God of War İncelemesi

"Bir God of War hayranı olarak Dokuzlar Gölü'nde yüzmeyi isterdim."

İnceleme: God of War

God of War için bir PlayStation destanı demek zor değil. Hikaye kaldığı yerden devam ediyor, bir destan kolay yazılmıyor ama Sony bu destanın hakkını veriyor. Yıllardır süregelen Kratos'un öfke çığlıkları sonunda dindi mi, bilinmez; ancak başka bir çehreye büründüğünü yüzünün çizgilerinden, ağaran sakallarından, Blades of Chaos'un bileklerinde bıraktığı izlerden ve İskandinavya'da kendine kurduğu tekdüze yaşamından anlamak zor olmasa gerek. God of War, artık olgunluk çağında, belki de tam anlamıyla destanın en can alıcı noktasında.

God of War serisi, yeni oyunla beraber farklılaşıyor, yeni bir çehreye bürünüyor ve bu "yarı açık dünyada" artık yalnız değiliz; yanımızda oğlumuz Atreus var. Kratos ise geçmişinin izlerini yüreğinde taşıyan bir baba. Ancak yüreğini soğutmak için her ne kadar İskandinavya'nın soğuk coğrafyasına göç etse de kaos dolu geçmişi, tanrıların oyunu ve makus talihi -adına ne derseniz deyin- yüreğinin soğumasına izin vermiyor; ondan bir kez daha eşini alıyor. Geriye ise, kaybettiği eşinin arkasından onun yasını tutmak kalıyor. Fakat hepsi bu kadar değil, kader ağlarını örmekte yine gecikmiyor.

Yeni bir başlangıç

Yeni bir başlangıç

God of War incelemesini daha önce de yazabilirdim, ancak içime sinmedi; oyun bitsin istedim. Zira God of War hayatı durdurdu! Son düşüncemi başta söyleyeyim: Şimdiden 2018'in en iyi oyunuyla karşılaşmış olabiliriz. Evet, yeni God of War o denli iyi, o denli kusursuz ve o denli destansı bir hikaye. Bu kez İskandinav coğrafyasındayız ve evet, bu kez Kratos, İskandinav Tanrıları'na diş biliyor.

God of War için, seriye yeni bir başlangıç yaptığını söyleyebilirim. Bu kez Kratos'un olgunluk döneminde kaleme alınan hikayede, az önce de söylediğim gibi yalnız değiliz; yanımızda oğlumuz Atreus var ve bu yeni maceraya birlikte atılıyoruz.

God of War üçlemesinden sonra gelen Last of Us, Uncharted ve Horizon Zero Dawn gibi tecrübelerle, bu tecrübelerin fazlasıyla başarılı şekilde yansıdığını gördüğümü söyleyebileceğim yeni GoW'da, üst düzeyde bir hikaye anlatımı mevcut. Başından sonuna kadar sizi içine çeken, özellikle Atreus ile ilişki noktasında gönül bağı kurmakta geri duramayacağınız GoW, yeni bir oyun sistemini benimsiyor.

Bir mitolojik diyarı geride bırakıp bir başka mitolojik diyara yelken açtığımız GoW, "yarı açık dünya" da diyebileceğimiz bu seri için yeni bir sistemi benimsiyor. Üzeri bulutlarla kaplı geniş bir haritamız mevcut ve artık Kratos'a izometrik bakmıyor, hemen omzunun üzerinden, onun zorlu yolculuğuna eşlik ediyoruz.

İskandinav Mitolojisi'ne dalıyoruz

İskandinav Mitolojisi'ne dalıyoruz

İskandinav Mitolojisi'ne tam anlamıyla sadık kalındığı yeni oyunda, yeni oyun sistemi bizi çevreyi dolaşmamıza ve keşfetmemize teşvik ediyor. Zaten buna itiraz etmiyor, hatta bunu siz istiyorsunuz; zira oyundaki detay ve manzaralar muazzam. Özellikle serbest kameranın oyuna gelmesiyle beraber etrafı incelemekten kendinizi alamıyorsunuz. Elbette dolaştıkça size yararlı olan pek çok materyal topluyor ve bunları karakter geliştirmelerinde kullanıyorsunuz.

Evet, önceki oyunlarda da Kratos'un silahlarını geliştirirdik fakat yeni oyunda bunun çok daha fazlası var. Yeni oyundaki yetenek kısmı, eski GoW oyunlarına göre artık çok daha dallanıp budaklanmış. Bu noktada GoW'un rol yapma oyunlarına göz kırptığını söylemek mümkün. Ancak aklınıza Skyrim veya Witcher gibi bir şey gelmesin; o denli zengin değil, ancak seriye yenilik katacak kadar zengin.

Geliştirme ekranında yalnızca Kratos'un değil, Atreus'un da yeteneklerini geliştirebiliyor, silahlarını zenginleştirebiliyor ve kıyafetlerini çeşitlendirebiliyorsunuz. Oyunun dövüş mekaniklerine direkt yansıması olan bu yenilik, silahlara yerleştireceğiz rün özellikleriyle arenada size cevap veriyor. Bu arada az önce de söylediğim gibi, yolculuk boyunca elde edeceğiniz materyalleri ekipmanlarınızı geliştirmek için kullanıyorsunuz.

Elbette yalnızca bu değil, işin içinde para da var. O nedenle her yanı aramak istiyorsunuz. Zira "NPC'lerden" eşya satın alabiliyor ve yine aynı şekilde pek çok materyali satarak para kazanabiliyorsunuz. Yani yeni GoW'da hafiften ticaret yapıldığını da söyleyebilirim. Ha, tabii ki Craft sistemi de oyunda mevcut.

