Otomotiv tarihinin gizli kalmış incileri: Belki de hiç görmediğiniz Ford konsept otomobiller
Ford konsept otomobilleri ile zamanda bir yolculuğa çıkmaya hazır olun. Aralarında belki de adını bile duymadığınız bir çok model dikkatinizi çekebilir.
Ford Heritage Vault, herhangi bir otomobil üreticisinin sağladığı kamuya açık arşiv bilgilerinin en iyi kaynaklarından biri ve sürekli daha da iyiye gidiyor. Son bir güncellemede, daha önce hiç görülmemiş birçok konsept otomobil görseli eklendi ve toplam sayı neredeyse 2000'e ulaştı.
Ford konsept otomobilleri ile zamanda bir yolculuğa çıkmaya hazır olun. Aralarında belki de adını bile duymadığınız, otomotiv tarihinde önemli birer mihenk taşı olan bu konseptleri tek tek inceliyoruz
Bu özel seride, Ford'un geleceğe nasıl baktığını, dönemin teknolojik sınırlarını nasıl zorladığını ve otomotiv dünyasına nasıl ilham verdiğini yakından göreceksiniz. Her bir konsept, sadece bir araç değil, aynı zamanda bir dönemin hayallerini ve ileri görüşlülüğünü yansıtan bir sanat eseri.
La Galaxie (1957)
FX-Atmos gibi Chicago'da tanıtılan altı kişilik lüks konsept La Galaxie, biraz daha az fütüristikti. Gizlenmiş farlar alışılmadık olsa da, ters açılı arka cam ve çok uzun bagaj zaten Mercury Turnpike Cruiser'da bulunmaya başlamış ve on yıl bitmeden son nesil İngiliz Ford Anglia'da da yer alacaktı.
Ancak, ön yolcuların başlarının üzerinden devam eden bir ön cam daha da alışılmadık bir özellikti. Otomobil ayrıca, Ford'un ifadesiyle, "yolundaki başka bir araca veya nesneye tehlikeli bir şekilde yaklaşırsa aracı otomatik olarak durduracak elektronik bir yakınlık uyarı cihazı" öngörüyordu; bu fikir uzun yıllar boyunca üretime geçmeyecekti.
La Galaxie, o dönemin tasarım trendlerini yakalaması ve geleceğin güvenlik teknolojilerine dair vizyonunu sunması açısından dikkat çekici bir konsepttir. Özellikle otomatik frenleme gibi bugün hayatımızın bir parçası olan teknolojilerin 1950'lerde bile düşünülmüş olması, otomotiv endüstrisinin ne kadar ileri görüşlü olduğunu göstermektedir.
Mercury Comet Super Cyclone (1964)
Super Cyclone, standart bir '64 Comet Caliente iki kapılı hardtop'tan uyarlanmış bir konseptti. Dikdörtgen farlara (o dönemde ABD'de satılan bir otomobil için yasal olmayacaktı), Ford tarafından 'tam fastback' olarak tanımlanan aerodinamik bir gövdeye ve arkadan yaklaşan araçların varlığını tespit eden bir radar sistemine sahipti. Radar, konseptte sadece gösteri amaçlıydı, ancak "işlevsel versiyonları Ford bilim adamları tarafından inceleniyordu."
Dış rengine Murano Altın adı verildi ve siyah bir taban üzerine şeffaf bir altın dış katman uygulanarak oluşturuldu.
Mustang Mach 1 (1968)
Ford, Mach 1 adını ilk olarak 1959'da sergilenen tuhaf, tekerleksiz, tek koltuklu, havada duran bir kapsül için kullandıktan yedi yıl sonra, çok alçak tavanlı ve hatchback arka kısımlı dönüştürülmüş bir Mustang için geri getirdi.
Aynı otomobil burada, Ford'un üretime koyduğu hiçbir şeye benzemeyen yeni bir ön yüze sahip, 1968'deki revize edilmiş haliyle gösteriliyor. Halka açık ilk Mustang Mach 1, 1969 model yılında satışa çıktı ve o zamandan beri çok daha fazlası üretildi.