Telekom'dan dünkü kazayla ilgili açıklama!

Türk Telekom, dün Boğaz'da bir geminin kablolara hasar vermesiyle ilgili önemli bir açıklama yaptı!

Türk Telekom'dan dünkü kazayla ilgili açıklama!

Dün İstanbul Boğazı'nda bir geminin arızalanarak demir atması sonucu Asya ve Avrupa arasındaki deniz altı kablolarının birinde hasar meydana geldi. Türk Telekom'un internet altyapısı, bu hasardan etkilenmediği için bağlantılarda herhangi bir sorun yaşanmadı. Türk Telekom'un konuyla ilgili yaptığı açıklama ise şöyle oldu:

Türk Telekom ana omurga transmisyon şebekesi altyapısı korumalı olarak planlanmış olup karasal ve denizaltı fiber optik kablolarda arıza olması durumunda alternatif olarak tesis edilmiş olan diğer kablolara trafikler özel anahtarlama ve koruma teknikleri ile aktarılmaktadır.

Gelişen teknoloji, artan internet kullanıcı ve band genişliği taleplerinin karşılanabilmesi için Türk Telekom, ülke genelinde hem fiber kablo ağını genişletmekte, hem de bu fiber optik kablolar üzerinden yeni kapasiteler servise vermektedir. Şirketimiz gerekli risk analizi çalışmalarını yaparak olası problemlerde müşteri servislerimizin en az etkilenmesini sağlayacak şekilde altyapı ve teçhizat yedekliliği ile özel koruma teknikleri konularındaki yatırım ve çalışmalarına aralıksız devam etmektedir.

Ses, veri ve özellikle artan internet trafiğinin kesintisiz ve kaliteli bir şekilde çalışması için, kullanılan fiber optik hatlarının sorunsuz bir şekilde işletilmesi Şirketimiz tarafından kritik önem arz etmektedir. Genel Müdürlüğümüz bünyesinde Ankara'da kurulu Backbone - SMC (Service Management Center) ve 12 Bölge Müdürlüklerimizde kurulu bölgesel SMC merkezlerimiz tarafından Şirketimizin tüm fiber optik kablo hatları, teçhizatları, kurumsal & bireysel müşteri servisleri 7 gün/24 saat proaktif olarak takip edilmektedir. Fiber kabloda kopma, zayıflama vs. gibi hasarlar oluşması durumunda ülke geneline konumlandırılmış ilgili saha fiber optik ekiplerimize arızalar aktarılmak suretiyle 7 gün/24 saat kablo onarımları gerçekleştirilmektedir.

Şirketimiz Boğaz geçişi için farklı noktalardan denizaltı bağlantıları, her iki köprü üzerinden ve direk atlaması gibi farklı fiber optik kablo altyapıları tam yedekli olarak tesis etmiş durumdadır. İlgili gemi kazası sonrasında bu alternatif kablolardan sadece bir tanesi zarar görmüştür. Ancak alternatifli yapı sayesinde; İnternet erişimi, kurumsal ve bireysel servislerimizde kesinti, yavaşlama gibi hiçbir müşteri servis sorunu yaşanmamıştır. Müşterilerimizin temel ihtiyacı olan kesintisiz ve kaliteli iletişim çözümlerimizi sunmak üzere çalışmalarımıza devam edeceğiz.

BASIN BÜLTENİNDEN DERLENMİŞTİR

Okuyucu Yorumları

Toplam 11 Yorum

ne yalan soylıeyeyım canakkaledeyım ama netım dun hıc gelmedı

Görünürde pek bir sorun olmamasına rağmen (ben o gün boyunca hiç bir sorun yaşamadım)açıklama yapma ihtiyacı hissetmeleri güzel bir şey

Ah su gemiler. Kablo canavarlari oldu ;)

teşekkürler türk telekom tüm eleştirilere ragmen bakır ağlarla örülü bir hurda devralmanıza rağmen bunu bu noktaya getirmeniz büyük bir gurur kaynağı.

@30 Eki 2013 09:07 8mbit interneti bile veremeyip e kadar ibaresi koymaları her sene" güncelleme" adı altında fiyat bindirmeleri bunlar seni rahatsız etmiyor anlaşılan

ilk paragraf tamam da sonrakilerde reklama bağlamış..

09:07 O kadar para ödüyoruz.Yapsınlar o kadarını da artık.

hayret! kesin bir bit yeniği vardır bunda....

8mbit interneti bile veremeyip e kadar ibaresi koymaları her sene" güncelleme" adı altında fiyat bindirmeleride olmasa

hala 8mbit ve 50gb adil kullanım kotası yalın internet ayda 63tl +15 lirada bakır kabloların onarımı ilk çıktığı yıl aldım ilk 6 ay 3mbitti sonra 5mbit oldu şimdi 7mbit ve eskiden adil kullanım kotası 15gbdı... çok hızlı gelişiyor hayranım TTNeT'e seneye artık 8 çıkarım ben bu hızla.....

Sen de yorum yaz

 


CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir