Reklamlı abonelik, Netflix’in yüzünü güldürmeye başladı

Kötü bir başlangıcın ardından gelen son veriler, reklam destekli ucuz abonelik seçeneğinin en sonunda Netflix’in yüzünü güldürmeye başladığını gösteriyor.

Reklamlı abonelik, Netflix’in yüzünü güldürmeye başladı

Bloomberg tarafından elde edilen dahili verilere göre, şu anda ABD'de Netflix'in reklam destekli abonelik seçeneğine kaydolan yaklaşık bir milyon hesap var. Seçenek ilk olarak Kasım ayı başlarında başlatıldı ve yavaş bir başlangıç yaptığı açıklanmıştı. Ancak Ocak ayına gelindiğinde, analiz firması Antenna'ya göre ABD'deki yeni kayıtların yüzde 19'u 6,99 ABD doları tutarındaki reklam destekli bu abonelik seçeneğini seçti.

Bloomberg, gördüğü dahili verilerin "en az" bir aylık olduğu ve aynı hesap üzerinden izleyen birden fazla kullanıcıyı hesaba katmadığı konusunda uyarıyor. Ancak rakamlar, bu seçeneğin Netflix'in tarihinin büyük bir bölümünde ezici bir şekilde abone gelirlerine bel bağladıktan sonra yeni gelir akışında yerini bulduğunu gösteriyor. Bloomberg, reklam destekli abonelerin, çoğunlukla hizmete yeni kaydolanlardan oluştuğunu da ekliyor.

Yine de Antenna'nın analizi, Netflix'in reklam destekli abonelik seçeneğinin, aynı şeçeneği sunan rakipleri HBO Max ve Disney Plus'tan daha yavaş bir şekilde kabul gördüğünü gösteriyor. Ama başlangıçta kötü bir performans gösterdiği bildirilen bu seçeneğin Netflix tarafında da kabul görmeye başladığını görmek önemli.

Büyümeye rağmen reklam destekli aboneler, Netflix'in 74 milyon abonelik ABD tabanının küçük bir bölümünü temsil ediyor.