2 Türk öğrenci Çin'deki ‘Gelecek İçin Tohumlar’ programının finaline kaldı

Huawei tarafından hayata geçirilen ‘Gelecek İçin Tohumlar’ programının Çin'deki küresel finaline, Türkiye'den 2 öğrenci, istismara uğrayan ve disleksi sorunu olan çocuklara yönelik yapay zeka destekli iki projeyle katılıyor.

2 Türk öğrenci Çin'deki ‘Gelecek İçin Tohumlar’ programının finaline kaldı

Üniversite öğrencilerinin bilişim yeteneklerini geliştirmeyi amaçlayan ‘Gelecek İçin Tohumlar’ programının Çin'deki küresel finaline, Türkiye'den 2 öğrenci, istismara uğrayan ve disleksi sorunu olan çocuklara yönelik yapay zeka destekli 2 projeyle katılıyor.

Küresel ölçekte Huawei tarafından yürütülen ‘Gelecek İçin Tohumlar Programı’ kapsamında, aralarında 2 Türk öğrencinin de bulunduğu, 14 ülkeden 22 üniversite öğrencisi, Çin'de büyük final etkinliğinde bir araya geldi. Öğrenciler program kapsamında, yeşil enerji konusunda bilgilendirilirken, yaratıcı düşünme konusunda da danışmanlık eğitimi aldı.

Programa Huawei Türkiye'nin yürüttüğü çalışma kapsamında katılan Harran Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği öğrencisi Hilal Güzel yaptığı açıklamada, sosyal medyada gördüğü programa katılmak için yaptığı başvurunun ardından İstanbul Şile’de 1 hafta süren eğitime katıldıklarını söyledi. Cinsel istismara maruz kalan çocukların yaşadıkları tramvayı, erken tanıyla minimize etmek amacıyla proje hazırladıklarını anlatan Güzel, yaptıkları araştırmalarda, cinsel istismara uğrayan 0-7 yaş çocukların, bu durumun farkında olmadıklarını belirlediklerini aktardı.

"Disleksi için yapay zeka destekli mobil uygulama" projesiyle programa katılan MEF Üniversitesi Makine Mühendisliği öğrencisi Adem Atabağ da hazırladıkları projede, disleksi sorunu bulunan çocukların öğrenme becerilerini geliştirmelerine katkı sunmayı amaçladıklarını belirtti.

Proje için akademisyenlerden de destek aldıklarını anlatan Atabağ, “Bu uygulama sayesinde disleksi sahibi çocuklar, çevrelerindeki objelerin görsellerini çekerek onları kendi hayal dünyalarına ekliyorlar ve bir hikaye üretiyorlar. Yapay zeka ile kendi hayal dünyalarındaki hikayeyi üretmelerine imkan sunarken çeşitli araçlar ve yöntemler ile onların öğrenme becerilerini geliştirmeyi sağlıyoruz” değerlendirmesinde bulundu.