farklı kontrol bulunuyor. Bugüne kadar seride görülen kalıpları sadık kalan "klasik"; altı düğmeden sadece üç saldırı düğmesine geçtiğimiz "modern" ve ne gerektirdiği hakkında hiçbir şey düşünmeden düğmeleri ezerek ellerini kirletmek isteyenler için tasarlanmış "dinamik" mod.

Sonuncuyu saymazsak özellikle modern mod bir karakterde ustalaşmayı çok daha kolay hale getiriyor ve türe adapte olmayı kolaylaştırıyor. Altı düğmeden üç düğmeye indirgenmesi ve özel hareketlerin kullanımına adanmış tek bir düğmeye sahip olması, bu türde çok fazla saat geçirmemiş oyuncular için kapıyı aralıyor. Bu sayede, klasik modun tüm kombolarını, özel hareketlerini ve sırlarını ezberleme zorluğu olmadan belirli karakterlerde uzmanlaşabiliyoruz.

Capcom, bu yeni mod ile klasik kontrol arasında gerçek bir dezavantaj olmadığını ve bu nedenle her ikisinin de çevrimiçi olarak kullanılabileceğini garanti ediyor. Elbette dinamik kontrol yalnızca çevrimdışı olarak mevcut. Bununla birlikte, altı düğmeden üç düğmeye geçişin cezaları da yok değil. Kontrolü basitleştirerek, klasik kontrolde mevcut olan ve uygulayamadığımız kombolarla daha sınırlı bir seçenek yelpazesine sahip oluyoruz. Bununla birlikte, modern kontrol, bir karakteri tanımak ve başlamak için ideal ve ardından eylemleriniz üzerinde daha fazla kontrol istiyorsanız klasik kontrole geçiş yapabilirsiniz.

Aksiyon sistemi, her şeyin temeli…
Seçtiğimiz kontrol türünü bir kenara bırakırsak, Street Fighter 6'nın oynanabilir tabanı, doğrudan önceki oyunlardan miras kalan unsurlarla seride bugüne kadar görülenlere göre gerçekten süreklilik arz ediyor, ancak tamamen yeni bir sistem eklemekten de çekinmemişler. Drive Sistem, deneyimde farklılık yaratacak türden. Drive Sistemi bize, dövüşlerimiz sırasında dikkat etmemiz gereken, can çubuğu ve özel saldırılar çubuğundan ayrı, tamamen yeni bir çubuk sağlıyor. Bu yeni sistem, dövüşçümüzün hem saldırısı hem de savunması üzerinde doğrudan bir etkiye sahip, ancak nasıl çalıştığını yavaş yavaş açıklayacağım. Bu bar üç farklı şekilde azalıyor.

Drive saldırılarını kullanmak, Drive Savuşturmasını kullanmak veya kendimizi darbelerden korumak. İlk iki yol bu sistemin yeni özelliklerinden ikisi. Saldırı söz konusu olduğunda, yeni özelliklerden biri Drive Darbesi. Gerçekten göz alıcı bir görsel unsura sahip olan bu yeni teknik, rakipten iki vuruşa kadar sömürmemizi sağlayacak yüklü bir saldırı gerçekleştirebiliyor. Karşı atak yapmak, baskı uygulamak ve hatta doğru uygulandığında bir kombo başlatmak için ideal olan bu teknik, önemli bir seçenek yelpazesi sunuyor. Buna ek olarak, daha fazla hasar veren ancak uygulandığında Drive çubuğunu tüketen güçlendirilmiş özel saldırılar olan Overdrive saldırıları da gerçekleştirebiliriz.

Ancak, saldırının asıl farklılaştırıcı unsuru Drive Rush. Bu hiç şüphesiz serinin yeni bölümüne dâhil edilen en güçlü teknik. Çünkü bunu kullandıktan sonra başka hiçbir şekilde birleştiremeyeceğimiz saldırıları zincirleyebiliyoruz. Bu da rakiplerimiz için gerçek bir sürpriz olabilir ve dengeyi lehimize çevirebilir. Ve son olarak, rakibimizin saldırılarını durdurmamızı sağlayan ve doğru anda etkinleştirirsek saldırmaya başlamamız için bir kapı aralayan bir blok olan Drive Parry'ye sahibiz. Bunların Drive Sistem çubuğunu etkileyen ana unsurlar olduğundan daha önce bahsetmiştim, peki bunun sonuçları neler oluyor?

