Grand Theft Auto 6, gerçekten 2025 sonbaharına yetişecek mi?

Herkes bu oyunu bekliyor ama aynı zamanda bu kadar büyük bir oyunun çıkış tarihinin ertelenmesi de sürpriz olmayacak. Peki yapımcı bu konuda ne düşünüyor? GTA 6, söz verildiği gibi 2025 yılının sonbaharında yayınlanabilir mi?

Grand Theft Auto 6, gerçekten 2025 sonbaharına yetişecek mi?

Grand Theft Auto 6, tüm dünyanın merakla beklediği bir oyun. Öyle ki, yapımcısı oyunun ilk duyurusu sırasında yayınladığı "bol göndermeli" videoyla bile çok büyük bir kitleye ulaşıp medyanın gündemine oturmayı başardı. Ayrıca geçtiğimiz günlerde, oyunun 2025 sonbaharında yayınlanacağı bile ortaya çıktı. Peki ama GTA 6 gerçekten söylendiği gibi 2025 sonbaharına yetişebilir mi?

Büyük oyunlar genellikle çok fazla içerik ve çok karmaşık bir kod yapısına sahip olduğu için, gözden kaçan çok sayıda da bug'a sahiptir. Oyunun yayın zamanı yaklaşıp da testler yapılmaya başlandığında, test oyuncuları akla hayale gelmeyecek bug'lar bulmaya başlar. Bu yüzden de geliştiriciler, oyunu düzeltmek için yeniden klavye başına oturur ve oyun belirlenen tarihe yetişmez, çıkış tarihi ileri sarkar. Hatta bazen yıllarca sarktığı bile olur.

Şimdi bu korku Grand Theft Auto 6 için de yaşanıyor. Ancak oyunun yapımcısı Take Two aynı endişeleri paylaşmıyor ve oyunun 2025 sonbaharına yetişeceğini neredeyse garanti ediyor. Bu konuda da kendine çok güveniyor.

Geçen hafta (17 Mayıs), Take-Two'nun en son mali raporunda, bir sonraki büyük Grand Theft Auto oyununun, Rockstar Games'in personelini ofise dönmeye çağırması nedeniyle daha önceki gecikme beklentilerine rağmen 2025'in sonlarında çıkacağı ortaya çıktı.

Anlaşılacağı üzere, dev oyun yapımcısı, geliştiricilerin evden çalışmasının oyunları geciktirdiğini de düşünüyor olmalı ki, pandemide mecbur kalınan ve sonrasında da devam eden evden çalışma düzeni kaldırılmış durumda. Yani Rockstar Games oyunu zamanında satışa çıkarmak konusunda çok ciddi ve tüm gemileri yakmış durumda.

Yapımcı, GTA 6'nın daha önce oyun dünyasında hiç görülmemiş bir deneyim yaşatacağını savunuyor ve bunun bug'larla, hatalarla mahvedilmemesi için çok özenli çalıştıklarını da vurguluyor. Oyunların internetten yayınlanmadığı disketli/CD'li dönemlerde, oyun şirketleri minimum bug'la, güncellemelere, patch'lere gerek duymayan ve çıktığı gün tam anlamıyla sorunsuz oynanabilen oyunlar ortaya koyabiliyorlardı. Acaba yeniden böyle bir performans görebilir miyiz? Oyun çıktığında anlayacağız.