Elektrikli Mercedes GLC'nin detayları gizlenerek ilk kez paylaşıldı
Mercedes-Benz, elektrikli araç pazarındaki yeni modeli tamamen elektrikli GLC'yi Eylül ayında tanıtmaya hazırlanıyor.
Markanın BMW iX3 gibi rakiplerine karşı güçlü bir alternatif sunarken, aynı zamanda Mercedes'in yeni ve cesur tasarım dilini de ilk kez sergileyecek.
Yenilenen Tasarım Anlayışı ve Güçlü Kimlik
Mercedes-Benz Tasarım Şefi Gorden Wagener, yeni tasarım felsefesinin temelinde, markanın geçmiş modellerinden ilham alan daha dik ve yüksek bir ön ızgara olduğunu belirtiyor. Wagener, bu değişikliğin amacını "tüm elektrikli araçların birbirine benzediği bir dönemde modellere daha güçlü bir kimlik kazandırmak" olarak açıklıyor. Nisan ayında Şanghay Otomobil Fuarı'nda tanıtılan Vision V konseptinde ipuçları verilen aydınlatmalı ızgara çerçevesi gibi yenilikçi detaylar da yeni GLC'de yer alacak.
İleri Teknoloji ve Elektrikli Performans
Yeni GLC, Mercedes'in yeni nesil elektrikli araç platformu olan MB.EA üzerine inşa edilen ilk model olma özelliğini taşıyor. Bu mimari sayesinde araç, 800 volt elektrik sistemine sahip olacak ve 320kW+ üzeri yüksek performanslı şarj desteği sunacak.
Aracın güç aktarım sisteminde, eATS 2.0 adı verilen yeni bir elektrikli güç aktarma sistemi kullanılıyor. Bu sistem, ilk olarak 2023'te Vision EQXX konseptinde tanıtılmıştı.
Batarya: 94.5 kWh kapasiteli nikel-manganez-kobalt (NMC) batarya.
Menzil: WLTP normlarına göre yaklaşık 700 km menzil sunulması hedefleniyor.
Motor Seçenekleri:
Standart modellerde arkadan itişli tek motorlu versiyonlar (268 beygir gücü).
Dört tekerlekten çekişli çift motorlu versiyonlar (maksimum 482 beygir gücü).
2027'de satışa sunulması planlanan AMG versiyonu ise 600 beygir güce sahip olacak ve gelişmiş eksenel akılı motorlarla donatılacak.
Devrim Niteliğinde Fren Sistemi ve Artırılmış Verimlilik
Yeni elektrikli GLC'nin en dikkat çekici yeniliklerinden biri, One Box adı verilen fren sistemi. Bu sistemde fren pedalı fiziksel frenleme sisteminden tamamen ayrılmış durumda. Araç bilgisayarları, ne kadar rejeneratif frenleme (enerji geri kazanımı) yapılacağını ve ne kadar fiziksel disk frenlemesi gerektiğini hesaplayarak frenleme işlemini gerçekleştiriyor. Mercedes yetkilileri, bu sistemin hem verimlilik hem de sürüş konforu açısından devrim niteliğinde olduğunu belirtiyor.
Ayrıca, yeni ısı pompası sayesinde aracın verimliliği artırılırken, motor kaputu altında 100 litrelik bir frunk (ön bagaj) ve 560 litre hacimli arka bagaj sunuluyor. Bu, içten yanmalı GLC modellerine göre daha fazla yükleme alanı anlamına geliyor.
İç Mekan ve Sürüş Deneyimi
İç mekânda, markanın yeni nesil MB.OS işletim sistemiyle birlikte sütundan sütuna uzanan dijital ekran yer alacak. Prototipte kamuflajlı alanlar nedeniyle detaylar henüz netleşmese de, iç mekanın içten yanmalı GLC modellerinden oldukça farklı olması bekleniyor. Uzayan aks mesafesi sayesinde özellikle arka koltuklarda geniş bir yaşam alanı sunuluyor.
Yeni GLC'nin ilk test sürüşü, İsveç'in kuzeyindeki Arjeplog yakınlarında, zorlu karlı ve buzlu koşullarda gerçekleştirildi. Testlerde, aracın dört tekerlekten çekiş sistemi, hızlı tepkiler veren ESP ve arka akstan yönlendirme sistemi büyük beğeni topladı. Mercedes-AMG mühendisleri tarafından geliştirilen sistem, 4.5 derecelik arka tekerlek dönüş açısıyla manevra kabiliyetini ciddi oranda artırıyor.
Üretim Yerleri ve Pazar Konumlandırması
Yeni GLC, Mercedes'in mevcut EQC modelinin yerini alacak ve firmanın en çok satan modellerinden biri olan GLC isminin sahip olduğu marka değerinden faydalanarak elektrikli satışlarını artırmayı hedefleyecek. İçten yanmalı ve elektrikli versiyonları birlikte sunulacak CLA gibi modellerin aksine, yeni elektrikli GLC, hâlihazırda satışta olan benzinli, dizel ve hibrit GLC versiyonlarının yanına eklenecek.
Yeni elektrikli GLC, Almanya'nın Bremen ve Çin'in Pekin fabrikalarında üretilecek. Talep ve ticaret vergilerine bağlı olarak ABD Tuscaloosa fabrikasında da üretim ihtimali değerlendirilmektedir.