Netflix'in canlı etkinliklere yaptığı büyük yatırımlar karşılığını veriyor. Analitik firması Antenna tarafından yayınlanan yeni veriler, Netflix'in Mike Tyson ve Jake Paul arasındaki boks maçının yapıldığı günlerde 1,43 milyon yeni abone eklediğini, NFL Noel Günü maçları sırasında ise 656.000 yeni üyenin kaydolduğunu gösteriyor.
Netflix'in dünya genelinde 300 milyondan fazla abonesi olduğu düşünüldüğünde bu rakamlar küçük görünebilir; ancak Antenna'ya göre, yayıncı 2023'te şifre paylaşımına karşı başlattığı operasyondan bu yana günde ortalama 50.000 ila 70.000 yeni abone almayı başardı.
Netflix de, geçtiğimiz günlerde yatırımcılara yazdığı mektupta canlı etkinliklerdeki rekor izlenme rakamlarını vurguladı ve normal sezon spor programları yerine "kaçırılmaması gereken, özel etkinlik programları" yayınlamaya odaklanacağını belirtti. Yani yakında Netflix'te çok daha fazla, "önceden kimin kazanacağı belli olan" maçlar görebileceğiz.
"Mike Tyson maçı ilgi gördü, o zaman zam yapalım"
Netflix, "Canlı programlamamız muhtemelen toplam görüntüleme saatlerimizin ve içerik giderimizin küçük bir yüzdesini oluşturacak olsa da, etkinlikleştirilmiş niteliğinin hem üyelerimiz hem de işimiz için büyük bir değerle sonuçlanacağını düşünüyoruz" dedi.
Şirket ayrıca "programlamaya yatırım yapmaya ve daha fazla değer sunmaya" devam ederken, pek çok ülkede abonelik fiyatlarını artırdı. Yani, Mike Tyson'a ödenen 20 milyon doların bedeli seyircilere abonelik ücreti zammı olarak şimdiden geri döndü. Üstelik pek çok abone, yaşanan canlı yayın sıkıntıları nedeniyle maçı izleyememişken...