Ünlü e-ticaret firması ar-ge faaliyetlerini Türkiye'ye taşıyor!

Amazon'dan bile önce kurulan, Almanya'nın en başarılı e-ticaret şirketi geçtiğimiz ay yazılım operasyonunun bir kısmını İzmir'e taşıdı!

E-ticaretin kraliçesi ile özel bir röportaj!

Türkiye'ye yatırım yapan, üstelik bu yatırımını İzmir'de gerçekleştiren DePauli Holding, geçtiğimiz ay radarımıza girdi. Sundukları özel e-ticaret çözümlerinde kullanıcı başına işlemci gücü oranını en optimum seviyede tutan, bu arenada Google ve Amazon gibi devlerle yarışan DePauli Holding, Türkiye'de kurduğu DePauli Teknoloji ile yerel ve küresel şirketlere komple e-ticaret çözümleri sunuyor. Şirket aynı zamanda Türkiye'den yurtdışına yazılım ihracatını hedeflediği, İzmir Serbest Bölgesinde kurulacak DePauli Systems Yazılım isimli ikinci şirket için de çalışmaları bitirmek üzere.

www.herrenausstatter.de, www.just4men.de, www.albertoshop.de ve www.fashionsisters.de sitelerinin kurucusu, Avrupa'da "e-ticaretin kraliçesi" olarak bilinen Renata DePauli ile çok özel bir röportaj gerçekleştirdik.

Günümüzün yükselen değeri, ancak ileri teknoloji ile desteklendiğinde rekabette fark yaratacak bir endüstri olan e-ticaret konusunda 20 yıldan fazla deneyime sahip olan Renata DePauli ile gerçekleştirdiğimiz özel röportajda hem sunulan çözümlerin özelliklerini, hem de bu alanda başarıya koşmak isteyen yeni ve orta ölçekli girişimler için "olmazsa olmaz" tavsiyeler yer alıyor.

E-ticaretin ilk yıllarında ayakta kalmak

DePauli Holding kurucusu ve CEO Renata DePauli

CHIP Online: Renata DePauli kimdir? Bizimle hikayenizi paylaşır mısınız?
Renata DePauli: Münih'te doğdum, ekonomi eğitimi aldım. Londra ve Milano'da yaşadım ve bir uzay teknolojileri şirketinde çalıştım. Ancak hayalim hep moda ve teknoloji dünyasını bir araya getirecek bir iş yapmaktı. 1997'de, internetin daha fazla insan tarafından kullanılmaya başlamasıyla hayalimin peşine düşmeye karar verdim ve Almanya'nın ilk online moda dükkanını açtım. Bu site şu anda Almanya, Avusturya ve İsviçre'nin en popüler e-ticaret sitelerinden biri haline geldi.

CHIP Online: Başarılı bir e-ticaret şirketi kurmak ve hele hele günümüzdeki şartlar altında büyütmek ve geliştirmek oldukça büyük bir mücadele gerektiriyor. Yaşadığınız en büyük zorluk neydi ve günümüzde e-ticaret şirketleri hangi sorunların üstesinden gelmeye çalışıyor?

Renata DePauli: Şöyle düşünün: E-ticaretin ilk zamanlarında Google veya Facebook diye bir şey yoktu, Amazon ABD'de bir kitapçı dükkanıydı. Burada bizim için en önemli mücadele müşterinin güvenini kazanmak oldu. Bankaları, üreticileri ve tedarikçileri internet diye bir şey olduğuna ve bunun çok büyük bir ticaret potansiyeline sahip olduğuna ikna etmemiz gerekiyordu. Ondan sonra da sıra bu ürünleri satacağımız insanları internet üzerinden alışveriş yapmaya karar verdirtmek geliyor. Çoğu hayatında ilk defa internet üzerinden alışveriş yapıyordu!

