Walt Disney Company CEO'su Bob Iger, 2. çeyrek gelir duyurusu sırasında Disney+ ve Hulu’nun içeriklerini ABD’de tek bir akış uygulamasında birleştireceğini duyurdu. Disney, Hulu’nun üçte ikisine sahip ve şu anda geri kalanını satın almak için Comcast ile görüşmelerini sürdürüyor.
Iger, “Disney+’taki içeriğin genel eğlence ile birleştirilmesinin çok olumlu, aboneler için, abone kazanımı açısından, aboneyi elde tutma açısından ve ayrıca reklam veren açısından çok güçlü bir kombinasyon olduğu açık” dedi.
Ancak, satın almanın sonucu henüz alınmış değil. Disney+ ve Hulu’nun içeriklerini sunacak tek uygulama, takvim yılının sonuna kadar sunulacak, ancak Iger, entegre uygulama deneyiminin “şimdilik her iki hizmete de abone olan” kullanıcılar tarafından kullanılabileceğini belirtti.
CEO’nun söylediğine göre Walt Disney, “toplu abonelere daha sağlam ve standart bir içeriğe erişim sağlayarak daha iyi bir izleyici etkileşimi ve daha birleşik bir akım deneyimi sunarken, reklamverenler için daha fazla fırsat sunacak olan DTC tekliflerimizin mantıklı bir ilerlemesi olduğu için” Disney+ ve Hulu’yu bağımsız uygulamalar olarak sunmaya devam edecek.
Reklam verenler için daha fazla alan
Yeni uygulamanın ortaya çıkmasının nedenlerinden biri, reklam verenler için daha fazla alan sağlamak gibi gözüküyor. Şirketin akış platformlarında toplam 5.000 reklam vereni bulunuyor. Iger, şirketin ayrıca bu takvim yılının sonuna kadar Avrupa’da reklam destekli bir seçenek başlatmayı planladığını da söyledi. Reklamsız seçenekte de içerik tekliflerinin değerini daha iyi yansıtmak için bir fiyat artışı yaşanmasının planlandığını açıklamasına ekledi.
Bu karar, toplam Disney+ abonelerinin ikinci çeyreğin sonunda 4 milyon azaldığı bir dönemde geliyor. Disney+ temel hizmetinde ılımlı bir büyüme olsa da, Hindistan merkezli Disney+ Hotstar’ın abone sayısında 4,6 milyonluk keskin bir düşüş yaşandı. Öte yandan, Walt Disney üç aylık kayıplarını 400 milyon dolar azaltmayı başardı. Şirket, bu yılın başlarında 7.000 çalışanı etkileyen toplu işten çıkarmaları duyururken 2,4 milyon abone kaybı bildirmişti.