Girişimcilik, sosyal medya... Pizza kuryeliğinden milyarderliğe nasıl ulaştı?
Ben Francis, 2012'de 19 yaşında bir üniversite öğrencisi ve pizza kuryesi olarak kendi egzersiz ekipmanlarını dikmeye başladı. Bugün dünyanın en genç milyarderleri listesine girdi... Peki bu yükseliş nasıl oldu? İşte girişimcilik, e-ticaret ve sosyal medyanın etkisiyle yaşanan süreç...
Forbes'un son listesine göre dünyanın en genç milyarderleri arasında İngiliz Ben Francis de var. Forbes, "Ben Francis, 2012'de 19 yaşında bir üniversite öğrencisi ve pizzacı olarak kendi egzersiz kıyafetlerini dikmeye başladı. Bugün, şirketi Gymshark'ın sosyal medya odaklı hızlı büyümesi sayesinde dünyanın en genç milyarderlerinden biri" diyor.
Kendi spor kıyafetlerini üretmek için büyükannesinden kendisine dikiş dikmeyi öğretmesini istediğini söyleyen Ben Francis için sıfırdan milyarderliğe giden yolculuğun şifresi hem girişimcilik ruhu hem e ticaret hem de sosyal medya kullanımında gizli.
YOUTUBE'DA SCHWARZENEGER VİDEOLARI İZLİYORDU
Francis, İngiltere'nin önde gelen fitness giyim markası Gymshark'ın kurucusu. Forbes, "Francis çocukken fitness konusunda Arnold Schwarzenegger gibi ikonların yer aldığı YouTube videolarını izliyordu. 18 yaşında Aston Üniversitesi'ne kaydoldu, geceleri Pizza Hut'a çalışıyordu ve boş zamanlarını spor salonunda geçirdi" diyor.
GARAJDA KURDU
Forbes'ın dediği gibi Francis üniversitede öğrenciyken, fitnessla ilgileniyordu. 19 yaşında ailesinin garajında Gymshark'ı kurdu. Gymshark girişimini finanse etmek için saati 8 dolardan pizza kuryesi olarak çalıştı. O ve arkadaşı Lewis Morgan, garajda fitness kıyafetleri üretmeye başladılar. Aslında sporcuların vücutlarını iyi gösteren kıyafetlerin eksikliği üzerine kafa yordular. Önceleri Schwarzenegger tarzı ipli atletler yapmaya ve üzerlerini halter kaldıran büyük beyaz bir köpek balığı logosuyla süslemeye başladılar. Ürünlerini gymshark.co.uk aracılığıyla çevrimiçi olarak sattılar.