Günümüz uçaklarının ataları
Onları hiç görmemiş olabilirsiniz. Ama onlar aslında günümüz uçak teknolojisinin temelleri...
Hiller X-18
X-18 ilginç deneysel uçaklardan biriydi. Bir kargo uçağı olarak tasarlandı. Kısa mesafelerde ve dikey olarak iniş yapabiliyordu. Hiller Aircraft şirketi tarafından ABD ordusunun siparişi üzerine 1955 yılında geliştirilmeye başlandı. Fakat hiçbir zaman üretime geçmedi.
North American X-15
North American X-15 geliştirilen ilk roket motorlu uçaklardan biriydi. Ancak başka bir uçağın gövdesinden bırakılarak havalanabilen uçak, yüksek irtifalara ve hızlara çıkabiliyordu. Daha sonra veri toplamak amacıyla uzay programına alındı. 2004'te yerine yeni SpaceShipOne adlı uçak üretilene kadar kullanılmaya devam edildi.
Bell X-2
Bell X-2 2000 kilometrelik hızlara çıkabilmesi için tasarlandı. Yandaki fotoğraf uçağın ilk deneme uçuşundan sonra inmek isterken yaşadığı kazanın ardından çekilmiş. Uçağın ön iniş takımı, indikten bir süre sonra kırılmış ve uçak bir süre burnunun üstünde sürüklendikten sonra anca durabilmiş.
Bell X-5
Bu model bu gün kanatları hareket edebilen uçakların atasıdır. Fotoğrafta temsili olarak kanatlarının 3 hali gösterilmiş. Ayrıca Dünya'nın ilk operasyonel jetidir. Bir Alman firması tarafından 1945 yılında geliştirilmiştir. Fakat ilk denemeleri 1953 yılında ABD ordusunda yapılmıştır.