Sürüş göstergesinin boşalması durumunda, tükenmişlik durumuna giriyoruz. Bu durumda, düşmanımızın saldırılarının %100'ünü engelleyemeyeceğiz, her vuruş için belirli bir miktar hasar alacağız ve hafif bir zaman cezası alacağımız için rakibimizin saldırılarına aynı çeviklikle karşılık veremeyeceğiz. Bu sistemin dâhil edilmesi, savaşı daha dengeli hale getirerek çılgın saldırılar başlatmamızı veya Tükenmişliğe girmek ölümcül olabileceğinden yalnızca ve yalnızca savunmaya odaklanmamızı engelliyor. Her iki durumdan da faydalanmak zafer için kilit bir unsur olacak, bu da bizim tarafımızdan iyi karşılanan bir strateji seviyesi ekliyor.

Mücadele sokaklarda!
Capcom, Street Fighter 6'da kendini diğer her şeyden ayırmış ve bu, hikaye modu olan World Tour'da da açıkça görülen bir şey. Başlığın konusunu takip etmek için dövüşleri tetikleyen bir dizi sinematik veya görüntünün olduğu klasik bir yaklaşımdan uzak olan stüdyo, açık dünya macerasıyla daha klasik dövüşten çok RPG türünde yaşayan bir oyun sunmaya çalışmış. Hikayenin geçtiği şehir olan Metro City'ye girmeden önce kendi karakterimizi yaratmamız gerekiyor. Haberleri takip ettiyseniz bileceğiniz gibi, Street Fighter 6'nın emrinde, kişiliğimizin gerçek dijital ikizini yaratabileceğimiz veya gerçekten korkunç tasarımlar sunabileceğimiz tam özellikli bir editör bulunuyor. Bu tamamen kişisel bir karar olacak, ancak "mantıklı" bir karakter yaratmanızı içtenlikle tavsiye ediyoruz.

Karakterimize sahip olduğumuzda, dünyanın en güçlülerinden biri olmaya çalışmak isteyen genç bir dövüşçüyü canlandıracağımız bu maceraya atılıyoruz. Bunu yapmak için, başlıkta görünen 18 oynanabilir karakter olacak ve bize ana tekniklerini öğretecek farklı ustaları tanımamız gerekecek. Böylece avatarımızı istediğimiz gibi özelleştirebileceğiz. Bu, yalnızca hangi teknikleri kullanacağımızı her zaman seçmemize değil, aynı zamanda bazı diğer saldırıları geliştirecek bir beceri ağacı geliştirmemize de olanak tanıyan bir RPG yaklaşımı.

Peki bu açık dünya nasıl hissettiriyor? Bence gerçekten iyi olmuş. Hikaye görevlerini tamamlamanın yanı sıra yan görevleri, görevleri, mini oyunları ve çok daha fazlasını da tamamlayabiliyoruz. Ancak yaşayan bir dünya gibi hissettirmeseydi elbette tüm bunlar boşa giderdi. NPC'ler attığımız her adımda orada oluyor, onlarla konuşma ve hatta karşılaştıklarımızın çoğuyla savaşma olasılığımız da oluyor.

En iyisi de Capcom'un 2D dövüş sistemini 3D bir dünyaya sokma şekli olmuş. Herhangi bir yükleme süresini ortadan kaldıran kısa bir sekansla, kamera açısı dövüşümüzü başlatmak için değişiyor. Bu, seride daha önce hiç görmediğimiz bir yaklaşım sunulmuş ve bunu olağanüstü bir şekilde yaptığı için gerçekten ben kişisel olarak sevdim. Aslında, aynı anda birden fazla düşmanla savaşacağımız kalabalık dövüşlere bile katılabiliyoruz. World Tour'un oyuna bir giriş kapısı gibi hissettirdiği doğru ve Capcom bunu, bizi oyunun mekanikleriyle yavaşça tanıştırmaya hizmet etmesi için bu şekilde yaptığı açık. Ancak iyi olan şey, bunu ilgi çekici bir şekilde ve acemi oyuncunun savaşmaya devam etmek ve hikâyenin inceliklerini keşfetmek istemesini sağlayacak şekilde yapması!

Çeşitlilik ön planda
Daha önce Street Fighter 5 ile ilgili sorunlardan birinin piyasaya sürülen birkaç çevrimdışı mod olduğunu belirtmiştim. Capcom Street Fighter 6 için aynı hatayı tekrarlamıyor. Fighting Ground altında, tek başımıza veya arkadaşlarımızla oynayabileceğimiz birkaç oyun modu buluyoruz. İlk olarak, oyunun 18 oynanabilir karakteri ile daha klasik bir tarzda 5 ya da 12 senaryo üzerinden her birinin hikayesini öğrenmemize izin verecek olan arcade modunu oynayabilirsiniz.

