Yapılan yeni bir tüketici anketi, Tesla’nın ABD’de elektrikli araç (EV) kullanıcıları arasında güvenilirlik algısının fazlasıyla zayıfladığını ortaya koydu. Özellikle güven, olumlu marka algısı ve güvenlik algıları Tesla için alarm verici seviyelerde.
Electric Vehicle Intelligence Report (EVIR) tarafından yaklaşık 8.000 ABD’li tüketiciyle yapılan ankete göre, katılımcıların yalnızca %26'sı Tesla hakkında biraz veya çok olumlu görüşe sahip; bu oran, şirket hakkında biraz veya çok olumsuz görüşe sahip olan %39'luk çoğunluk tarafından önemli ölçüde geride bırakılıyor. Bu durum, Tesla'yı algıda su altında bırakıyor ve net olumlu görüşte -13 puan alıyor.
Şirketin itibarının ne kadar hızlı düştüğüne dair bir fikir vermek gerekirse, aynı rapor Nisan ayında Tesla'nın net olumlu algısının -7 olduğunu, yani sadece birkaç ayda neredeyse iki katına çıktığını ortaya koydu.
Musk siyasete girdiği için pişman mı?
Rapor, her iki yönde de güçlü hislere sahip kişilerin sayısını karşılaştıran "yoğunluk puanı"nı hesaba kattığında durum daha da kötüleşiyor. Bu noktada Tesla, -16'lık bir puana düşüyor. Temel olarak, Tesla hakkında güçlü görüşlere sahip olan kişilerde nefret, sevgiden çok daha ağır basıyor.
Tüm bu gelişmelerin ardından Musk'ın siyasete girdiği için pişman olup olmadığını bilmiyoruz. Ama hissedarların keyfinin kaçtığını tahmin etmek zor değil.