Gözlüksüz 3D için büyük adım!

Japon devi, gözlük gerektirmeyen yeni 3D ekranını tanıtmaya hazırlanıyor!

Toshiba, göz yormayan 3D ekran geliştirdi

3D halen çok fazla ilgi çekmezken, kavisli televizyonlar 2014 boyunca büyük ilgi gördü. 3D teknolojisinde bir türlü yenilemeyen göz/baş ağrısı problemi, bu sorunu yendiklerini iddia eden cihazlarda bile az da olsa hala yaşanabiliyor. Üstelik gözlükle 3D görüntü sağlayan ekranlar çoktan kullanıcıları yıldırmış durumda. Kimse evinde televizyon seyrederken rahatsız edici karanlık bir gözlükle dolaşmak istemiyor. Dolayısıyla herkesin gözü, gözlüksüz 3D ekranlarda.

Toshiba şimdi, gözlük gerektirmeden 3D görüntü veren ve baş ağrısı da yaratmayan yeni bir ekran teknolojisi geliştirdiğini duyurdu. CES 2015'te görücüye çıkacak olan likit kristal GRIN lens ismini taşıyan ekranlar, 3D olarak üretilmemiş 2D içeriğin 3D'ye çevrilirken yaşadığı bozuk görünü sorunlarına da çare oluyor ve daha net 3D görüntüler ortaya çıkıyor. Toshiba'nın duyurusuna göre bu ekranların ilk örneği, 15 inç boyutunda 3.840 x 2.160 piksel çözünürlüğünde bir monitörde, CES 2015 fuarı boyunda ziyaretçilere gösterilecek. Yeni ekranlarla üretilecek olan monitör ve televizyonların ise ne zaman piyasaya çıkacağı henüz belli değil.

Cem Şancı

Okuyucu Yorumları

Toplam 7 Yorum

waybe süper toshiba büyük bir firma hemde tv leride kaliteli

Gelecek yakında gelecek...

Bu cümleyi kurabilen, hayal dünyasında yaşıyor "3D olarak üretilmemiş 2D içeriğin 3D'ye çevrilirken yaşadığı bozuk görünü sorunlarına da çare oluyor ve daha net 3D görüntüler ortaya çıkıyor." Öncelikle 3D değil streoscopy aslında 3D ile alakası yok, İkinci olarak 2D bir nesneyi 3D ye çevirme için koşullar vardır çeviremezsin. Burada toshiba pazarlama ekibi kendini kaptırmış tüm teknik bilgileri silmiş şıracı bozacı misali aylarca konuşmuş kendileri inanmış ve bu cümleyi en sonunda yazmışlar. Bizde PES diyoruz. En ufak teknik dayanağı yok. Bu 3D ve boyut çarpıtılması çok hatalı, bazı sinemanlar kendini kaptırıyor 7D falan gibi saçma sapan kendini rezil eden tanıtımlar yapıyor. Bu furyaya katılan saçma yazılım firmalarıda var. 7D boyutlu analiz diye yazan seviyesiz teknik tanımlar var. Kelimeleri ucuz şekilde kullanmamak daha doğru kullanmak gerekir. Pazarlama uğruna insanları yanıltma uzun süreçte önlenmez hatalar oluşturur. Bu tipte firmaların daha bilinçli davranmasını öneriyorum.

Laptopların 5 para etmez toshiba x870 den neler çektim neler.......

@19:48-güzel yazı ve taımlama.

Laptop berbat bu firmanın

Sen de yorum yaz

 



CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir