Abone sayısı ile yine parmak ısırttı: Spotify, ücretli ve toplam abone sayıları açıkladı

Spotify, yeni gelir duyurusunda sahip olduğu ücretli ve toplam abone sayılarını açıkladı. Açıklanan sayılar rakiplere göz dağı verse de, konu gelire geldiğinde işler o kadar da iyi görünmüyor.

Spotify, ücretli ve toplam abone sayıları açıkladı

Spotify, 30 Haziran itibarıyla 220 milyon Premium aboneye ve aylık 551 milyon aktif kullanıcıya sahip olduğunu açıkladı. Bu, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre sırasıyla yüzde 27 ve yüzde 17’lik bir artış anlamına geliyor ve geçtiğimiz çeyrekte açıklanan tahminlerin üzerinde yer alıyor.

Ancak dinleyici sayısı artarken, Spotify ortalama olarak her üyesinden daha az gelir elde ettiğini bildirdi. Yeni açıklamada Spotify, kullanıcı başına ortalama gelirinin şu anda 4,27 Avro seviyesinde olduğunu, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 6 düşüş gösterdiğini ve geçtiğimiz çeyrekteki 4,32 Avro ortalamaya göre hafif bir düşüş olduğunu söylüyor.

Yeni açıklanan ikinci çeyrek gelir raporu, Spotify’ın ABD’de ve Apple Music, Amazon Music, Tidal ve YouTube Music Premium gibi diğer müzik akışı uygulamalarında görülen benzer fiyat artışlarını yansıtan bir şekilde, dünya çapındaki diğer bazı pazarlarda fiyatlarını artıracağını duyurmasından 24 saatten kısa bir süre sonra geldi. Spotify’ın fiyat artışları, kullanıcı başına düşen gelirlerini tersine çevirmek için planlandı, ancak önümüzdeki çeyreğe kadar etkisi görülmeyecek.

CEO Daniel Ek’in, şirketin bu yılki önceliklerinin “hız ve verimlilik” olduğunu söylemesinin ardından 2023 yılında şirket birkaç kesinti yaptı. Ocak ayında küresel işgücünün yüzde 6’sını veya tahmini 600 çalışanını işten çıkaracağını söyledi, Nisan ayında Clubhouse rakibi Spotify Live ve Worldle rakibi Heardle’ı kapattı ve ardından Haziran ayında podcasting bölümünden 200 çalışanı daha işten çıkardı.

Şirket, geçtiğimiz yılın aynı çeyreğindeki 125 milyon Avro’luk zarara karşı bu çeyrekte 302 milyon Avro net zarar etti. Bu, genellikle üç aylık karlardan çok büyümeye öncelik veren bir şirket için çok şaşırtıcı değil, ancak şirketin ileriye dönük hedeflerinde bu kayıpları azaltmak için çalıştığı açık bir şekilde görülebiliyor.

Spotify HiFi'dan yine ses yok

Spotify’ın gelir duyurusu, uzun süredir ertelenen HiFi akış seçeneğinden söz etmiyor. Şirket, ürünü iki yıldan uzun bir süre önce duyurmuş ve CD kalitesinde kayıpsız akışları hizmete getireceğini söylemişti. Kısa bir süre önce Bloomberg, kayıpsız akışın ilk olarak bu yıl ABD dışındaki pazarlarda piyasaya sürülebilecek olan “Supremium” kod adlı daha pahalı bir abonelik katmanının parçası olarak sunulabileceğini bildirdi. Geçtiğimiz yıl bazı kullanıcılara gönderilen bir anket, şirketin diğer özelliklerin yanı sıra HiFi’yi de içerecek olan “Platinum” adlı yeni bir akış katmanı için ayda 19,99 ABD doları almayı düşündüğünü öne sürüyordu.

En yakın rakiplerinin birçoğu düzenli olarak karşılaştırılabilir kullanıcı sayıları yayınlamasa da, Spotify kendisini dünyanın en popüler ses akışı hizmeti olarak tanımlıyor. Ve açıklanan rakamlar da bunu kanıtlar nitelikte...