Tesla, Autopilot kazası davasına Apple'ı da dahil ediyor

Tesla, bir Apple mühendisinin Model X'le bir güvenlik bariyerine çarptığında, yolu takip etmek yerine telefonunda oyun oynadığını kanıtlamak istiyor. Ve bunu yaparken Apple'dan da yardım alabilir.

Tesla, Autopilot kazası davasına Apple'ı da dahil ediyor

Tesla, 2018 yılında ölümcül bir kazada Autopilot sisteminin oynadığı rol nedeniyle önümüzdeki hafta mahkemeye çıkıyor ve savunmasında Apple'ın tanıklık etmesini istiyor.

Tesla, yaşanan ölümlü kaza nedeniyle açılan davada, şoförün ihmali olduğunu iddia ediyor. Tesla'ya göre, Apple mühendisi Wei Huang'ın 2018 yılında California, Mountain View'daki ABD Highway 101 üzerinde Autopilot özellikli Model X'i güvenlik bariyerine çarptığında şoför telefonunda video oyunu oynuyor ve yolu takip etmiyordu. Tesla otopilot özelliğinin "sürücüsüz otomobil kullanmak" anlamına gelmediğini, sadece "sürüş asistanı" olduğunu ve sürücülerin direksiyondan elini çekmeden, yolu takip etmeyi bırakmadan bu özelliği kullanmasını istiyor.

Huang'ın ailesi ise haksız ölüm nedeniyle Tesla'ya dava açtı ve aile şimdi Tesla'nın kendini aklamak için Apple'dan gizlice yardım aldığını iddia ediyorlar. Huang ailesini temsil eden avukatlar, bu hafta mahkemeye sundukları bir duruşma öncesi dilekçede, Apple'ı "Tesla'nın savunmasına yardımcı olmak için, kurbanın iPhone kayıtlarında gizlice araştırma yapmakla" suçladılar.

Yolculuk sırasında telefonda oyun mu oynuyordu?

Ulusal Ulaştırma Güvenliği Kurulu, ilk incelemesinde Huang'ın kaza anında telefonunda en önde açık olan uygulamanın çok oyunculu bir dünya inşa etme oyunu olduğunu tespit etti. Ancak araştırmacılar, Model X'inin çarpma anında oyunu aktif olarak oynayıp oynamadığını belirleyemedi.

Ailenin avukatlarına göre, Tesla Apple ile gizlice çalışarak kurbanı suçlu gösteren bir "beyan" aldılar ancak duruşmadan önce bu bilgiyi vermedikleri için ailenin avukatlarının Apple mühendisinin bulgularını sorgulama imkanını kapattılar. Böylece mahkeme üzerinde kurbanı suçlu gösterecek bir algı yaratmaya çalışıldığını vurguluyorlar.

Bu davaya neden olan kazanın üzerinden 5 sene geçti ve otonom araçların yetenekleri çok fazla ilerledi. 2018 döneminde henüz "test" aşamasında olan otonom sürüş teknolojisi çok fazla kazaya neden oluyordu ve bu yüzden ABD'de Kaliforniya gibi şehirler, şehir içinde otonom araç test edilmesini, hatta bazı markaların otonom araçlarının kullanılmasını yasaklamıştı.