Bir dönemin internet devi, büyük bir satın almayla yine gündemde

Yakın geçmişin internet ve arama devi olan Yahoo, büyük bir satın alma hamlesiyle yine manşetlere taşındı. Şirket, bu yeni satın alma ile birlikte yepyeni bir dönemin kapılarını açmak istiyor.

Bir dönemin internet devi, büyük bir satın almayla yine gündemde

Bir zamanların internet ve arama devi Yahoo, Instagram’ın kurucu ortakları Kevin Systrom ve Mike Krieger tarafından oluşturulan yapay zeka destekli haber toplama ve keşif uygulaması Artifact’i satın aldı. Satın alım, 8 üyeden oluşan ekibinden ziyade Artifact’in tescilli teknolojisini elde etmeye odaklanıyor.

Artifact CEO’su ve Kurucu Ortağı Kevin Systrom, “kullanıcıların sevdiği ve milyonlarca insana fayda sağlama fırsatına sahip sezgisel bir ürün deneyimi geliştirdik. Yahoo, insanları güvenilir haber ve bilgi kaynaklarına bağlamanın her zamanki kadar kritik olduğu inancını korurken, ürünün hayal ettiğimizi elde etmesine yardımcı olacak ölçeği getiriyor” dedi.

Geçtiğimiz yıl başlatılan uygulama, diğer özelliklerin yanı sıra kullanıcılara kişilerini bağlama ve başkalarının ne okuduğunu görme imkanı sunuyordu. Ayrıca uzun haber hikayelerini birkaç madde işaretiyle özetlemek için yapay zekayı kullanıyordu. Artifact daha önce uygulamasının kullanımdan kaldırılacağını, ancak satın almanın tamamlanmasının ardından Yahoo’nun haber hizmetlerini geliştirmek için temel teknolojisinden yararlanacağını açıklamıştı.

Yahoo News Kıdemli Başkan Yardımcısı ve Genel Müdürü Kat Downs Mulder, “Yahoo, haberler için insan ve algoritmik küratörlüğü birleştiren ilk şirketlerden biriydi. O zamandan bu yana, makine öğrenimi ve kişiselleştirmenin manzarası çarpıcı biçimde değişti ve Artifact, çağı yakalamak için sınıfının en iyisi teknolojiyle yenilikler yaptı” dedi. Mulder sözlerine şöyle devam etti: “Artifact sevilen bir ürün haline geldi ve biz de bu teknolojiyi geliştirmeye devam edebildiğimiz ve dijital bilgi için güvenilir bir rehber ve insanları kendileri için en önemli içeriğe bağlayan en iyi küratör olma misyonumuzu daha da ileriye taşıyabildiğimiz için heyecanlıyız.”

Yahoo, Yahoo News ve diğer platformlardaki içeriği kategorize etmek, düzenlemek ve kişiselleştirmek için Artifact’in teknolojisini kullanacak. Artifact’in yapay zeka destekli keşif motoru, okuyucular için bir haber akışı oluştururken aynı zamanda zaman içinde onların ilgi alanlarına da uyum sağlıyor. Artifact ayrıca tıklama tuzaklarının çoğalmasını önleyen araçlar, kolay paylaşım özellikleri ve daha fazlasını da içeriyordu ve bunların hepsi artık Yahoo’nun kendisini rakiplerinden ayrı tutmak için kullanabileceği özellikler olacak.

Her iki kurucu ortak, CEO Kevin Systrom ve CTO Mike Krieger, bu geçiş sırasında danışman olarak Yahoo ile çalışacak.