Bir Tesla Model S, kaza yaptıktan tam üç hafta sonra kendi kendine alev aldı

Bir Tesla Model S, üç hafta önce yaptığı ağır kazanın ardından, durduğu yerde yandı.

Kaza yaptıktan 3 hafta sonra kendi kendine yanan Tesla

Kaza yaparak hurdaya çıkmış bir Tesla Model S'nin bu ayın başlarında bir Sacramento hurdalığında alevler içinde kaldığı ve söndürmek için önemli miktarda zaman, su ve sıra dışı düşünme gerektiren bir yangına neden olduğu bildirildi.

Araç, üç hafta önce onu hurdalığa gönderen nispeten patlamasız bir kaza yaşamıştı. Tesla'nın hurdalığa gidişinden yaklaşık bir ay sonra patlamasına neyin sebep olduğu henüz belli değil. Ancak bu yangın da diğer elektrikli araç yangınları gibi söndürülmesi zor bir yangın oldu.

İtfaiye Departmanı Instagram'da, "Ekipler yangını söndürdü, ancak otomobil yeniden tutuşmaya ve pil bölmesinde gaz çıkarmaya devam etti" yazdı.

Hurda alanındaki ekip, itfaiyecilerin arabayı yana çevirerek aküye erişmesine yardımcı oldu, ancak bu bile yangını durdurmaya yetmedi. Departman, "Doğrudan nüfuz etse bile, araç artık ısı nedeniyle yeniden tutuşuyordu" dedi.

En son buldukları çözüm, yanan Tesla'nın sığacağı kadar büyük bir çukur kazmak ve onu 17.000 litre suya batırmaktı. Sacramento Metro İtfaiye Departmanı, bunun müdahale ettikleri ilk Tesla yangını olduğunu söyledi ve yangın sonucu herhangi bir yaralanma olmadığını bildirdi.

2010 yılında Tesla, yangına neden olabilecek hatalı bir yardımcı güç kablosu nedeniyle araçlarının yaklaşık yüzde 40'ını geri çağırmıştı ve 2018'de ölümcül bir kazaya karıştıktan kısa bir süre sonra bir Tesla alevler içinde kalmış, beş gün sonra depodayken tekrar alev almıştı.

Geçtiğimiz yıl, Tesla'nın Avustralya, Victoria'daki "Büyük Bataryası" alevler içinde kaldı ve günlerce yandı, su ve lityum birleştirildiğinde patlayıcı bir reaksiyona girmesi sebebiyle ekipler yangını söndürmek için yoğun mücadele etti.

EV batarya teknolojisinde henüz araçları bu gibi durumlara karşı daha güvenli hale getirecek umut verici bir gelişme ufukta görünmüyor. Grafit anotların silikon pillerle değiştirilmesi gibi sodyum iyon pillere geçiş şimdilik öneri olarak bekliyor.

ABD Ulusal Karayolu Trafiği Güvenliği İdaresi, kısa bir süre önce Güney Koreli teknoloji devi LG tarafından üretilen EV pillerinin güvenliği konusunda bir soruşturma da başlatmıştı. LG pilleri GM, Mercedes-Benz, Hyundai, Stellantis ve Volkswagen araçlarında kullanılıyor ve bunların tamamı yangın riskleri nedeniyle 2020'den itibaren geri çağırmaya neden oldu. Tesla bataryaları ise çoğunlukla Panasonic tarafından üretiliyor.