Messenger, 9 yıllık ayrılığın ardından Facebook'a geri dönüyor

9 yıl önce Facebook mobil uygulamasından ayrılan Messenger, görünüşe bakılırsa uygulamaya geri dönüyor.

Messenger, 9 yıllık ayrılığın ardından Facebook'a geri dönüyor

Meta'nın Messenger'ı Facebook mobil uygulamasından çıkarmasının üzerinden çok zaman geçti. Bu kararın neredeyse dokuz yıl ardındansa, Meta ikisini tekrar bir araya getirmeye hazırlanıyor.

Facebook başkanı Tom Alison, "İnsanların Messenger gelen kutularına Facebook uygulaması içinden erişebilmelerini test ediyoruz ve yakında bu testi genişlettiğimizi göreceksiniz" diye yazdı ve devam etti: "Nihayetinde, ister Messenger uygulamasında ister doğrudan Facebook içinde olsun, insanların bağlantı kurmasının ve paylaşımda bulunmasının kolay ve kullanışlı olmasını istiyoruz."

Meta, 2014 yılında Messenger'ı Facebook uygulamasından kaldırdığında, "amacımız, geliştirme çabalarını Messenger'ı mümkün olan en iyi mobil mesajlaşma deneyimi haline getirmeye odaklamak ve ayrı Facebook mobil mesajlaşma deneyimlerine sahip olmanın yarattığı kafa karışıklığını önlemek" demişti. Meta'nın mesajlaşmayı Facebook'un mobil sürümüne geri getirme planı olup olmadığı belli değil. Meta 2016 yılında mobil web kullanıcılarını Messenger uygulamasına yönlendirmeye başlamıştı. Her halükarda, telefonunuzda uğraşacak daha az uygulama olması muhtemelen kötü bir şey değil. Facebook uygulamasından Instagram kullanıcılarına da mesaj göndermek mümkün oluyor.

TikTok ile daha fazla rekabet edebilmek için Meta, Facebook'u arkadaşlarınız ve ailenizle iletişim kurduğunuz bir uygulama olmaktan çıkarıp bir eğlence ve keşif platformu haline getirmeye çalışıyor. Alison'ın blog yazısında belirttiği gibi, "Facebook'u sosyal keşif ve paylaşım için en iyi yer haline getirmeye" çalışıyorlar.

Alison, Meta'nın mesajlaşmayı Facebook uygulamasına geri getirmesinin temel nedenlerinden birinin, "insanların Facebook'ta keşfettiklerini, başka bir uygulamaya geçmelerine gerek kalmadan, ihtiyaçlarına uygun zaman, yer ve şekilde mesajlaşma yoluyla paylaşmalarını kolaylaştırmak" olduğunu yazdı. TikTok, kullanıcıların rastladıkları videoları yerleşik doğrudan mesajlaşma yoluyla arkadaşlarıyla paylaşmalarına olanak tanıyor. Yani Meta bir yandan rotasını tersine çevirip eski yöntemine geri dönerken, diğer yandan bir kez daha rakibini taklit ediyor.