Xiaomi Apple'ı Giyilebilir Teknolojide de Solladı!

Çinli dev, akıllı telefon satışlarının ardından, bir alanda daha Apple'ı sollamayı başardı!

Xiaomi Apple'ı yine solladı

2018, giyilebilir teknoloji açısından parlak bir yıl olmayı sürdürüyor. Üçüncü çeyrek raporları, giyilebilir teknoloji ürünlerinin sevkiyatının %21.3 oranında arttığını gösteriyor.

Gittikçe büyüyen bu pastadan pay almak ise tüm teknoloji devleri için önemi gittikçe artan bir öncelik haline gelirken, bu kulvardaki zirve yarışında önemli bir gelişme meydana geldi.

2018 yılında akıllı telefon satışları konusunda Apple'ı ikincilik konumundan eden Xiaomi, akıllı saat satışlarında da Cupertinolu teknoloji devinin liderliğini elinden almayı başardı. Üçüncü çeyrekte Apple'dan iki milyon fazla cihaz satarak büyük bir başarıya imza atan Çinli devin bu başarıyı Apple'ın en yüksek satış rakamlarını yakaladığı Noel sezonunda sürdürebilmeyi başarıp başaramayacağı ise merak konusu.

Ünlü analiz kurumu IDC'nin giyilebilir teknoloji takımında araştırma yöneticisi olarak çalışan Ramon T. Llamas'a göre giyilebilir teknoloji ürünleri pazarı, coğrafi farklılıklardan fayda görmekte: "Çin pazarı, giyilebilir teknoloji ürünleri için en büyük pazar konumunda ve bu pazar, ABD pazarına kıyasla iki kat daha büyük. Bu pazarın hızlı yükselişini düşük maliyet ve cihazlarda yapılan yeniliklerin sayısının fazla oluşuna bağlıyoruz. ABD pazarı ise buna karşılık olarak potansiyel satın alıcıların söz konusu ürüne doymuş olması sebebiyle daha yavaş ilerleyen satış grafiklerine konu oluyor. İki ülkenin gelişmişlik konusunda farklı konumlarda bulunuyor olması, üreticiler için de talebi karşılamak adına farklı yaklaşımların benimsenmesine yol açıyor."

Bu trendi takip eden ilk şey marka değerleri oluyor. Xiaomi 2018'in üçüncü çeyreğinde %21.5'lik aslan payı ile lider konuma yükseldi. Xiaomi, 2017'nin aynı çeyreğinde 3.6 milyon cihaz ile %13.5'lik payın sahibi idi. Apple ikincilik konumuna gerilerken Fitbit ise 3.5 milyon cihaz sevkiyatı yaparak %10.9 pay ile üçüncülüğü korudu. Ancak Fitbit, bir önceki çeyrek raporunda %13.7 ile daha yüksek bir satış rakamına sahipti. Dördüncü sırada 1.9 milyon cihaz satarak %5.9 oranı yakalayan Huawei bulunuyor. Huawei de geçtiğimiz çeyreğe kıyasla %0.1 oranında pazar payını kaybetti.

İlk beşi tamamlayan şirket ise 1.8 milyon sevkiyat ile Samsung oldu. Samsung için tablo başarısız görünse bile aslında Koreli dev, bir önceki çeyrepe göre %91'lik bir artış yakalamış durumda.

Bu noktada hatırlatmak gerekiyor ki, Apple'ı 2 milyon fazla satış ile sollasa da, Xiaomi'nin oldukça az olması ile bilinen kâr oranı, Apple'ın bu işten kazandığı gelirin yanında oldukça küçük kalıyor ve pazar payı, bir piyasayı domine eden gücü tanımlamada tek başına yetersiz kalıyor.

Okuyucu Yorumları