TikTok'un ana şirketi ByteDance'in, Instagram gibi diğer sosyal medya platformlarındaki verileri çaldığı iddia ediliyor

TikTok'un ana firması ByteDance'in, Instagram ve Snapchat gibi diğer platformlardan, izinsiz olarak kullanıcı verilerini (ve hatta profilleri) alarak Flipagram uygulamasını büyütmeye çalıştığı iddia ediliyor.

ByteDance için Instagram gibi sosyal medyalardan veri hırsızlığı iddiası

TikTok'un ana şirketi Bytedance'ın, Flipagram uygulamasının yükselişini hızlandırmak için Instagram ve diğer sosyal medya platformlarından profilleri, videoları, kullanıcı adlarını ve diğer içerikleri aldığı iddia ediliyor. Buzzfeed, Çinli şirketin, kullanıcıların rızası olmadan, içerik için "yüz binlerce" hesabı aldığını bildirdi. ByteDance'in 2017'de satın aldığı Flipagram, kullanıcıların müzik içeren kısa slayt gösterisi videoları oluşturmasına izin veriyordu, yani TikTok'un ve diğer kısa biçimli video uygulamalarının bir tür basitleştirilmiş versiyonu olarak tanımlanabilir. Daha sonra bu uygulama Vigo Video olarak yeniden adlandırıldı.

Buzzfeed'in görüştüğü eski ByteDance çalışanlarına göre, bu veri "alma" stratejisinin Flipagram için bir "büyüme hack'i" olması ve kullanıcı tabanını genişletmesine imkan tanıması bekleniyordu. Eski bir çalışana göre Flipagram, yüksek öncelikli ülkelerden günde 10.000'e kadar video alıyordu. Flipagram'ın içerik aldığı iddia edilen üç platformun arasında Instagram, Snapchat ve Musical.ly bulunuyor. Musical.ly de ByteDance'e ait ve daha sonra TikTok’a dahil oldu. Bir diğer eski Bytedance çalışanı ise, o sırada videolarının uyumsuz boyutlandırılması nedeniyle Instagram'ın bu listeye dahil olmadığını söyleyerek bu iddiaya itiraz ediyor.

Çalışanlar ayrıca, büyük ABD sosyal medya platformlarından alınan içeriğin daha sonra Bytedance'ın "Sizin İçin" algoritmasını oluşturmak için kullanıldığını iddia ediyor. TikTok, Flipagram'ın alınan verilerinin TikTok'un "Sizin İçin" algoritmasını oluşturmak için kullanılıp kullanılmadığı konusunda henüz yorum yapmadı.

Sadece herkese açık verileri almak tam olarak yasa dışı değil. Birçok sosyal platform, harici içerik toplamak, sahte profiller oluşturmak veya potansiyel kullanıcılara toplu e-posta göndermek gibi ilk günlerinde hedef kitlelerini artırmak için "yaratıcı" yollar kullanıyor. Ancak şirketler, hem Instagram hem de Snapchat'in yaptığı gibi, kullanıcılar için hüküm ve koşullarında yetkisiz veri almayı da yasaklayabilir. Bu tür sözleşmeleri ihlal etmek genellikle davalara yol açabilir.