Firefox, sahte ve yanıltıcı ürün yorumları için yerleşik bir denetleyiciyi test ediyor

Mozilla, bu yılın başlarında satın aldığı Fakespot şirketinin teknolojisini kullanarak sahte ürün yorumlarının müşterileri kandırmasını engellemek istiyor. Üstelik bu teknoloji, "inceleme denetleyicisi" adıyla Firefox'ta yerleşik bir uygulama olacak.

Firefox, sahte ve yanıltıcı ürün yorumları için yerleşik bir denetleyiciyi test ediyor

Mozilla, Firefox tarayıcısı için bir ürünün altında gördüğümüz müşteri yorumlarının ne kadar güvenilir olduğunu derecelendiren yeni bir yerleşik “İnceleme Denetleyicisi” özelliğini test ediyor. Deneysel özellik ilk olarak MSPowerUser tarafından fark edildi ve Firefox’un ürün yönetimi kıdemli direktörü Byron Jourdan, The Verge’e yaptığı açıklamada şirketin yeni özelliği Amerika Birleşik Devletleri’nde sınırlı bir kitleyle test ettiğini doğruladı.

Sahte yorumlar, bu konuda giderek daha agresif önlemler almak zorunda kalan çevrimiçi satıcılar için büyük bir sorun olmaya devam ediyor. Amazon daha önce sahtekarlık olduğu düşünülen on binlerce yorumu kaldırmış ve hatta Facebook grupları aracılığıyla sahte incelemeleri koordine eden kişilere karşı yasal işlem başlatmıştı. İki yıl önce Birleşik Krallık’ın anti tröst düzenleyicisi sorunla ilgili resmi bir soruşturma da başlattı.

MSPowerUser tarafından yayınlanan ekran görüntüleri, tarayıcının URL çubuğundaki, mevcut açık ürün sayfasındaki ayrıntıların yer aldığı bir kenar çubuğu getiren bir fiyat etiketi simgesi aracılığıyla araca nasıl erişilebildiğini gösteriyor. Araç, ürün incelemelerine ne kadar güvenilir olduklarına inanıldığına göre bir not veriyor ve güvenilmez yorumlar kaldırılırken, beş yıldız üzerinden düzeltilmiş bir derecelendirme sunuyor. Ayrıca mevcut yorumlardaki bazı noktaları da öne çıkarıyor.

İnceleme Denetleyicisi özelliği, Mozilla’nın bu yılın başlarında satın aldığı Fakespot’un teknolojisiyle destekleniyor. Mozilla, satın almayı açıkladığında, şirketin “yanıltıcı olma olasılığı en yüksek olanları işaretlemek amacıyla incelemeler arasındaki kalıpları ve benzerlikleri tespit etmek için gelişmiş bir yapay zeka (AI) ve makine öğrenimi (ML) sistemi kullandığını” söylemiş ve “Firefox’un müşterilerini yanıltıcı incelemeleri ortadan kaldırmak için en iyi donanıma sahip olmak” amacıyla teknolojiyi tarayıcısına entegre etmeyi planladığını belirtmişti.

Fakespot’un inceleme kontrol hizmetleri zaten web sitesi, Chrome ve Safari gibi tarayıcılar için uzantılar ve iOS ve Android uygulamaları aracılığıyla sunuluyor. Mozilla, satın almayı açıkladığı sırada, Fakespot’un tüm büyük web tarayıcılarında ve mobil cihazlarda çalışmaya devam edeceğini söyledi. Ancak yerleşik bir Firefox özelliği olarak sunulması, Fakespot için büyük bir avantaj olabilir ve çok daha fazla kullanıcının dikkatini çekebilir.

Şu anda bu özellik test ediliyor olsa da, Mozilla’dan Jourdan, şirketin henüz bu özellik için resmi bir çıkış tarihi açıklamadığını belirtiyor. Bir açıklamada, “Bunun, insanların çevrimiçi deneyimini iyileştirmeye yardımcı olabileceğimiz yollardan biri olup olmadığını test etmeye ve görmeye devam edeceğiz” dedi.