No Man's Sky, sorunlarıyla birlikte geldi!

No Man's Sky, PlayStation 4 için geçtiğimiz günlerde yayınlandı. Ama oyun, beraberinde bu sorunları da getirdi...

No Man's Sky, sorunlarıyla birlikte geldi!

No Man's Sky, bu hafta PlayStation 4 için sunuldu ancak bu sunumun mükemmel olduğunu söylemek pek mümkün değil. Twitter, Reddit ve YouTube videolarında verilen tepkiler, yapımcı Sean Murray'ı yalancılık ve sahtecilik ile suçluyor. Tabii ki bu tepkilerin bir kısmı abartı olsa da, internetin hemen her şeyi abartabildiğini unutmamak gerekiyor. Oyunu oynayanların şu ana kadar buldukları öne çıkan sorunların arasında ise şunlar bulunmakta:

Oyunu ön sipariş veren kişiler, oyun içerisinde bazı avantajlara kavuşmaktalar ve bu avantajların biri de hyperdrive sahibi bir gemiye ulaşım ve galaksinin geri kalanının aksine hyperdrive planını bulma ihtiyacını ortadan kaldırmak. Bu şanslı kişiler evreni istedikleri gibi gezmeye başlayabiliyorlar ve satın alacak yeni bir gemi ile karşılaşabiliyorlar. Ancak bu yeni gemiler hyperdrive sahibi olmuyor ve oyuncuda da plan bulunmuyorsa, yeni bir tane üretmeleri pek mümkün olmuyor. Bunun tam anlamıyla bir açık olduğunu söylenemese de, Hello Games geliştiricilerinin düşünmedikleri bir ayrıntı olduğu kesin.

Geliştiriciler kalıcı bir çözüm sunana kadar da sorunun çevresinden dolaşmak için bazı yöntemler bulunmakta. Öncelikli olarak, hyperdrive eğitimini tamamlamadan yeni geminizi almamanız ve önce planları öğrenmeniz - avantajınızın büyük bir kısmı ile beraber - bu sorunu ortadan kaldırmakta. Eğer gemiyi aldı ve gezintinize başladıysanız da, bu gemideki hyperdrive'ı kendiniz depolayarak yeni aldığınız gemilere taşımanız gerekmekte.

İkinci sorun ise, Destiny forumlarında karşılaşılan bir durumu andırıyor. Oyundaki en değerli şeylerden biri Atlas Taşları olmakta; çünkü oyuncular galaksinin merkezine ulaşmak için bunlardan 10 taneye ihtiyaç duyuyor ve bu gezi oyunun bir "sona" en yakın kısmı olmakta. Bu taşların üretimi oldukça zor ancak Eurogamer tarafından işaret edilen bir açık, oyuncuların bir önceki kayıt dosyasını yükleyerek bütün envanterlerini - Atlas Taşları dahil olmak üzere - iki katına çıkartmalarını sağlamakta. Neyse ki bu sorundan kurtulmak oldukça basit: Eğer hile yapmak istemiyorsanız, yapmayın.

Bir diğer soru ise oyunun "çok oyunculu" özellikleri hakkında. İki oyuncu, birbirlerine yakın olduklarını fark ederek (18 kentilyon gezegenin bulunduğu bir evrende oldukça büyük bir rastlantı) bir buluşma ayarlamış ancak asla karşılaşmamışlardı. Bu buluşmayı tamamen yayınlayan oyuncular, aynı uzay istasyonları ve aynı gezegende aynı işaretler ile karşılaşmalarına rağmen birbirlerini görememekte. Daha da ilginci, oyuncuların biri gündüz manzarasını görürken, diğeri geceyi görebiliyor.

Hello Games, bu oyuncuların neden birbirlerini görmediklerini açıklamış değil. Murray, oyuncuların karşılaşma ihtimallerinin çok düşük de olsa var olduğunu söylemekteydi ve "iki oyuncunun ilk gün yayın sırasında birbirleri ile karşılaşmalarının" kendisini çok şaşırttığını söylemekteydi. Bu iki oyuncunun neden karşılaşamadıkları kesin olarak belirgin olmasa da, aynı gezegende olmalarına rağmen aynı sunucuda olmama ihtimalleri bulunmakta.

Bunlar, No Man's Sky'ın PS4'teki ilk haftasında karşılaştığı en büyük sorunlar olarak karşımıza çıkıyor. Oyunun neredeyse gerçeği kadar büyük bir evrende yer aldığı düşünülürse, bunun başlangıç için çok da kötü olmadığı söylenebilir. Daha önce de pek çok kez belirtildiği üzere, internet sayesinde oyunların kamu tarafından nasıl görüldüğü büyük oranda değişiyor. Oyuncular, oyunların - kutulu konsol oyunlarının bile - güncellenmelerini, yamanmalarını ve yaşam süreleri boyunca gelişmelerini bekliyor. No Man's Sky için de durum bundan farklı değil.

Ayrıca No Man's Sky, küçük bir geliştirici ekibi tarafından üretilen ve daha önce örneği bulunmayan devasa bir oyun. Bu durum, oyunun sorunları için geçerli bir bahane sunmasa da, en azından bu sorunların sebebini ortaya koymakta. Hiçbir oyunun yayınının başarısız olmaması gerekiyor ancak bu durum bazen karşımıza çıkabilmekte. 

Ancak No Man's Sky, yaratılan bütün heyecana rağmen kusursuz bir oyun değil. Ama başarısız bir oyun hiç değil.

Levent Öztürk

Okuyucu Yorumları

Toplam 2 Yorum

Basarisiz degil mi ? Yapmayin sizde buyutmeyin bu balonu .

oyunun atmosferi çok başarılı bence ancak oyuncuların birbirini bulamaması haberi beni çok şaşırttı

Sen de yorum yaz

 



CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir