2026 model Chevrolet Bolt tanıtıldı: Hızlı şarj, geniş menzil ve düşük fiyat
General Motors, 2026’da satışa sunulacak yeni Chevrolet Bolt’u tanıttı. 150 kW hızlı şarj, 255 mil menzil ve uygun fiyatıyla dikkat çeken model, Tesla Supercharger ağına da erişim sunuyor.
General Motors (GM), sevilen ve uygun fiyatlı elektrikli modeli Chevrolet Bolt’un yeni versiyonunu tanıttı. Geliştirilmiş bataryasıyla öne çıkan yeni Bolt, tasarım olarak önceki nesline büyük ölçüde benziyor. Tanıtım, Los Angeles’taki Universal Studios Hollywood’da düzenlenen özel bir “Bolt Sahipleri Etkinliği”nde gerçekleştirildi.
2017’de başlayan elektrikli başarı hikayesi
Chevrolet Bolt, 2017 model yılıyla birlikte GM’in ilk tam elektrikli aracı olarak piyasaya sürüldü. Şirketin bu modeli, sadece düzenlemelere uymak amacıyla üretilen eski Chevrolet Spark EV’den farklı olarak tamamen elektrikli bir araç olarak geliştirildi.
Uygun fiyatı, kompakt yapısı ve performansıyla dikkat çeken Bolt, 2022’de Electrek tarafından “Yılın Aracı” seçildi.
Ancak model, uzun süren bir geri çağırma süreci ve ilk nesil batarya platformunu kullanması nedeniyle 2023 yılında üretimden kaldırıldı. Yine de o dönem, satış rekorlarını kırmıştı. GM, kısa süre sonra Bolt’un Ultium batarya teknolojisine sahip yeni bir versiyonla geri döneceğini açıkladı.
Dış tasarımda küçük, iç donanımda büyük değişiklikler
Yeni Bolt, dışarıdan bakıldığında önceki modelle neredeyse aynı görünüyor.
Ön kısımda farlar arasında siyah bir şerit, arka tarafta ise daha yukarı konumlandırılmış yenilenmiş stop lambaları dikkat çekiyor. Tamponda da daha fazla gövde rengi kullanılmış.
Asıl yenilikler ise iç mekan ve teknik özelliklerde.
Performans ve batarya özellikleri
Yeni Bolt, Equinox EV modelinde de kullanılan 210 beygir gücündeki elektrik motoruna sahip. Bu değer, önceki versiyonla neredeyse aynı ve 0’dan 100 km/s’ye yaklaşık 6 saniyede ulaşabiliyor.
Ancak en büyük fark, şarj hızında görülüyor.
Önceki modelin maksimum 50 kW olan DC şarj gücü, artık 150 kW’a çıkarıldı. Yeni Bolt, yüzde 10’dan yüzde 80’e sadece 26 dakikada şarj olabiliyor. Ayrıca Plug & Charge desteğiyle birlikte geliyor.
Bu iyileşme, 65 kWh kapasiteli yeni LFP batarya sayesinde mümkün oldu. Hücreler Çinli CATL tarafından sağlanıyor, ancak GM gelecekte bu bataryaları ABD’de üretmeyi planlıyor.
Yeni batarya 255 mil (yaklaşık 410 km) menzil sunuyor. Ayrıca LFP teknolojisi sayesinde batarya her gece yüzde 100’e kadar şarj edilebiliyor.
Çift yönlü şarj (V2H) özelliği
Yeni Bolt artık sadece enerji almakla kalmıyor, aynı zamanda 9,6 kW gücünde enerji aktarımı da yapabiliyor. Bu özellik sayesinde ev sistemlerine güç verebiliyor.
Ancak araçta 120V priz bulunmuyor; cihazlara enerji vermek için yalnızca USB-C portları kullanılabiliyor.
Tesla şarj ağına erişim
Yeni modelde artık NACS şarj portu bulunuyor. Bu sayede Bolt, Tesla Supercharger istasyonlarını da kullanabiliyor. Dilerseniz CCS ağı için adaptör desteği de mevcut. Böylece uzun yol seyahatlerinde daha geniş bir şarj ağına erişim sağlanabiliyor.
Yazılım ve sürüş teknolojileri
Yeni Bolt’ta Apple CarPlay ve Android Auto desteği bulunmuyor. GM, bunun yerine kendi geliştirdiği entegre bilgi-eğlence sistemine geçmiş durumda.
Bu sistem, araç fonksiyonlarıyla daha uyumlu çalışıyor ve kablosuz güncelleme (OTA) desteğiyle yazılımı sürekli geliştirilebiliyor.
Ayrıca yeni Bolt, GM’in gelişmiş otonom sürüş sistemi SuperCruise ile de donatılabiliyor. Bu sistem, belirli otoyollarda şerit değiştirme ve kavşak geçişlerini otomatik yapabiliyor.