Yapay zekanın ürettiği içerikler, Google Arama'yı nasıl çöplüğe çeviriyor?

Yapay zekanın ürettiği ve hatalarla dolu içerikler interneti ele geçirmeye başlarken, Google'ın Arama hizmeti bir şekilde bu "çöp içeriklere" neden göz yumuyor?

Yapay zekanın ürettiği içerikler, Google Arama'yı nasıl çöplüğe çeviriyor?

İnternet hızla yapay zekanın üretimleriyle dolan bir çöp yığınına dönüşüyor ve Google bu konuya herhangi bir şekilde müdahale etmemeye karar vermiş gibi görünüyor. İnternet üzerinde aramalar yapan çoğu kişi Google Arama’nın giderek kötüleştiğini görüyor ve artık bunun nedeni biliyoruz. 404 Media tarafından yayınlanan bir rapora göre Google News, yapay zeka tarafından üretilen içerikleri gerçek insan gazeteciliğine tercih ediyor.

Google, 404 Media’ya yaptığı açıklamada, gerçek insanlar tarafından yazılan makalelere yapay zeka tarafından oluşturulan içeriğe göre öncelik vermediğini açıkça söyledi. Bu nedenle, arama sonuçlarında genellikle gerçek gazetecilerden çalıntı yapan ancak hatalarıyla içeriği anlamsız hale getiren yapay zeka makaleleri çok sık karşımıza çıkıyor. Raporda, yapay zeka tarafından oluşturulan içerikleri sunan ve Google Haberler arama sonuçlarında görünen Worldtimetodays.com adlı bir yayın öne çıkıyor. Örneğin bu sitenin haberlerinden birinde Star Wars hayranları yerine “war of stars hayranları” yazıyor ve sitede diğer haber sitelerinden bariz bir şekilde kopyalanmış pek çok haber bulunuyor.

Gizmodo ile görüşen bir bir Google sözcüsü, bu sitelerin Google Haberler’de belirgin bir şekilde yer almasının “yanlış olduğunu" söyledi. Sözcü, “Söz konusu siteler yalnızca daraltılmış sorgular için ortaya çıktı” diyor. Ancak 404 Media, yaptığı sorgularda “star wars theory” (Star Wars/Yıldız Savaşları teorisi) gibi pek dar olmayan aramalar yaptığını belirtiyor.

SEO hileleri de Google'ı "bozuyor"

Ayrıca Gizmodo, SEO hileleri sebebiyle de Google arama sonuçlarının kalitesinin kötüleştiğini bildiriyor. İnternet sitelerinin genellikle bağlı siteleri pazarlama amacıyla kullandığı bu SEO hileleri sebebiyle, yararlı bilgiler, sizi bir şey satın almaya ikna etmek için tasarlanmış, SEO için optimize edilmiş, yapay zeka tarafından oluşturulan saçmalıklar yığını altında kalıyor.

Bir Google sözcüsü 404 Media’ya arama motorunun “içeriğin nasıl üretildiğinden ziyade kalitesine öncelik verdiğini" söyledi. Google’ın bu konuda kararsız kalmasının nedenlerinden birinin, Google Gemini ile üretken yapay zeka dünyasında şirketin önemli bir isim olması olduğu söylenebilir.

İdeal durumda Google, sorularınızı yanıtlamak için kendi yapay zekasını kullanmanızı isteyecektir. Hatta şu anda, Google Arama’da yerleşik bir pilot yapay zeka sohbet robotu olan Arama Üretken Deneyimi ile çeşitli testler yapılıyor. Google’ın yapay zekası muhtemelen şu anda görülen örneklerden daha iyi ve daha hedefe yönelik olacak.

Motherboard’un yeni bir çalışması da, internetin “şok edici” bir miktarının yapay zeka tarafından çevrilmiş anlamsız sözlerle dolu olduğunu ve bu durumun arama motorlarının ve insanların bu anlamsız yazıları ayıklamasını zorlaştırdığını gösterdi. Üretken yapay zekanın hata yapmaya çok yatkın olması, internetin her zamankinden daha da fazla güvenilmez bilgiyle dolmasına sebep oluyor.