Avrupa'da Kripto Reklamları İçin Harekete Geçildi

32 ülkeden 46 bağımsız tüketici örgütünün çatı grubu BEUC, sosyal medya platformlarındaki kripto reklamları için harekete geçti.

Avrupa'da Kripto Reklamları İçin Harekete Geçildi

Avrupa‘da sosyal medya platformları, kripto reklamları nedeniyle hedef alındı. Avrupa tüketici grubu BEUC, sosyal medyadaki kripto reklamları için Avrupa Komisyonu‘na şikayette bulundu. Instagram, YouTube, TikTok ve Twitter‘ın düzenleyici baskıları ile karşı karşıya kalabileceği belirtildi.

32 ülkeden 46 bağımsız tüketici örgütünün çatı grubu BEUC, sosyal medya platformlarındaki kripto reklamları için harekete geçti. BEUC’un yaptığı şikayette kripto reklamlarının yanıltıcı olduğunu ve tüketicilerin ciddi miktarlarda zarar ettiği ifade edildi. Kripto reklamlarının yaygınlaşmasının haksız bir uygulama olduğu belirtildi. Avrupa Birliği, geçen ay kripto varlık düzenlemesine (MiCA) yönelik dünyanın ilk kapsamlı kurallar setini kabul etmişti.

Tüketici Koruma İşbirliği Ağı, çevrimiçi platformların kripto konusunda daha sıkı reklam politikaları benimsemeleri gerektiğini söyledi. Platformlara, influencer’ların tüketicileri yanıltmasını önlemek için tedbir almaları için çağrı yapıldı. Şikayette, Avrupa Komisyonu’nu önlemlerin etkinliği hakkında bilgilendirmesi gerektiğini söyledi. BEUC, Avrupalı denetim otoritelerini kripto reklamlarının standartlarını belirlemek için iş birliğine davet etti. Danimarka, Fransa, Yunanistan, İtalya, Litvanya, Portekiz, Slovakya ve İspanya’daki tüketici grupları da şikayete imza attı.

Bu haber Chip Online ve BTCHaber iş birliği ile hazırlanmıştır.