Değişiklik sadece sakal değil

Değişiklik sadece sakal değil

Kratos, artık olgunlaşmış, nerede durması gerektiğini bilen hatta onu yolundan alıkoymayanlara bulaşmayan, olgun bir karakter haline gelmiş. Ancak ağır başlı olması, onun "öfke patlamaları" yaşamayacağı anlamına gelmiyor. Özellikle Leviathan Baltası ve Muhafız Kalkanı ile yine oyunda kombolar ve Brutal Kill'ler havada uçuşuyor, Atreus da ona Pençe Yay'ı ile eşlik ediyor. Ancak oyun bu noktada önceki üçlemeden ayrılıyor; zira yeni oyunda üzerimize akın akın sayısız düşmanlar gelmiyor. Yeni oyundaki dövüş sistemi ayakları daha yere basan ve yer yer stratejik davranmanızı gerektiren bir hal almış ki bu çok da güzel olmuş.

Zorluk seviyesinin de gözle görülür biçimde arttığı yeni oyunda, çevrenize yerleşen düşmanlar açıklarınızı kestirmeye çalışıyor; bu da sizi öylemesine dövüşmekten ziyade, daha bilinçli davranmaya itiyor. Bu noktada Leviathan Baltası'na ayrı bir cümle yazacağım: Leviathan Baltası'nı kullanırken kendinizi Thor gibi hissetmeniz mümkün. Zira kah baltayı fırlatıyor kah geri çekiyor ve tüm bu aksiyon anında, oyunun size verdiği geri bildirime hayran kalıyorsunuz.

Bu arada Atreus'un gelişimi de bir hayli önemli. Zira oyun boyunca gireceğiniz savaşlarda onun yardımına ihtiyaç duyuyorsunuz ve o da gerçekten sizin oğlunuz olduğunu kanıtlıyor. Yalnızca bu kadar diyeyim... Kaldı ki Kratos'un oğluna olan bakışı ve davranışları da, onu tam anlamıyla bir savaşçı gibi yetiştirme doğrultusunda. Bu noktada Kratos'un dışı katı ancak bir o kadar da yufka yürekli bir baba olduğunu söyleyebilirim.

Bu arada elbette Kratos'un az önce de işaret ettiğim Rage modu yine olduğu gibi duruyor. Bu moddayken karşınızdakinin vay haline!

God of War hiç bitmesin!

God of War hiç bitmesin!

Yeni God of War'a ilişkin son sözler olarak, İskandinav coğrafyasında geçen harika bir macera olduğunu söylemek lazım. Hikaye anlamından yeni oyun sistemine, dövüş mekaniklerinden İskandinav Mitolojisi'ne dair verdiği bilgilere kadar çok noktada memnun kalacaksınız. En basitinden konu ve hikaye anlamını bir kenara bırakın, oyun içinde Atreus'un size bir bulmacayla karşılaştığınızda veya sadece yolda yürürken söylediği şeyler, karşınızdakinin bir oyun olduğu gerçeğini yanılsamaya çeviriyor, yani oyunu fazlasıyla doğal kılıyor diyebilirim. Elbette buna en büyük desteği de PlayStation Türkiye veriyor. Oyunun Türkçe dil desteği fazlasıyla başarılı.

Hazır Atreus'tan bahsetmişken, Kratos ve oğlunun arasındaki ilişki oyuna ruhunu vermiş, karakterini katmış demek doğru olacak. İkili arasındaki bağın, baba – oğul ilişkisinin yol boyunca nasıl şekillendiğine anbean tanık oluyorsunuz -ki oyunun başında Atreus, babası hakkında hiçbir şey bilmiyor desem yeridir. Oyunla birlikte öğreniyor, eğer önceki oyunları oynamadıysanız, siz de onunla beraber öğreniyorsunuz. Bu sırada oyun sürprizler de sunuyor ve devam sözü veriyor. Bu noktada, daha önce God of War oynamayanların da tarihçesini bilmeden yeni oyunu rahatlıkla oynayabileceklerini söyleyelim. Tabii ki, bu oyundan sonra eski oyunları da oynamak isteyeceklerdir, bundan fazlasıyla eminim.

SONUÇ

SONUÇ

Yeni God of War, tek kelimeyle harika bir yapım olmuş. God of War fanları zaten şimdiye kadar oyunu alıp bitirmiştir, henüz almamış olanlar da mutlaka almalı. Zira bu oyun, rahatlıkla konsol aldırtabilecek güçte. 30 saatin çok çok üzerinde bir oyun süresi sunan yeni oyun, seriye yeni bir bakış açısı getirmekle kalmıyor, yeni bir "gelecek" vadediyor ve geçmişin izlerini yeniden anımsatıyor. Ancak yine de, o kadar yol gitmişken Dokuzlar Gölü'nde yüzmeyi isterdim...

PUAN: 85

ARTILAR

+ Üst seviye hikaye anlatımı
+ Sanat tasarımı
+ Uzun oyun süresi
+ Dövüş mekanikleri
+ Yan görevler
+ Karakterler
+ Türkçe altyazı desteği

EKSİLER

- Müzikler kendini çok hissettirmiyor
- Boss dövüşleri daha zor olabilirdi
- Yüzemiyoruz

KÜNYE

Tür: Aksiyon / Macera
Platformlar: PlayStation 4
Dağıtımcı: SIEE
Geliştirici: Santa Monica Studios
Web: https://godofwar.playstation.com

Okuyucu Yorumları