Yapay zeka sohbet robotunun yolcuya söylediği yalan, havayolu şirketine pahalıya patladı

Kanada'nın hava yolu şirketi Air Canada'nın yapay zeka chatbot'u, bir yolcuyu bilet indirimleri konusunda yanlış bilgilendirip mağdur edince olanlar oldu...

Yapay zeka sohbet robotunun söylediği yalan, havayolu şirketine pahalıya patladı

Online bir sohbet robotunun uçuş rezervasyonu yaptırmadan önce bir yolcuya yanlış bilgi vermesi üzerine Air Canada, yüzlerce dolar tazminat ödemek zorunda kaldı.

Jake Moffatt, geçen yıl Kasım ayında büyükannesinin ölümünün ardından Vancouver'dan Toronto'ya yaptığı uçuş rezervasyonu için kendisine geri ödeme yapmayı reddetmesi üzerine havayolu şirketine dava açtı. Biletleri satın almadan önce, Air Canada'nın yakın bir aile üyesinin kaybı nedeniyle seyahat edenler için özel düşük fiyatlar olan yas ücretleri sunduğunu bilen yolcu, web sitesindeki sohbet robotuna bu indirimlerin detaylarını sordu.

Sanal asistan ona normal fiyatlı bir bilet satın alması halinde yas indirimini geri talep etmek için 90 güne kadar süresi olduğunu söyledi. Moffatt bu tavsiyeye uyarak, muhtemelen cenazeye katılmak ya da ailesiyle ilgilenmek için Toronto'ya tek yön 794,98 Kanada doları fiyatlı bir bilet ve daha sonra Vancouver'a 845,38 Kanada dolarlık bir dönüş bileti aldı.

Ayrıca, uçuşlarında yas indirimi alabileceğini ve Toronto'ya gidip dönmek için yaklaşık 380 dolarlık geri ödeme alacağını doğrulayan bir Air Canada temsilcisiyle konuştu.

Moffatt daha sonra geri ödeme talebini ilettiğinde ve 90 günlük süre içinde büyükannesinin ölüm belgesinin bir kopyasını eklediğinde, Air Canada bu geri ödemeyi yapmayacağını bildirdi.

Havayolu şirketi, uçuşlar satın alındıktan sonra yas ücretlerinin geri talep edilemeyeceğini söyledi; bu politika, destek sohbet robotunun Moffatt'a söyledikleriyle çelişiyordu. Sanal asistanın aslında yapay zekalı bir chatbot olduğu ve kilometrelerce ötede klavye başında oturan bir kişi olmadığı anlaşıldı.

Bu durumdan memnun olmayan Moffatt, havayolu şirketini mahkemeye vererek şirketin ihmalkârlığı nedeniyle zarara uğradığını vurguladı. Ancak Air Canada anlaşılmaz bir argümanla chatbot'un hatalı çıktılarından sorumlu tutulmaması gerektiğini savundu ve bu durum mahkeme yargıcını bile şaşırttı.

Hakim kararında, "Aslında Air Canada, chatbot'un kendi eylemlerinden sorumlu olan ayrı bir tüzel kişilik olduğunu öne sürmektedir" diye not düştü.

Air Canada'da çalışan personel ve yöneticiler, yüz sene sonra yaşayacağımız yapay zekalı insanlar devrimini erkenden içselleştirmişler ve yapay zekayı çoktan canlı kanlı bir insan gibi düşünüp farklı bir paralel evrene yükselmişler gibi görünüyor. Ancak bu evrendeki yasalar henüz onların yaşadığı evrendekiler gibi olmadığından, cezaya da mahkum olmaktan kurtulamadılar.