Günümüzde e-ticaret dünyasında en önemli şey hala güven ve güvenlik! Buna ek olarak çok büyük bir rekabet var. Ama fırsatlar her zamankinden fazla, zira karmaşık pazarlama platformları ve makine öğrenmesi yepyeni seçenekler sunuyor. Avrupa'daki kişisel verilerin korunma kanunlar bir mücadele konusu olabilir. En önemlisi de yeni bir marka konumlandıracaksanız bunun dev pazar yerlerinin gölgesi altında kalmaması için bir sıyrılma stratejisi geliştirebilmek.

CHIP Online: 1997'den beri e-ticaret işindesiniz. 1999 – 2009 ve 2019'u karşılaştırır mısınız? Neler değişti?

Renata DePauli: Önce neyin değişmediğine bir göz atalım. Bu dünyada en önemli şey müşteri memnuniyetiydi, hala da öyle. Kısacası bir e-ticaret işi yapıyorsanız müşteriyi memnun etmek için elinizden ne geliyorsa yapmanız gerekiyor. Bu yıllar içinde değişen, müşterileri memnun etmek için kullanılan teknolojiler ve yöntemler oldu. E-ticaret artık olgunluk çağını yaşıyor ve ilk başlarda yaşanan düzensizlikler ve kendine özgü,farklı çözümler geliştirme furyası yerini belli başlı standartlara bıraktı. 2009 ile beraber sosyal medya ile tanıştık ve sosyal medyanın iyi bir tanıtım platformu olacağı belliydi. Bu yıllarda artık hedefli reklam ve pazarlama faaliyetleri ve online açık artırmalar öne çıktı. 2019'da ise marka konumlandırma savaşlarını izliyoruz (örneğin Nike veya Amazon). Buna ek olarak gelişmiş yapay zekâ reklam hedeflemesi ile doğru kişiye doğru reklamı göstermek, bu sırada veri gizliliğini de ihlal etmemek öne çıkıyor. 

Yerel IT çözümlerini geliştirmenin önemi

"Platformun kısıtlamalarından kurtulmak için bir ekip kurduk ve kendi çözümlerimizi geliştirdik."

CHIP Online: Firmanız ilk günden beri kendi IT çözümlerini kendi geliştiriyor. Bunu neden tercih ettiniz?

Renata DePauli: 1997'de ve sonraki yıllarda farklı boyut ve renklerde giysilerin yer aldığı bir e-ticaret platformu için uygun bir IT çözümü yoktu. Elimizdeki platformun kısıtlamalarından kurtulmak için küçük bir ekip kurduk ve kendi çözümlerimizi geliştirmeye başladık. Aynı zamanda e-ticaret için bir ERP programı da bulunmuyordu, biz de bunu başlattık. Zamanla büyürken belli alanlarda ya kendimiz geliştirme yaptık ya da bu alanda iyi olan bir firmayı satın alıp kendi bünyemize katıp yolumuza devam etmeyi tercih ettik.

CHIP Online: Firmanız kurulduğu günden bugüne büyük bir değişim geçirdi. Büyürken dışarıdan finans desteği aldınız mı? Yoksa tüm operasyonları kendi öz kaynaklarınızla mı finanse ettiniz? Bu alanda büyümek isteyen girişimci firmalara önerileriniz nelerdir?

Renata DePauli: 1997'de bu işe başlarken ailemden moral desteği ve bir miktar finansal destek alarak işe koyuldum. Arkasından Bavyera'da bir yarışmayı kazandık ve 30.000 alman markı ödül aldık. Bu ödül oldukça iyi geldi ve ilk ofisimizi açtık. O zamandan bu zamana sadece kendi öz kaynaklarımızı kullanarak ilerledik. Elbette bunun avantajları ve dezavantajları var ancak bizim durumumuzda avantajlar öne çıktı. 

