Apple'ın iPad'i eski parlak günlerini mumla arıyor, tablet pazarı giderek daralıyor

Tablet sevkiyatları, 2011 yılından bu yana görülen en düşük seviyeye kadar geriledi. Bu gerilemenin en büyük kaybedeni ise, iPad'ler ve Apple olmuş gibi görünüyor.

Apple'ın iPad'i eski parlak günlerini mumla arıyor

Tabletler birçok insan için bilgisayarlardan daha az üretkenlik sağlayan ve cep telefonlarından daha az kullanışlı olan cihazlar. Buna bir de yüksek düzeyde enflasyon ve işten çıkarmalar eklendiğinde, tablet sevkiyatlarının 2011 seviyelerine kadar düştüğünü duymak pek şaşırtıcı olmuyor.

Analiz firması IDC’nin bildirdiğine göre, dünya çapındaki tablet sevkiyatları 2023’ün dördüncü çeyreğinde bir önceki yıla göre %17,4 düşüş gösterdi ve toplam sevkiyat 36,8 milyon adede indi. Yıl genelindeki sevkiyatlar, bir önceki yıla göre %20,5 düşüşle 128,5 milyon adede düştü ve 2011’den bu yana en düşük yıllık hacme ulaştı.

IDC’nin Mobilite ve Tüketici Cihazı Takipçilerinden kıdemli araştırma analisti Anuroopa Nataraj, “ekonomide kayda değer bir iyileşme olmadığı ve tüketicilerin paralarını tüketici elektroniğinin ötesindeki şeylere ayırmadığı sürece, tabletler öncelik listesinin üst sıralarında yer almayabilir. Projedeki gecikmeler ve harcamaların dondurulması da satın almaların 2023’ün büyük bölümünde ertelenmesine yol açtı” dedi ve devam etti: “Ekonomik açıdan daha sağlıklı bir yıl olması durumunda 2024 yılının bazı toparlanma fırsatları göstermesi bekleniyor. Bununla birlikte, tablet pazarındaki genel zorluklar devam ediyor ve yapay zeka etrafındaki teknolojik ilerlemeler muhtemelen önümüzdeki iki yıl boyunca PC ve akıllı telefona daha fazla odaklanacak, ancak tabletler bu konuşmalarda giderek daha fazla yer almaya başlayacak.”

2023 yılı, genel olarak tablet pazarı için kötü geçmiş olsa da, dördüncü çeyrek sevkiyatlarının 21,1 milyondan sadece 14,9 milyona düşmesinin ardından pazar payının yaklaşık %7’sini kaybeden Apple için belirgin derecede kötüydü. Şirketin ana rakipleri Samsung, Huawei, Lenovo ve Xiaomi pazar paylarını artırırken, diğer şirketler de toplamda %2’den daha az bir düşüş gösterdi.

Bu şirketlerin arasında en büyük kazanan dördüncü çeyrekte bir önceki yılın aynı dönemine göre %35 büyüme kaydeden Xiaomi olurken, en büyük kaybeden ise sevkiyatlarda %29,3 düşüş yaşayan Apple oldu.