Google Görseller'in doğuşunun en büyük nedeni, Jennifer Lopez'in seksi elbisesiymiş

İnternette aradığımız bir görseli bulmak için sıklıkla başvurduğumuz Google Görseller'in, Jennifer Lopez'in giydiği seksi bir elbise ile olduğunu biliyor muydunuz?

Google Görseller, varlığını Jennifer Lopez'e borçluymuş

Google Görseller’in ortaya çıkmasının Jennifer Lopez nedeniyle olduğunu biliyor muydunuz? Bu ilginç bilgiye, kısa bir süre önce Twitter kullanıcısı mattxiv tarafından paylaşıldı. Doğru olması zor gibi gözükse de, gerçeğin temel olarak bu olduğunu söyleyebiliriz.

2000 yılında Jennifer Lopez, 42. Grammy Ödülleri'nde Versace ipek yeşili bir elbise giymişti. Düşük yakalı elbise, dünya çapında şaşırtıcı miktarda ilgi gördü ve haber oldu.

Daha sonra J.Lo, dekoltesi hakkında “Bana öyle görünmüyordu. Güzel bir elbiseydi” dedi ve ekledi: “Bunun bu kadar büyük bir olay olacağı hakkında hiçbir fikrim yoktu.

Elbise sadece normal medyayı etkilemekle kalmadı, Google'ın arama motoru üzerinde de kalıcı bir etki yarattı. Elbise çok fazla miktarda aranıyordu.

Eski Google CEO'su Eric Schmidt, 2015'te Project Syndicate'te yaptığı açıklamada bu konuya değindi ve “İnsanlar metinden daha fazlasını istiyordu” dedi. Schmidt'in sözleri şöyleydi: "İlk defa bunu, Jennifer Lopez'in dünyanın dikkatini çeken yeşil bir elbise giydiği 2000 Grammy Ödülleri'nden sonra gördük. O sırada, o ana kadar gördüğümüz en popüler arama sorgusuydu. Ancak kullanıcılara tam olarak istediklerini vermenin kesin bir yolu yoktu. Böylelikle Google Görsel Arama doğdu.

Google Görseller'in mühendislik ve ürün müdürü Cathy Edwards daha sonra GQ'ya bunun “tamamen doğru” olduğunu söyledi. Ancak, o sırada küçük ekibin zaten bir görsel arama oluşturmak istediğini, ancak projeye ne kadar kaynak ayıracağını bilmediği de belirtti.

Jennifer Lopez'in elbise fiyaskosundan sonra görsel aramaların “önemli olduğu o kadar netleşti ki” şirket bunu yaratmak için daha büyük bir bütçe ayırmaya karar verdi…