Yandex Türkiye 2025 verilerini açıkladı: Arama yüzde 75 büyürken yolculuklar 43,8 milyar Km’ye ulaştı

Yandex Arama ve navigasyon servislerinde yüksek büyüme kaydedildi. Yandex Ads platformunda ise yapay zeka yönetimindeki reklam bütçelerinin yüzde 82'ye ulaştığı açıklandı.

Türkiye'de yapay zeka ile büyüme: Yandex Go, 4 yeni şehire açıldı

Yandex Türkiye, yapay zeka entegrasyonuyla öne çıkan 2025 yılı performans sonuçlarını paylaştı. Şirketin temel hizmetlerinde önemli artışlar kaydedilirken, özellikle yapay zeka destekli arama ve navigasyon araçları dikkat çekti.

Yandex Arama'yı kullanan kişi sayısında ve arama sorgularında yıllık bazda yüzde 75 artış olduğu belirtildi. Bu büyümede, Türkiye'deki kullanıcılar için geliştirilen yapay zeka arama aracı Yazeka'nın önemli bir rol oynadığı ifade ediliyor. Yazeka ile günlük yanıtlanan sorgu sayısının 2,5 kat yükseldiği, haftada en az üç kez bu aracı kullanan aktif kullanıcı oranının ise ikiye katlandığı açıklandı.

Haritalar ve Navigasyonda Önemli Gelişmeler

Yandex Maps ve Navigasyon servislerini kullanan kişi sayısı, Eylül ayı itibarıyla yıllık bazda yüzde 43,6 artış kaydederek 5,6 milyon kullanıcıya ulaştı.

Bu dönemde sürücülere yönelik ilk HD haritanın İstanbul'da kullanıma sunulması önemli bir yenilik oldu. Bu haritanın, şerit seviyesinde detay göstererek sürücülere karmaşık kavşaklarda daha güvenli sürüş imkanı sağlaması amaçlanıyor.

Yıl boyunca kullanıcıların Yandex navigasyon araçlarıyla toplam 43,8 milyar kilometre yol katettiği bildirildi. Ayrıca Yandex Maps'te listelenen işletme sayısı da 2024 yılına kıyasla yüzde 162,2 artış gösterdi. Servise; kamyon navigasyonu, kapalı alan haritaları ve elektrikli araç şarj istasyonlarının konumları gibi yeni özellikler de eklendi.

Mobilite ve Taksi Hizmeti

Yandex Go, 2025 yılında İzmir, Ankara, Mersin ve Adana olmak üzere dört yeni şehirde daha hizmet vermeye başladı. Platformun, hizmet verdiği tüm şehirlerde toplamda 10 milyondan fazla yolculuğa aracılık ettiği belirtildi. Yandex Go, ayrıca toplu taşıma güzergahlarını içeren "T" adlı yeni mobilite özelliğiyle de bir süper uygulamaya dönüşme yolunda ilerlediğini ifade ediyor.

Yapay Zeka Destekli Reklamcılık

Reklamcılık tarafında ise reklamverenlerin yatırımlarının bir önceki yıla göre yüzde 29 arttığı bildirildi. E-ticaret büyümesini destekleyen Yandex Ads Space platformunda ise 3,8 katlık bir büyüme kaydedildi. Yandex Direct'teki tüm bütçelerin yüzde 82'sinin yapay zeka tabanlı teknolojilerle yönetildiği açıklandı.

Yandex Arama Uluslararası CEO'su ve Yandex Türkiye Genel Müdürü Alexander Popovskiy, 2025'in kendileri için bir atılım yılı olduğunu ve 2026'da yapay zeka entegrasyonunu derinleştirerek hizmetlerini Türkiye'nin günlük dijital yaşamına daha fazla entegre etmeyi hedeflediklerini belirtti.