Günümüzde, girişimcilerin girişim sermayesi desteği veren firmaları çok iyi takip etmeleri gerektiğini düşünüyorum. Bu tür bir destek beraberinde daha geniş bir ağa açılma ve yeni başlayanların yaşadığı organizasyon, planlama ve kontrol sorunlarını daha kolay bir şekilde halletmelerini sağlıyor. Hızla büyüyen bir firma olmak hedefleniyorsa, bu tür organize bir yapı mutlaka gerekli.

CHIP Online: 2018'den beri Türkiye ile ilgileniyor ve geliştirici kaynakları Türkiye'de konumlandırmaya özen gösteriyorsunuz. Bunun nedeni nedir?

Renata DePauli: Tüm IT Operasyonumuzu Kemal Akça'ya emanet ettik. Bize Türk uygulama geliştiricilerin ne kadar çalışkan olduğunu ve ne kadar büyük potansiyel vaat ettiğini gösterdi. Birkaç öncü projemizi buraya aktardık ve muhteşem sonuçlar elde ettik. O zamandır beri buradaki ekibimizi geliştiriyor ve büyütüyoruz.

Türkiye'de ar-ge merkezi

CHIP Online: Geçtiğimiz ay İzmir'de bir teknoloji şirketi kurdunuz. Neden Türkiye'yi tercih ettiniz de örneğin Polonya, Ukrayna gibi geleneksel olarak Almanya'ya yakın ülkeleri tercih etmediniz?

Renata DePauli: Dünya'nın her yerinde işlerini şevkle yapan çalışkan geliştiriciler var. Ancak Türkiye'de beraber çalıştığımız geliştiricilere olan güvenimiz, bilgi birikimleri ve sadakati deneyimlerimize göre ortalamanın çok üzerinde. Bu yüzden Türkiye'yi seçtik.

CHIP Online: Yüksek teknoloji açısından Almanya ve Türkiye'nin geleceğini karşılaştırmanızı istesek, aklınıza gelen ilk şey ne olur?

Renata DePauli: Türkiye'deki firmalar meraklı, heyecanlı ve konu ileri teknoloji olunca en son gelişmeleri takip edip uygulamaktan çekinmiyorlar. Bu da girişimciler için büyük fırsatlar yaratıyor.

CHIP Online: Ekibiniz e-ticaret için tamamen yeni bir çözümle piyasaya çıkıyor. Bu konuda planlarınız neler?

Renata DePauli: Yeni platformumuz için birkaç moda markası ile anlaştık bile. Bu markalar amiral gemisi olarak kabul ettikleri siteleri artık bizim platformumuzun üstünde çalıştıracaklar. 2020'de hem Avrupa Birliği hem de Türkiye'de büyük bir lansman gerçekleştireceğiz. DePauli Teknoloji Limited Şirketi olarak ar-ge yapımızı İzmir Bilimpark'a taşıdık. Geliştirici operasyonlarımızın merkezi olarak Türkiye, Almanya ile beraber ilk fazda eğileceğimiz iki ülke olacak.

CHIP Online: Piyasada birçok e-ticaret aracı bulunuyor. Bunlar basit alışveriş platformlarından birçok aracı bünyesinde birleştiren kapsamlı paketlere kadar uzanıyor. Sizin çözümünüz bu yelpazenin neresinde duruyor? Rakiplerin ürünleri ile karşılaştırdığınızda sizin farkınız ne?

Renata DePauli: Arada o kadar çok fark var ki, bir seferde özetlemek oldukça zor olacak açıkçası. Platformun çekirdeğinde platformdan bağımsız bir metin arama motoru yatıyor. Bu motoru minik bir Raspberry Pi'den yüksek performanslı bir sunucuya kadar her türlü donanıma kurabiliyorsunuz. Kurulduktan sonra kullanıcı başına işlemci gücü hesabı yaptığımızda inanılmaz bir performans oranı sunuyor. Ortalama yüklenme zamanı bir saniyeyi geçmiyor. Google ve Amazon ile zaman zaman aynı, çoğu zaman onlardan daha iyi performans gösteriyor. Dev veri ve yapısal sorgular söz konusu olsa bile bir veritabanı gerekmiyor. Bant genişliği tüm veri ağırlıklı web uygulamalarını kapsıyor. Kurulum aşamasında ise en büyük avantajı çok minimal bir ayarlama gerektirmesi.

