Apple Watch'tan çok rahat bir liderlik!

Hemen her cihazı ile kullanıcıları kendine çekmeyi başaran Apple, aynı şeyi Watch ile de yaptı!

Apple yine bildiğiniz gibi...

Apple Watch, akıllı saat pazarının liderlik koltuğuna oturmuş durumda. Araştırma firması Canalys'in yaptığı açıklamaya göre Apple Watch, 24 Nisan tarihinde piyasaya sürülmesinden beri Dünya genelindeki 7 milyon ünite dağıtımı ile hatırı sayılır bir başarıya imza attı. Sadece iki çeyreği kapsayan bu sayı, Canalys'in söylediğine göre diğer bütün satıcıların önceki beş çeyrekteki dağıtımlarının toplamından daha fazla. Apple ise, ilk çıkışında sevkiyatı yetersiz kalan akıllı saat için kendi satış sayılarını henüz açıklamış değil.

Apple Watch, büyümekte olan giyilebilir teknoloji kategorisinin öne çıkan ürünlerinden biri ve Samsung, Motorola ve LG gibi büyük rakipler ile karşı karşıya. Canalys'in belirttiğine göre Apple'ın akıllı saat pazarındaki liderliği, tasarım başarısı, donanım-yazılım bütünlüğü ve marka çekiciliği dahil olmak üzere pek çok konu başlığı içi açıklanabilir.

Sıradaki önemli soru ise, bu saatin Noel tatili dönemi çeyreğindeki satış miktarının ne olacağı. Apple, kullanıcıların yoğun harcamalar yaptığı bu dönemde Fossil ve Tag Heuer gibi ilk defa akıllı saatlerini sunacak olan üst seviye saat üreticilerinin rekabeti ile karşılaşabilir. Apple, saatlerinin çekiciliği arttırmak amacı ile yeni renkler ve kordon seçenekleri sunarken, WatchOS 2 güncellemesi ile saatinin yeteneklerini de arttırdı.

Geçtiğimiz çeyrekte Apple, 300.000'in üzerinde dağıtım yapan tek akıllı saat üreticisiydi. Pebble, Pebble Time Steel'in de yardımı ile bu süre içerisinde 200.000'in üzerinde akıllı saat dağıtımı yaparken, Samsung'un Gear dağıtımları, Gear S2 için hazırlıkların başlaması ile düşmüş durumda. Canalys, Gear dağıtımları için tam bir sayı sunmuyor.

Bu arada Xiaomi ve Fitbit ise akıllı saatlere göre çok daha sınırlı özellik sunan temel fitness ürünleri açısından geçtiğimiz çeyrekte marketi kontrol etti. Canalys'in söylediğine göre Xiaomi, özellikle anavatanı Çin'de oldukça başarılıydı. 2014 Temmuz tarihinde piyasaya sürülen 15 dolarlık MI Band ürünü üçüncü çeyrek içerisinde 10 milyonun üzerinde dağıtım miktarına ulaşmayı başardı. Fitbit ise Charge HR ürününün ilgi görmeye devam etmesi ile beraber dağıtımında artış görmeye devam ediyor...

Okuyucu Yorumları