Küresel yolculuk paylaşım devi Uber, sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmak için önemli bir marka değişikliğine gitti. Şirket, kullanıcıların sıfır emisyonlu araçları daha net bir şekilde tercih etmesini sağlamak amacıyla hizmet adı olan Uber Green'i, daha anlaşılır bir isim olan Uber Electric olarak yeniden markalaştırıyor.
Bu isim değişikliğiyle eş zamanlı olarak Uber, elektrikli araçlara geçişi hızlandırmak için sürücülerini 4.000 dolarlık büyük bir hibe programıyla teşvik edeceğini duyurdu.
Bu hamle, tam da ABD hükümetinin kullanılmış elektrikli araçlar üzerindeki federal vergi indirimini kaldırdığı bir döneme denk geldiği için büyük önem taşıyor. Uber’in sunduğu 4.000 dolarlık "Elektrikli Araçlara Geçiş" hibesi, kaldırılan bu vergi indiriminin azami değeriyle aynı seviyede.
Uber'in verilerine göre, küresel ağında şimdiden 200.000'den fazla elektrikli araç bulunuyor. En dikkat çekici istatistik ise, ABD, Kanada ve Avrupa'daki Uber sürücülerinin, normal araç kullanıcılarına göre elektrikli araçlara geçişi beş kata kadar daha hızlı gerçekleştirmesi. Bu yeni hibe programıyla şirketin bu ivmeyi çok daha yukarı taşıması bekleniyor.
Peki, bu 4.000 dolarlık hibe kimlere verilecek? Yeni programa göre, New York, Kaliforniya, Colorado ve Massachusetts eyaletlerindeki Uber sürücüleri, mevcut araçlarını elektrikli bir modelle değiştirdiklerinde bu hibeyi otomatik olarak almaya hak kazanacak. Hibe, hem sıfır hem de ikinci el elektrikli araç alımları için geçerli olacak. Ayrıca, ülke genelindeki tüm Uber sürücüleri, TrueCar üzerinden herhangi bir yeni veya kullanılmış elektrikli araç satın almaları durumunda 1.000 dolarlık ek bir teşvikten yararlanabilecek.
Menzil kaygısını gideren akıllı çözüm: BAM özelliği
Uber, elektrikli araç sahiplerinin yaşadığı en büyük endişelerden biri olan menzil kaygısına da teknolojik bir çözüm getiriyor. Şirket, ABD ve Kanada dahil 25 ülkede Pil Farkındalığı Eşleştirme (BAM) özelliğini yaygınlaştıracağını duyurdu.
Uber'in araştırmalarına göre, platformundaki elektrikli araç kullanmayan sürücülerin yüzde 49'u, menzille ilgili endişeler nedeniyle elektrikli araçlara geçmekten çekiniyor. BAM özelliği bu endişeyi hafifletmek için tasarlanmış. Sürücüler, araçlarını Sürücü uygulamasına bağlayarak, sadece mevcut menzilleri ile karşılayabilecekleri yolculuk taleplerini alıyorlar. Bu özellik, sürücülerin yolda kalma korkusunu azaltarak daha güvenli ve planlı bir sürüş deneyimi sunuyor.
Marka değişikliği ve BAM özelliğinin yaygınlaşması, Uber’in bu yılın başlarında ABD'de Uber Green hizmetini tamamen elektrikli araçlara dönüştürmesinin ardından geldi. Daha önce Uber Green hizmetinde hibrit ve tamamen elektrikli araçların karışımı kabul ediliyordu.
Uber, sürücülerini teşvik etmenin yanı sıra kullanıcılarını da elektrikli araçları denemeye teşvik ediyor. Yolcular, bir hafta boyunca geçerli olan GOELECTRIC20 koduyla yapacakları bir sonraki elektrikli araç yolculuklarında yüzde 20 indirim (maksimum 8 dolara kadar) kazanma fırsatına sahip. Bu tür kampanyalarla şirket, hem sürücü hem de yolcu tarafında elektrikli araçlara geçişi toplu bir harekete dönüştürmeyi amaçlıyor.