Kullandığımız sistemin bir benzeri yok. Dinamik metin arama sonuçlarını editöryel içerikle birleştiriyoruz. Bu içerik her tipte medya, ürün, giysi hatta ister önceden tanımlanmış isterse de makine öğrenmesi ile otomatik olarak eklenen mini uygulamalar bile olabiliyor. Bu sistem sadece editörler için değil. Her influencer hatta her kullanıcıya açık bir şekilde de uygulanabiliyor. Katkılarının geri dönüşünü anında alabiliyorlar. Yani sistem aynı zamanda sosyal, viral özelliklere sahip ve birçok insana ek gelir kapısı açabilecek seçenekler de içeriyor. 

Diğer özelliklerden de kısaca bahsetmek gerekirse, beden karşılaştırma, makine öğrenmesi ile tavsiyelerde bulunma, her kullanıcının neyle ilgilenebileceğini önceden tahmin edebilen akıllı arama, ödeme sistemleri entegrasyonu ve SEO optimizasyonunu sayabilirim.

CHIP Online: Bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra tanınmak ve satış yapmak için elbette pazarlama çok önemli. Sizce günümüzde en iyi pazarlama çözümü hangisi?

Renata DePauli: Bence en başarılı pazarlama çözümü insanlar tarafından yönetilen ancak büyük ölçüde otomatikleştirilmiş çözümler. Merkezinde makine öğrenmesi oluyor ve insanların bir bakışta göremeyeceği alışveriş alışkanlıklarını ve kullanıcı davranışlarını analiz edip kişiye özel olarak en doğru tanıtımı yapmanıza imkân veriyor. Bu alanda Google ile birlikte "veri etkinleştirme" (data activation) adını verdiğimiz bir proje üzerinde ciddi çalışmalar yapıyoruz. Burada tüm kaynaklardan gelen müşteri verilerini kullanarak makine öğrenmesi modellerini eğitiyoruz. Sonuç: Her kullanıcı için özel olarak sunulan gerçek zamanlı dönüşüm.

E-ticarette makine öğrenmesi ve gelecek

CHIP Online: Gelecekteki sürümlerde bizi ne gibi yenilikler bekliyor?

Renata DePauli: E-ticaret platformuna eksiksiz bir şekilde entegre olacak bir ERP sistemi üzerinde çalışıyoruz. Bu platform da veritabanına ihtiyaç duymayacak. Metin aramalarına bağlamsal metin anlama özelliği getireceğiz. Bu endüstride bir ilk olarak tüm platformu işletecek bir makine öğrenme sistemi geliştireceğiz: Tekil kullanıcı deneyiminden başlayacak olan bu sistem kendi kendini izleyecek, gerekirse onaracak ve genişletecek.

CHIP Online: Son olarak, Türkiye için planlarınızı öğrenebilir miyiz?

Renata DePauli: Zaman içerisinde ar-ge kaynaklarımızı İzmir'de kurmuş olduğumuz firmada yoğunlaştıracağız. Çözümlerimizi Türkiye içinde de pazarlamaya başlayacağımız için sırada Türkiye'de bir pazarlama ekibi kurmak var. Buradaki orta ve büyük işletmeler için inanılmaz bir potansiyel görüyoruz. Rekabetten sıyrılabilmek için yüksek teknoloji ürünü, yerli üretim araçlar kullanmak isteyecek firmaların bizim çözümlerimizle tanıştıklarında geleneksel sistemlere göre ne kadar büyük bir potansiyel vaat ettiğini göreceğinden eminiz.

ADVERTORIAL

Okuyucu Yorumları

İlk yorum yapan siz olun
Sen de yorum yaz