Versus mod, elbette kendine saygısı olan herhangi bir dövüş oyununda olmasa olmazdı. Bu modda, gerçek bir meydan okuma olan dövüşlerle yüzleşmek için 1'e 1 dövüşleri veya takım dövüşlerini seçmenin yanı sıra CPU seviyesini toplam 7 seviyede değiştirebileceğimiz seçeneklere sahip oluyoruz. Bir diğer önemli nokta ise, saldırgan rakiplerin dâhil edilmesinden belirli tekniklerin engellenmesine kadar her türlü kuralı dahil etmemize izin verecek bir mod olan Extreme Battle'ın varlığı. Kuşkusuz bu, arkadaşlarla eğlenmek ve rahat bir şekilde oynamak için tasarlanmış bir mod.

Son olarak, çevrimiçi savaşlara ek olarak, özellikle de bu türde yeniyseniz en çok saat harcayacağınız bölüm yer alıyor: eğitim modu! Yumruklarımızı parlatabileceğimiz klasik moda ek olarak, oynanışın tüm detaylarını açıklayacak derin bir öğreticiye de sahip oluyoruz. Her birinin nasıl oynanacağını derinlemesine bilmek için harika bir karakter rehberi ve karakterimizi mümkün olan en iyi şekilde kontrol etmek için daha da derine inebileceğimiz bir dizi kombo detayı…

Rollback Netcode fark yaratıyor
Yine, serinin bir önceki oyunundan bahsedecek olursak, Capcom'un çevrimiçi deneyimle ilgili bir dizi gerçek sorunu vardı. Oyun iyi bir oynanış temeline sahip olsa da, çevrimiçi oynamaya karar verdiğimizde her şey dağılıyordu. Bunun farkına varan stüdyo, Street Fighter 6 için Rollback Netcode kullanmaya karar vermiş ve bu gerçekten fark yaratıyor.

Oyunun çevrimiçi modu Battle Hub'da bulunabiliyor. Bu mod bizi diğer oyuncularla buluşacağımız büyük bir "arcade"e götürüyor. Burada, tam olarak arcade makineleri aracılığıyla, aynı makinede bulunan bir rakibe karşı oynamak için onlara "bağlanabileceğiz" veya başka biri bağlanana kadar bekleyebileceğiz. Battle Hub ile ilgili en iyi şey, diğer oyunculara karşı oynama seçeneklerinin çeşitliliği. Kadrodaki 18 karakteri kullanmanın yanı sıra, Street Fighter 2 oyunlarının keyfini çıkarabileceğimiz "mini oyunlara" da bağlanabiliyor, daha önce World Tour için oluşturduğumuz avatarı kullanabiliyor ve diğer karakterlere karşı savaşabiliyoruz.

Görsel bir şölen
Capcom, son oyunlarında olağanüstü kalitede görsel kaplamalara bizi alıştırdı ve bu sefer de istisna yok. Stüdyo bir kez daha kusursuz görünen ve harika performans ve görseller sunan bir grafik motoru olan RE Engine'i kullanıyor. Capcom'un seçtiği çizimler oyuna çok yakışmış, hem senaryolar hem de belirli bir darbe vurduğumuzda ekranda beliren efektlerle zenginleştirilen gerçekten renkli bir görünümle ve Drive Sistemi ile övgüye değer. Buna ek olarak, seride daha önce hiç görmediğimiz bir modellemeyi de eklemeliyiz. Ses söz konusu olduğunda da oyun çok geride değil. Ses efektleri ve müzik ekranda gördüklerimize mükemmel bir şekilde uyuyor ve ayrıca gerçekten iyi çalışan gerçek zamanlı yorumcularımız var.

Sonuç
Street Fighter 6 tartışmasız şu anda bu türdeki en iyi oyun. Capcom, bilinenleri bir kenara bırakmadan formülüne daha fazla katman eklemeyi başarıyor ve bunu, yeni gelenlerin de kolayca adapte olmalarını sağlamak için tasarlanmış bir dizi ekleme ile yapıyor. Oyun, seride gördüklerimizi yeniden keşfeden ve açıkçası çok eğlenceli olan bir hikaye modu gibi modlarla dolu olarak geliyor. Buna ek olarak, Battle Hub çok iyi çalışan bir sistem ve Rollback Netcode'un dâhil edilmesiyle bize her oyunda en üst düzeyde bir istikrar sağlayacak. Buna etkileyici çizimler ve beklentileri karşılayan grafikler de eklenince Street Fighter 6 bu yılın en büyük oyunlarından biri haline geliyor.

90

Yayıncı: Capcom
Geliştiri: Capcom
Platform: Xbox Series S/X, PC, PS5, PS4
Tür: Dövüş, aksiyon, macera
Web: www.streetfighter.com/6